Πέμπτη 20 Μάρτη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΝΙΛ ΤΖΟΡΝΤΑΝ
Byzantium

Ο σκηνοθέτης στην προσπάθειά του να αποκαταστήσει το κύρος του είδους ταινιών βαμπίρ ανασκευάζει τις απέθαντες μάνα και κόρη σε όντα αισθησιακά, επικίνδυνα, αλλά και ανθρώπινα... Βαμπιρικό θρίλερ Β σειράς, σαχλά δακρύβρεχτο ψηφιδωτό τύπου «αμάρτησα για το παιδί μου», με σαγηνευτική όμως κινηματογράφηση. Χωρίς άλλο λόγο ύπαρξης, πάρεξ, εκείνου της άσκησης - επί σελουλόιντ - «προγραμματικής» αισθητικής και, ίσως, «promotion» της πικάντικης Τζέμα Αρτερτον. Η ταινία - καθόλου μακριά από το καταστροφικό κύμα Twilight - φαντάζει ύβρις, μη σεβόμενη τους κλασικούς, χαρακτηριστικούς του είδους, κώδικες και συμβάσεις! Στη φαντασία, θα πείτε δεν μπαίνει τροχονόμος ... μπαίνει όμως ελεγκτής, ο θεατής, για να ζυγιάσει κατά πόσο, η αυθαίρετα επιλεκτική «άρση» περιορισμών, από ένα κλειστό εννοιολογικό σύστημα, προκαλεί απενεργοποίηση ή κατάρρευση και των υπολοίπων «στοιχείων» που χρησιμοποιούνται...

Μάνα και κόρη βαμπίρ σε κοινωνία σημερινή. Ζουν κανονικά στο φως της μέρας! Καθρεφτίζονται! Τρέφονται - όποτε λάχει - με αίμα θυμάτων που δεν δάγκωσαν στο λαιμό με δρακουλίστικους κυνόδοντες, αλλά τρύπησαν με νύχι αιχμηρό, σιχαμένα κιτρινιασμένο... Μάνα και κόρη ανεξίτηλα νέες και ωραίες, κουβαλούν ζωή δύο αιώνων και κρύβονται δύο αιώνες από την απειλητική αδελφότητα βαμπίρ (χωρίς κάποια εξήγηση) που αρνείται να αποδεχθεί τις γυναίκες που δημιουργούν (τι;) και τα παιδιά τους. Ταινία αργή, άγευστη, με σενάριο έξτρα λάιτ, σαν αέρας όπου κι αν κοιτάξεις. Χωρίς καμία αξιοπιστία, σε απόλυτα φαντασιακό πλαίσιο, κλωθογυρίζει πέρα δώθε για δυο ώρες. Με ένα χλιαρό νεανικό υπο-ρομάντζο χωρίς συγκίνηση και χαρακτήρες στερεοτυπικούς. Η χαμένη έφηβος, η εγωκεντρική, καταπιεστική μητέρα, ο σωτήρας, ο σούπερ κακός, κ.λπ. κ.λπ. Οι τρομαχτικές σκηνές και τα οπτικά εφέ (αυτά καθαυτά) μοιάζουν ενδιαφέροντα, αποδεικνύονται όμως αξιολύπητα γιατί καθιστούν ανεγκέφαλο και αναξιόπιστο το σενάριο όπου τα πάντα είναι διαφανή και γραμμικά (παρά το μπρος πίσω στον αφηγηματικό χρόνο) και η πρωταγωνίστρια / μάνα είναι σε στιγμές ανυπόφορη στο ρόλο της χυδαίας πόρνης τόσο που περιμένεις πότε θα περάσει το κομμάτι της... Απογοήτευση...

Παίζουν: Σάουορς Ρόναν, Τζέμα Αρτερτον, Καλέμπ Λάντρι Τζόουνς, Τομ Χολάντερ, κ.ά.

Παραγωγή: Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ, ΗΠΑ, ΙΡΛΑΝΔΙΑ (2013)


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ