Πέμπτη 14 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
«Αθικτη» η κυβερνητική πολιτική

Το ιδιωτικό αεροδρόμιο της Hoch Tief στα Σπάτα
Το ιδιωτικό αεροδρόμιο της Hoch Tief στα Σπάτα
Σε μια κρίσιμη περίοδο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τους εργαζόμενους σ' αυτή, η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) κήρυξε απεργιακές κινητοποιήσεις, προβάλλοντας, όμως, αιτήματα που δεν αγγίζουν τον πυρήνα των προβλημάτων, τα οποία είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής.

Η ΟΣΥΠΑ κήρυξε 24ωρη απεργία για αύριο Παρασκευή και 48ωρη για τις 29-30 του Ιούνη, διεκδικώντας την ικανοποίηση κυρίως συντεχνιακών αιτημάτων, όπως είναι η αναπροσαρμογή των επιδομάτων (επίδομα «Γιουροκοντρόλ»), το ειδικό μισθολόγιο για την ΥΠΑ, κωδικοποίηση πρόσθετων αμοιβών κλπ.

Η διοίκηση της ΥΠΑ κατά την προσφιλή της τακτική προσέφυγε στο δικαστήριο, ζητώντας να κηρυχτούν παράνομες οι κινητοποιήσεις. Η εκδίκαση της προσφυγής έχει οριστεί για σήμερα το μεσημέρι.

Στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΟΣΥΠΑ, οι εκπρόσωποι της ΕΣΚ επισήμαναν ότι παρόμοια αιτήματα, απομονωμένα από τα κυρίαρχα προβλήματα (ιδιωτικοποιήσεις, Ασφαλιστικό, «τρομονόμος» κλπ.) δεν προωθούν τη συσπείρωση των εργαζομένων και ως διεκδικητικό πλαίσιο των κινητοποιήσεων πρότειναν: Τη μετατροπή του ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων σε κρατικό. Τη διατήρηση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ, με επαναφορά όλων των αρμοδιοτήτων της που έχουν εκχωρηθεί σε άλλους φορείς. Την κατάργηση του νόμου για τις ΣΣΕ, που απαγορεύουν τη διαπραγμάτευση μισθών, συντάξεων κλπ. Την κατάργηση του καταστροφικού κυβερνητικού προγράμματος «Πολιτεία».

Με ανακοίνωσή της η ΕΣΚ τονίζει ότι «η ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων είναι προς το πραγματικό συμφέρον των εργαζομένων, ενώ αντίθετα οι επιδοματικές παροχές βοηθούν την κυβέρνηση και τα αφεντικά της να πετύχουν τους στόχους τους μέσω της συναλλαγής». Η δίκαιη απαίτηση των εργαζομένων για αύξηση των αποδοχών τους, υπογραμμίζει η ΕΣΚ, πρέπει να στηρίζεται σε ένα αγωνιστικό και διεκδικητικό πλαίσιο δράσης, με αίτημα αυξήσεις στους μισθούς, που να ικανοποιούν τις σημερινές τους ανάγκες.

Η ΕΣΚ χαρακτηρίζει «σκάνδαλο» το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, με τον οποίο παραχωρείται στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ποσό από τα τέλη διαδρομής, τα οποία είναι ανταποδοτικά όλων των δαπανών εξοπλισμού που έχει κάνει η ΥΠΑ. Το ποσό αυτό ανέρχεται σε 2 δισ. δρχ. το χρόνο και προορίζεται για αποζημίωση των ελεγκτών σε περίπτωση απώλειας της ειδικότητας για λόγους υγείας!

«Αυτή η γενναιόδωρη παροχή προς τα μέλη της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) είναι το αντάλλαγμα για τη συναίνεσή τους στην εκχώρηση της αρμοδιότητας της ΥΠΑ για τη διερεύνηση ατυχημάτων σε δήθεν ανεξάρτητη επιτροπή», καταγγέλλει η ΕΣΚ και προσθέτει ότι την εξέλιξη αυτή υποστήριξε ένθερμα ο εκπρόσωπος των ελεγκτών ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής.

Η ΕΣΚ τονίζει ότι η παραπάνω «παροχή» συνιστά ευθεία πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους και εγκαλεί όσους ψήφισαν τη σχετική διάταξη για στοιχειώδη έλλειψη σεβασμού προς εκείνους που πραγματικά κινδυνεύουν και χάνουν όχι μόνο την ειδικότητα, αλλά την ίδια τους τη ζωή, όπως είναι οι ναυτεργάτες, λιμενεργάτες, οικοδόμοι, ανθρακωρύχοι κλπ.

Για τη συμπεριφορά της συνδικαλιστικής ηγεσίας των ελεγκτών, η ΕΣΚ σημειώνει ότι χρονολογείται από το 1990, όταν πάλι με αντίστοιχα ανταλλάγματα «πούλησαν» τα συμφέροντα της κρατικής ΥΠΑ, υποστηρίζοντας τότε την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για την κατασκευή του ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων, που τελικά υλοποίησε το ΠΑΣΟΚ. Η ΕΕΕΚΕ δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, αλλά, πάντα με το «αζημίωτο», έγινε ένθερμος υποστηρικτής των πιο αντιδραστικών προθέσεων της ΕΕ και της κυβέρνησης στον τομέα της απελευθέρωσης των αερομεταφορών, εισηγούμενη, μάλιστα, τον κατακερματισμό της ΥΠΑ σε ανώνυμες εταιρίες. Τρανταχτή απόδειξη αυτής της συμπεριφοράς είναι η ιστοσελίδα της ΕΕΕΚΕ, όπου, με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό, προτείνεται η διάλυση της ΥΠΑ, με αντάλλαγμα το διπλασιασμό- τετραπλασιασμό των αποδοχών των μελών της.

Η ΕΣΚ καταλογίζει ευθύνες και στην πλειοψηφία της ΟΣΥΠΑ, που ενώ μέχρι το 1995 υποστήριζε με μαχητικότητα και αγώνες το αίτημα για ενιαία και δημόσια ΥΠΑ, με όλα τα αεροδρόμια στην αρμοδιότητά της, έκτοτε περιορίστηκε σε σπασμωδικές κινήσεις διαμαρτυρίας, που δεν άγγιζαν όμως την ουσία της ίδρυσης ιδιωτικού αεροδρομίου, προσφέροντας έτσι και αυτή βοήθεια στην κυβέρνηση, με ανταλλάγματα μικρότερου αντικρίσματος.

Τα στελέχη της ΕΣΚ θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους οι εργαζόμενοι και να συντονίζουν τους αγώνες τους με όλους τους άλλους εργαζόμενους που πλήττονται από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Γι' αυτό καλούν τους εργαζόμενους να συγκροτήσουν το δικό τους μέτωπο ενάντια στο μέτωπο κυβέρνησης- ολιγαρχίας-ΕΕ και να καταδικάσουν τις θέσεις της ΕΕΕΚΕ, που επιδιώκει να μετατρέψει τα ανυποψίαστα μέλη της σε πραιτοριανούς της κυβέρνησης.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org