Πέμπτη 5 Μάρτη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Πλημμύρα από ταινίες...

Κατακλυσμός ταινιών αυτήν τη βδομάδα. Πρεμιέρες, επαναλήψεις, αφιερώματα. Ενδιαφέρουσα η αμερικανική «Νυχτερινός ανταποκριτής» (Nightcrawler - 2014), του Νταν Γκίλροϊ, με θέμα τη βία ως εμπόρευμα στην αγορά των ΜΜΕ. Εντονο θρίλερ, ελλειπτική ιδεολογική κριτική, με τον μοναχικό Λου, με μέντορά του το ιντερνέτ, να ψάχνει για δουλειά. Ανακαλύπτει τυχαία ότι μπορεί να βγάλει λεφτά ως φριλάνς κυνηγός καυτών ειδήσεων. Με μια παλιά κάμερα συλλέγει υλικό που παζαρεύει με τα βραδινά τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων. Οσο πιο αιματηρό το υλικό τόσο καλύτερα πουλιέται. Ο Λου ξεφεύγει από το όριο. Δεν καταγράφει απλά τα γεγονότα αλλά και τα προκαλεί, μπαίνοντας στη λογική των στημένων ειδήσεων. Αμερικανικό θρίλερ και η 3η ταινία του Τζ. Σ. Τσάντορ με τίτλο «Στα Χρόνια της Βίας» («A most violent year», 2014). Ο Τσάντορ επιμένει στο νουάρ αυτό «γουέστερν» του άστεως, στο θέμα της ακεραιότητας σ' ένα διεφθαρμένο περιβάλλον, το χειμώνα του 1981 στη Νέα Υόρκη, με πολιτικούς κι επιχειρηματίες που εμπλέκονται και διαπλέκονται, αναδεικνύοντας τους άρρηκτους δεσμούς καπιταλισμού και εγκληματικότητας.

Η συμπαραγωγή Μαυριτανίας / Γαλλίας, «Τιμπουκτού» (2014), του Αμπντεραχμάν Σισακό, μοιάζει παραμύθι με μεγάλη ελευθερία στη χρήση ποιητικής γλώσσας και μεταφορών. Η άρτια, σε αισθητικό επίπεδο, μυθοπλασία καταγγέλλει τους τζιχαντιστές που ερχόμενοι έξωθεν - εν προκειμένω από τη Λιβύη - προσπαθούν να καθυποτάξουν, με πρόσχημα τη θρησκεία, ολόκληρους λαούς. Οι Τουαρέγκ παρουσιάζονται ιδανικοποιημένοι, χρωματίζονται με ποίηση και πινελιές ειρωνείας. Στην ταινία κυριαρχούν τρεις μύθοι: Ο της ερήμου, ο των νομάδων ταυτισμένος με την ελευθερία και ο μύθος των Τουαρέγκ. Τα παραπάνω συνιστούν ενσωματωμένα κλισέ στην εικόνα των δυτικών και αγγίζουν την ευαισθησία τους, ενώ η ταινία επιβεβαιώνει την ισχύ τους.

Πρεμιέρα και για το δράμα «Οχθες» («Riverbanks» - 2015) του Πάνου Καρκανεβάτου, παραγωγή Ελλάδας, Τουρκίας και Γερμανίας, αλλά και για την αισθηματική αμερικανική κομεντί «Focus» (2014) των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα. Αδιάφορη η γαλλική κωμωδία της Ζαν Αρί «Εγκλημα ψάχνει άλλοθι» («Elle l' adore» - 2014)... Οσο για τις υπόλοιπες πρεμιέρες, ανήκουν στο ντοκιμαντέρ: «Στο Δρόμο για το Σχολείο» («Sur le chemin de l' ecole» - 2013) του Πασκάλ Πλισόν, συμπαραγωγή Γαλλίας, Κίνας, Ν. Αφρικής, Βραζιλίας και Κολομβίας και «Μητριαρχία» («Matriarchy» - 2014) του Νίκου Κορνήλιου, διάρκειας 160 ολόκληρων λεπτών.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ