Τετάρτη 25 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σε πλήρη εξέλιξη η παραπέρα ιδιωτικοποίηση λιμενικών υποδομών

Σε 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχωρούν οι εργαζόμενοι

Στην τελική ευθεία θέτει η κυβέρνηση και την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, συνεχίζοντας με αποφασιστικότητα το «πρόγραμμά» της για την επίτευξη των στόχων του κεφαλαίου.

Από την περασμένη Δευτέρα το ΤΑΙΠΕΔ έχει δώσει ηλεκτρονικά στους επιχειρηματικούς ομίλους, που ενδιαφέρονται για το 67% των μετοχών του ΟΛΘ, τη σύμβαση παραχώρησης του Δημοσίου προς τον Οργανισμό. Οπως έχει γίνει γνωστό, οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα έχουν τελειώσει μέχρι το Σεπτέμβρη.

Οι εταιρείες που αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές είναι οι: «APM Terminals» (θυγατρική του δανέζικου ομίλου «Maersk»), «Deutsche Invest», P&O (θυγατρική της «DP World» από το Ντουμπάι), ICTS από τις Φιλιππίνες και η κοινοπραξία Ρωσικών Σιδηροδρόμων JSC - ΓΕΚ Τέρνα.

Σύμφωνα με «διαρροές», μάλιστα, στους ανταγωνισμούς για το λιμάνι φαίνεται να εντάσσονται και άλλοι όμιλοι. Πληροφορίες φέρουν τον επιχειρηματία Ι. Σαββίδη να συμπράττει με τη γερμανική «Deutsche Invest» και τον Δ. Μελισσανίδη να εξετάζει την από κοινού συμμετοχή του στο διαγωνισμό με την P&O.

Εξάλλου, σε χτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού, Αλ. Τσίπρα, με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρη, σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, η συζήτηση «επικεντρώθηκε σε ζητήματα της πόλης και του λιμένα της Θεσσαλονίκης, στις αναπτυξιακές τους προοπτικές».

Οσον αφορά τον ΟΛΠ, εντός του Ιούλη αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταφοράς του 67% των μετοχών στην «Cosco». Στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ για το 2015, που ανακοινώθηκαν χτες, εμφανίζεται αύξηση κερδών προ φόρων κατά 9,91% (9,772 εκατ. ευρώ το 2015, έναντι 8,891 εκατ. ευρώ το 2014). Κατά τον ΟΛΠ, «τα βελτιωμένα αποτελέσματα οφείλονται στη μείωση ορισμένων κατηγοριών δαπανών», όπως «η μείωση αμοιβών προσωπικού»...

Την ίδια ώρα, ΟΜΥΛΕ και Ενωση Λιμενεργατών αποφάσισαν από σήμερα 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, αντιδρώντας στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση που προωθεί η κυβέρνηση. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμενεργατών, Ν. Γεωργίου, σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «αυτό που θέλουμε είναι η ενίσχυση του πλαισίου των εργασιακών σχέσεων, όπως ο αποκλεισμός κάποιων εργολαβιών, αλλά και να χρησιμοποιούνται μόνο εργαζόμενοι από τους δύο Οργανισμούς των λιμανιών και όχι από αλλού»!

Η αγωνιστική παράταξη «Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών» καλεί τους εργαζόμενους να κάνουν δική τους υπόθεση τη συμμετοχή και την οργάνωση της απεργίας, με διεκδικητικό πλαίσιο που θα συγκρούεται με το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, ενάντια στα μονοπώλια, στην ΕΕ και τις κυβερνήσεις τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ