Σύμφωνα με τον υφυπουργό Σ. Κεδίκογλου, το «κοινωνικό φροντιστήριο», το οποίο χαρακτήρισε «καινοτόμο δράση», θα ξεκινήσει πιλοτικά από το 2014, προβλέπει την απασχόληση νέων εκπαιδευτικών κάτω των 30 ετών ή μακροχρόνια άνεργων εκπαιδευτικών, θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και αφορά οικογένειες που είναι κάτω από το όριο φτώχειας.
Δηλαδή, σε αντίθεση με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη που αφορούσε όλους τους μαθητές που εκτιμούν ότι χρειάζονται βοήθεια στα μαθήματα, το «κοινωνικό φροντιστήριο» θα απευθύνεται μόνο στους πιο φτωχούς μαθητές και οι υπόλοιποι θα σπρώχνονται στα νύχια των ιδιωτικών φροντιστηρίων.
Ο υφυπουργός, σχετικά με το πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης όχι μόνο δεν ήταν σε θέση να αναφέρει πότε θα επαναλειτουργήσει, αλλά, έριξε την ευθύνη για τη μη εφαρμογή του, στους εκπαιδευτικούς! Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι δεν έχει ανανεωθεί η χρηματοδότηση του προγράμματος από το 2008 και αυτό «επειδή υπήρχε θεσμοθέτηση ο διευθυντής να πληρώνεται ανάλογα με τα τμήματα, δημιουργούνταν εικονικά τμήματα»!
Δημιουργείται, όμως, το ερώτημα, γιατί δεν έκλεισαν απλώς αυτά τα εικονικά τμήματα που εντοπίστηκαν και να συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά όλα τα υπόλοιπα ή γιατί δεν άλλαξε το προβληματικό θεσμικό πλαίσιο, ώστε να λειτουργήσει το πρόγραμμα κανονικά για όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη; Πρακτικά, στο όνομα κάποιων παρανομιών, την πληρώνουν όλοι οι μαθητές!
Ο Γ. Λαμπρούλης επισήμανε ότι εγκύκλιοι του υπουργείου προέβλεπαν την έναρξη του προγράμματος πρόσθετης διδακτικής στήριξης από τις 28 Νοέμβρη 2013, ενώ με άλλη εγκύκλιο προβλέπεται ότι στο πρόγραμμα θα απασχοληθεί μόνιμο προσωπικό ή αναπληρωτές για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, όταν την ίδια στιγμή υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων στα σχολεία, οπότε για ποιο διδακτικό προσωπικό μπορεί να γίνει λόγος; Τόνισε ότι τα προβλήματα στη λειτουργία του προγράμματος είναι μέρος της αντιλαϊκής πολιτικής, ενώ σημείωσε ότι είναι πασίγνωστο πως προγράμματα της ΕΕ χρησιμοποιούνται και για τη χειραγώγηση μέρους εργαζομένων. «Αμεσα έστω και καθυστερημένα το υπουργείο να προχωρήσει στην υλοποίηση του προγράμματος», το οποίο είναι απόλυτα αναγκαίο κυρίως «για τα παιδιά στα ΕΠΑΛ που δεν έχουν ούτε καθηγητές», τόνισε.