Παρασκευή 20 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
«Ζεστό χρήμα» στις αεροπορικές εταιρείες, λιγότερο μεταφορικό έργο για το λαό

Μόνο η πρόταση του ΚΚΕ μπορεί να εξασφαλίσει απρόσκοπτες, φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές για το λαό

Η απρόσκοπτη εξασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και οι παραπέρα περικοπές σε βάρος των μεταφορικών αναγκών των νησιωτών, είναι... δύο τα κρατούμενα, στον περιβόητο «εξορθολογισμό» του ήδη προκλητικού θεσμικού πλαισίου για τις λεγόμενες ...«άγονες» αεροπορικές γραμμές. Τα παραπάνω προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, την περασμένη Δευτέρα, απαντώντας στη Βουλή σε Επίκαιρη Επερώτηση της ΝΔ.

Επιχειρώντας να «ντύσει» τις παραπέρα περικοπές, ανέφερε: «Θα διατηρηθούν οι συχνότητες των δρομολογίων που εξυπηρετούν πραγματικές μετακινήσεις και ανάγκες», όταν βασικό κριτήριο είναι οι... «ανάγκες» των εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι με την πατέντα των «άγονων» γραμμών προσφέρονται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό στις αεροπορικές εταιρείες (όπως συμβαίνει και με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες), ως επιδότηση, προκειμένου να προσγειώνονται αεροπλάνα στα νησιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή, μέχρι και το 2015, οι εταιρείες έπαιρναν τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ επιδότηση κάθε δρομολογιακή περίοδο. Ο υπουργός είπε ότι με τον «εξορθολογισμό», το ποσό αυτό μειώνεται κατά 70%, περίπου στα 14 με 15 εκατ. ευρώ. Βέβαια, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να παίρνουν «ζεστό χρήμα», ενώ αυτοί που θα πληρώσουν και πάλι τη νύφη είναι οι νησιώτες, που θα ψάχνουν να βρουν αεροπλάνο τη χειμερινή περίοδο...

Εξάλλου, η κυβέρνηση έχει δώσει ήδη δείγμα γραφής τι εννοεί ...«εξορθολογισμό». Για παράδειγμα, καθυστέρησε την προκήρυξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την κάλυψη των άγονων γραμμών, παρέτεινε την ισχύουσα σύμβαση για άλλους 6 μήνες (έληξε στις 31/3) και πλήρωσε την... «παράταση» με 20 εκατ. ευρώ «έξτρα» επιδότηση στις αεροπορικές εταιρείες, με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης...

Υπέρ του συστήματος ενίσχυσης των επιχειρηματικών ομίλων τάχθηκαν όλα τα κόμματα της αστικής διαχείρισης, με τον Γ. Πλακιωτάκη μάλιστα να αναφέρει ότι «η ΝΔ θα είναι παρούσα σε οποιαδήποτε μελέτη, αναδιάρθρωση ή εξορθολογισμό και αν απαιτηθεί» και τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ναζιστικής Χρυσής Αυγής να παρουσιάζεται ιδιαίτερα... «κουβαρντάς», λέγοντας ότι πρέπει «αν χρειαστεί να ξοδευτούν και 90 εκατομμύρια»...

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Τις «πατέντες», για να εξασφαλίζεται «τρελό φαγοπότι» στους επιχειρηματικούς ομίλους, ανέδειξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος:«Τι σημαίνει "άγονες γραμμές"; Υπάρχουν άγονες περιοχές και άγονοι άνθρωποι; (...) Αγονες γραμμές βαπτίστηκαν για να έχουν κέρδος, να αποκομίζουν κέρδη, να χρηματοδοτούνται οι αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρείες». Επισήμανε την «κοινή αντίληψη» της κυβέρνησης με τη ΝΔ, για την επιδότηση των επιχειρηματικών ομίλων, σημειώνοντας ότι με τα όσα προανήγγειλε ο υπουργός «διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις, για μεγαλύτερα εμπόδια στις μετακινήσεις των κατοίκων».

Τόνισε ότι εδώ αναδεικνύεται η υπεροχή της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό οργανισμό μεταφορών, στο πλαίσιο του οποίου θα λειτουργεί «λαϊκός, κρατικός, καθετοποιημένος εθνικός φορέας αερομεταφορών», η μόνη πρόταση που μπορεί να εξασφαλίσει απρόσκοπτες, φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς 365 μέρες το χρόνο μεταφορές που θα καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες.

«Ομως, αυτό χρειάζεται αλλαγή εξουσίας», τόνισε, «χρειάζεται να περάσει σε άλλα χέρια η οικονομία και τα κλειδιά της οικονομίας, δηλαδή να γίνει κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, να υπάρχει λαϊκή εξουσία και συνολικότερα ανατροπή».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ