Πέμπτη 28 Μάη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Αρνείται τροπολογίες του ΚΚΕ, συνεχίζει την πολιτική του «δεν υπάρχει σάλιο»...

Στις 12 Μάη, με τις ψήφους των βουλευτών των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», του οποίου οι ρυθμίσεις στηρίζονται και διατηρούν σε πλήρη ισχύ τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Συγκεκριμένα, όπως αναδείχτηκε από τους βουλευτές του ΚΚΕ, το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης, το οποίο έχει γίνει πια νόμος, διατηρεί σε ισχύ το ν. 4186/2013 για το «Νέο Λύκειο», με τον οποίο το Λύκειο συνδέθηκε ακόμα περισσότερο με την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σε βάρος της όποιας γενικής μόρφωσης. Αφησε αυτούσια μία «στρατηγική» που θέλει τα ΕΠΑΛ να είναι σχολεία ενός «κατώτερου θεού». Αφησε άθικτο το νόμο 3966/2011 (Διαμαντοπούλου) για τα Πρότυπα - Πειραματικά, καθώς διατηρείται η πρόβλεψη για χορηγούς, διατηρεί τις διαδικασίες «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και τον ελιτίστικο θεσμό των Προτύπων και πάει λέγοντας.

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο. Ψήφισε υπέρ των ρυθμίσεων που βρέθηκαν στο διεκδικητικό πλαίσιο του κινήματος, όπως η κατάργηση της «τράπεζας θεμάτων», ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης, η επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών, η επανεγγραφή των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών», με το σχολιασμό ότι «οι θέσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία δεν απαλείφουν ούτε καν αμβλύνουν τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση».

Ο σχολιασμός επιβεβαιώθηκε αμέσως μετά, όταν η κυβέρνηση, δείχνοντας ακριβώς ότι ουδόλως είχε πρόθεση έστω και να αμβλύνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, απέρριψε και τις 6 τροπολογίες που κατέθεσε το ΚΚΕ στο νομοσχέδιο αυτό. Ενώ από την άλλη, έκανε αποδεκτή τροπολογία της ΝΔ (του Φορτσάκη) για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, που ενισχύει παραπέρα αυτό τον ελιτίστικο θεσμό!

Οι τροπολογίες του ΚΚΕ

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τις τροπολογίες του ΚΚΕ, από αυτές κάποιες απορρίφτηκαν ασυζητητί, ενώ άλλες απορρίφτηκαν με τη φράση από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τ. Κουράκη ότι «υπάρχει το ενδεχόμενο κάποια στιγμή να εξεταστούν».

Οι τροπολογίες ήταν οι εξής:

1) Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές της Γ' τάξης του σχολικού έτους 2014-'15 των ημερήσιων ΕΠΑΛ που συμμετέχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις, εκτός των αντίστοιχων ή συναφών του πτυχίου τους σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων τμημάτων των ΤΕΙ, να δηλώσουν έστω και αναδρομικά και δεύτερη ομάδα, τις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων Υγείας - Πρόνοιας ή Εφαρμοσμένων Τεχνών. Με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, κανένας απόφοιτος ΕΠΑΛ δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στις σχολές των ΤΕΙ που αντιστοιχούν στους καταργημένους τομείς. Στην τροπολογία επισημαίνεται ότι «προκύπτει άμεσα η ανάγκη για την αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος αυτών των αποφοίτων».

2) Να δίνεται η δυνατότητα, κατά την περίπτωση που ο φοιτητής χάνει τον έναν ή και τους δύο γονείς κατά τη διάρκεια της φοίτησής του, ανεξάρτητα από το έτος φοίτησής του, να αιτηθεί τη μετεγγραφή του κοντά στην εναπομείνασα οικογένειά του, καθώς αλλάζει άρδην η ψυχολογική ή και η οικονομική του κατάσταση.

3) Να επεκταθεί για τα επόμενα δύο χρόνια το μέτρο της εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με ποσόστωση στους υποψηφίους από τη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά. Ειδικότερα, προτείνεται, λόγω των προβλημάτων που προκάλεσε ο σεισμός, για τα ακαδημαϊκά έτη 2015-2016 και 2016-2017, να προβλεφθούν για τους υποψηφίους που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε ποσοστό 0,5%, καθ' υπέρβαση του αριθμού εισακτέων.

4) Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία ποινικοποιεί τους μαθητικούς αγώνες και σέρνει μαθητές στα δικαστήρια, αλλά και των συνεπειών της, όπως και των διατάξεων που με τιμωρητικό τρόπο επιχειρούν αναπλήρωση των ωρών λειτουργίας των σχολείων. Επισημαίνεται ότι η τροπολογία στοχεύει «στο να αρθεί το αξιόποινο των πράξεων που φέρεται να έχει τελεστεί σε εφαρμογή της πιο πάνω ΠΝΠ και του κυρωτικού αυτής ν. 2811/2000 και να τεθούν οι σχετικές υποθέσεις στο αρχείο, αλλά και να αρθούν οι συνέπειες τυχών καταδικών μαθητών για τις πιο πάνω πράξεις».

5) Μοριοδότηση στην κατάταξη αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτες περιοχές στους πίνακες του άρθρου 3 του νόμου 3848/2010. Η τροπολογία αυτή αποκαθιστά την εφαρμογή των αρχών της ισότητας, της ισονομίας και της προστατευμένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση, μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επιδιωκόταν η άρση των αδικιών που δημιουργήθηκαν με την παύση τροφοδότησης των πινάκων αναπληρωτών, που προβλέπονται στο άρθρο 3 του ν. 3848/2010, σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 2 του ν. 3848/2010. Η προταθείσα διάταξη αποκαθιστά, επίσης, τη δικαιοσύνη στον τρόπο κατάταξης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες που προβλέπονται στο άρθρο 3 του ν. 3848/2010, όπως και στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών, καθώς δε διαχωρίζει τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε τρεις κατηγορίες.

6) Να παραταθεί επ' αόριστον η λειτουργία των ΕΠΑΣ Τουρισμού. Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, αναφέρεται: «Σύμφωνα με το νόμο 4186/2013, οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΑΣ) Τουρισμού οδηγούνται σε οριστικό κλείσιμο στις 15.9.2015. (...) Η μη συνέχιση της λειτουργίας των ΕΠΑΣ του υπουργείου Τουρισμού, που λειτουργούν για πολλές δεκαετίες ως δευτεροβάθμιες Επαγγελματικές Σχολές σε πολλές περιοχές της χώρας και στις οποίες φοιτούν κυρίως παιδιά εργατικών οικογενειών, θα τροφοδοτήσει τις ιδιωτικές σχολές στον κλάδο του Τουρισμού, που έχουν τα τελευταία χρόνια πολλαπλασιαστεί».

Σημειώνουμε, επίσης, ότι η συγκυβέρνηση έχει αρνηθεί δύο σημαντικές τροπολογίες του ΚΚΕ στο νόμο για την «ανθρωπιστική κρίση». Συγκεκριμένα:

Α) Την παροχή ενός γεύματος ημερησίως στους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού.

Β) Τη διαγραφή χρεών των σχολικών επιτροπών και των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ρεύμα, τηλέφωνο, νερό, θέρμανση).

Φυσικά, η άρνηση της συγκυβέρνησης κινείται στη γραμμή του δημοσιονομικού κόστους, δείχνοντας περίτρανα ότι, ανεξάρτητα από το αμπαλάζ, η ουσία είναι μία για τα λαϊκά προβλήματα: Παραμένουν άλυτα!

Απέρριψε τις τροπολογίες του ΚΚΕ, αποδέχτηκε αυτές της ΝΔ

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, ζήτησε από την κυβέρνηση να εξηγήσει γιατί δε γίνεται καμία από τις 6 τροπολογίες δεκτή, επισημαίνοντας ότι: «Αν θέλατε πραγματικά να δείξετε έστω και ένα δείγμα διαφορετικότητας στη βάση και με αυτά που προεκλογικά λέγατε, θα μπορούσατε για παράδειγμα να ψηφίσετε την τροπολογία για την κατάργηση της ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων, όπως επίσης και την επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς εν είδει απειλής για τους αγώνες των μαθητών. (...) Είναι και άλλα πολλά, τα οποία έχουμε καταθέσει και απορούμε γιατί δεν τα έχετε κάνει δεκτά».

Η απάντηση της κυβέρνησης ήταν να κάνει δεκτή την τροπολογία της ΝΔ για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Γεύση από το περιεχόμενο των ρυθμίσεων έδωσε από το βήμα της Βουλής ο εισηγητής της ΝΔ, Θ. Φορτσάκης, κατά τη συζήτηση επί των άρθρων του νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ: «...Επίσης, να προστεθεί στην παράγραφο 6, η πρόβλεψη ότι τα Πρότυπα και τα Πειραματικά συνεργάζονται με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, που επίσης αποτελεί σκοπό των Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων, κατά τον ίδιο νόμο, αλλά δεν περιέχεται στο νομοσχέδιο. Κι επίσης, να προστεθεί στο άρθρο 10, παράγραφος σύμφωνα με την οποία στα Πρότυπα και Πειραματικά λειτουργούν όμιλοι, με στόχο να υποστηρίξουν τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και κλίσεις των μαθητών, διότι και αυτό αποτελεί σκοπό των Προτύπων-Πειραματικών, σύμφωνα με το νόμο, αλλά δεν περιέχεται στο νομοσχέδιο. Δεχτήκατε για το "Μαράσλειο" και το "Πειραματικό" και σας ευχαριστώ».

Στο διά ταύτα

Η στάση της συγκυβέρνησης πάνω και σε αυτά τα ζητήματα είναι η καλύτερη απάντηση στο ερώτημα «καλά περιμένετε να λυθούν όλα σε τρεις μήνες;». Οι τροπολογίες του ΚΚΕ δίνουν άμεση απάντηση σε οξυμένα λαϊκά προβλήματα, δεν είναι ας πούμε επαναστατικά μέτρα. Η κυβέρνηση έχει προλάβει μέσα σε τρεις μήνες να κάνει και να πει αρκετά. Εχει υπογράψει κείμενο (20 Φλεβάρη) που μιλάει για επανεξέταση των δαπανών για την Παιδεία (!), έχει δεσμεύσει τα χρήματα των σχολικών επιτροπών, έχει δηλώσει δια στόματος του Κουράκη ότι θα στηριχτεί στην ελαστική εργασία και του χρόνου, για τη λειτουργία των σχολείων. Τέλος, έχει δηλώσει, διά στόματος πρωθυπουργού, ότι ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ, Α. Γκουρία, είναι από τους πιο χρήσιμους ανθρώπους στην Ευρώπη... Ναι! Του ΟΟΣΑ, της περικοπής μισθών, της «αξιολόγησης» - κινητικότητας - απόλυσης, των χορηγών.

Καμία αναμονή λοιπόν. Οργάνωση και αγώνας τώρα.


A. Z.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νομοσχέδιο με θέματα του υπουργείου Παιδείας αναμένεται τη Δευτέρα (2015-04-29 00:00:00.0)
Εξετάσεις και για το Γυμνάσιο (2013-02-21 00:00:00.0)
«Δώρο» στους σχολάρχες για απολύσεις (2012-03-27 00:00:00.0)
«Ρυθμιστικές» και «ανταγωνιστικές» τροπολογίες (2011-05-07 00:00:00.0)
Ελιτίστικα σχολεία - μπούσουλας για τις αναδιαρθρώσεις (2011-04-20 00:00:00.0)
Πειραματικό σχολείο με 40 μαθητές ανά τμήμα! (2003-02-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org