Πέμπτη 14 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στους ιδιώτες και τα ΚΤΕΟ

Στους ιδιώτες μοιράζει η κυβέρνηση τα ετήσια έσοδα των ΚΤΕΟ, που ανέρχονται σε περίπου 45 δισ.δρχ.!

Το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών έχει έτοιμη τη νομοθετική ρύθμιση για την ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ και προσανατολίζεται να την κυρώσει στη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι. Ενόψει της λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, η κυβέρνηση αποφάσισε ήδη να βάλει «λουκέτο» στο ΚΤΕΟ Χολαργού από την 1η Σεπτέμβρη και να μετατρέψει την έκταση που θα αποδεσμευτεί σε χώρο στάθμευσης ΙΧ για τους επιβάτες του μετρό. Για την κάλυψη του κενού που θα δημιουργηθεί στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, δεδομένου ότι στα ΚΤΕΟ Χολαργού ελέγχονται κάθε χρόνο 70.000 οχήματα, εξετάζεται το ενδεχόμενο απογευματινής λειτουργίας του ΚΤΕΟ Ελληνικού, με προοπτική το κενό αυτό να καλυφθεί σταδιακά από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

Το νομοσχέδιο που έχει έτοιμο η κυβέρνηση ορίζει ότι τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα είναι ελεγκτικοί φορείς που συστήνονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, με αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο όλων των οχημάτων, εκτός από αυτά που χαρακτηρίζονται δημόσιας χρήσης (ταξί, φορτηγά, λεωφορεία κλπ.). Οπως είναι αυταπόδεικτο δηλαδή, η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που προωθεί στη Βουλή, ανοίγει το δρόμο για την ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ σε ασφαλιστικές εταιρίες, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, εταιρίες οδικής ασφάλειας, συνεργεία αυτοκινήτων κλπ. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες το νομοσχέδιο θα προβλέπει τη σταδιακή καθιέρωση ετήσιου τεχνικού ελέγχου για τα Ι.Χ., από τρία χρόνια που είναι σήμερα. Πιο ακριβό αναμένεται να είναι και το παράβολο για τους ελέγχους στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, το οποίο σήμερα κοστίζει 8.000 δρχ. για τα Ι.Χ. και 12.000 δρχ. για τα μικρά φορτηγά. Το παράβολο αυτό διπλασιάζεται σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος στα ΚΤΕΟ.

Οι εξελίξεις αυτές δεν είναι κεραυνός «εν αιθρία». Εχει προηγηθεί η μεθοδευμένη απαξίωση των δημόσιων ΚΤΕΟ, τα οποία χρόνια τώρα έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό και το αναγκαίο προσωπικό. Κι όλα αυτά, βέβαια, προς όφελος των ιδιωτών, που είναι έτοιμοι να καρπωθούν ετήσια έσοδα άνω των 45 δισ. δρχ., όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΟ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ