Τετάρτη 18 Δεκέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΣΤΑΣΗ «ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΤΗΣΕΩΝ»
Νομοσχέδιο ενταγμένο στην «απελευθέρωση» των αερομεταφορών

Τις πολλαπλές αντιλαϊκές επιπτώσεις των αναδιαρθρώσεων στις εναέριες συγκοινωνίες ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης

Απανωτά νομοσχέδια για την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων στις αερομεταφορές φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή
Απανωτά νομοσχέδια για την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων στις αερομεταφορές φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή
Ολόκληρος ο συντονισμός και η διαχείριση των αερομεταφορών της χώρας παραδίδονται σε μία Αρχή που θα είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, δεν θα υπόκειται σε κανέναν έλεγχο, θα «συνεργάζεται» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα συλλέγει, επεξεργάζεται και παρέχει «πληροφορίες προς τρίτους». Αυτά είναι ορισμένα από όσα προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ίδρυση της «Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων», το οποίο συζητήθηκε χτες στην τρίτη σχετική συνεδρίαση, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Αύριο, Πέμπτη, ολοκληρώνεται η συζήτησή του στην Επιτροπή και παίρνει το δρόμο για την Ολομέλεια. Το νομοσχέδιο είναι συνταγμένο με βάση τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 95/1993 για την απελευθέρωση των αερομεταφορών και έρχεται να εξασφαλίσει, με την ίδρυση της σχετικής Αρχής, την πλήρη ελευθερία δράσης του κεφαλαίου και στον τομέα των αερομεταφορών.

Το νέο νομοθέτημα της κυβέρνησης έρχεται να συμπληρώσει το νόμο που ψηφίστηκε την περασμένη βδομάδα στη Βουλή για την «Κύρωση Συμφωνίας σε επίπεδο κρατών - μελών για τη λειτουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου BLUE MED», διαμορφώνοντας ένα εφιαλτικό τοπίο στις αερομεταφορές. Με αυτές τις ρυθμίσεις η ασφάλεια των πτήσεων, η αεροπορική σύνδεση των απομακρυσμένων και εμπορικά «άγονων» περιοχών, όπως είναι τα νησιά της χώρας, αλλά και κυριαρχικά δικαιώματα, γίνονται θυσία στο βωμό της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Ορισμένα ενδεικτικά στοιχεία του νομοσχεδίου:

Με το άρθρο 1 καταργείται η Αρχή Συντονισμού Πτήσεων που είχε συσταθεί το 2007 και ήταν προπομπός των σημερινών εξελίξεων και προβλέπεται ότι «συνίσταται Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων με έδρα τα Σπάτα Αττικής, η οποία αποτελεί τον Εθνικό Συντονιστή Πτήσεων σύμφωνα με τον κανονισμό 95/93ΕΟΚ του Συμβουλίου της 18ης Ιουλίου 1993 "σχετικά με τους κοινούς κανόνες κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους κοινοτικούς αερολιμένες" (...) Αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ανήκει στο Κράτος, δεν υπάγεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (...) απολαύει διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα ή άλλη ανεξάρτητη ή διοικητική αρχή», ενώ εποπτεύεται από τον εκάστοτε υπουργό.

Στο άρθρο 2 προβλέπεται ότι «ασκεί καθήκοντα προγραμματιστή και συντονιστή όλων των αερολιμένων της χώρας», «θα συνεργάζεται με την ΕΕ και άλλους συντονιστές πτήσεων που βρίσκονται εντός της ΕΕ για την ανάπτυξη κοινών δράσεων, ιδίως στο τομέα διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών συστημάτων, τη θέσπιση κοινής βάσεως ηλεκτρονικών δεδομένων», «συλλέγει, επεξεργάζεται και παρέχει προς τρίτους πληροφορίες, δεδομένα και στατιστικά στοιχεία (...) με την επιφύλαξη των διατάξεων περί κρατικού απορρήτου για την προστασία της άμυνας και ασφάλειας της χώρας».

Τα πρόσωπα της Αρχής, η οποία θα αποτελείται από 5 μέλη (συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου) που θα διορίζονται με απόφαση του υπουργού, «απολαύουν προσωπικής ανεξαρτησίας, δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους».

Στο άρθρο 21 αναφέρεται ότι σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος η επιτροπή που θα συσταθεί για τη διευρεύνησή του θα διορίζεται από τον υπουργό και όχι από τη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

Γ. Λαμπρούλης: Πάλη για πλήρη κάλυψη των λαϊκών συγκοινωνιακών αναγκών

Στη διάρκεια της συζήτησης που έγινε στην Επιτροπή ο εισηγητής του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και, με βάση τις οδηγίες και τους κανονισμούς της ΕΕ, καλείται να εξυπηρετήσει την ανταγωνιστικότητα, δηλαδή την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Ανέφερε ότι οι αναδιαρθρώσεις έχουν ξεκινήσει από το 2007 και μέχρι τώρα έχουν οδηγήσει στην κατάργηση των κρατικών αερομεταφορέων, στην ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, στο χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα και στις θέσεις εργασίας των εργαζομένων, στην αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, στην κατάργηση περιφερειακών γραμμών τις οποίες βαφτίζουν «άγονες», στη δραστική υποβάθμιση της ασφάλειας των πτήσεων. Σε σχέση με το τελευταίο ζήτημα, ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε ως παράδειγμα την κατακόρυφη αύξηση των ωρών εργασίας των πληρωμάτων των αεροπλάνων που πιάνουν, όπως σημείωσε, «ακόμα και τις 22 ώρες το 24ωρο»!

Κάλεσε σε οργάνωση της πάλης για φθηνά εισιτήρια για τη λαϊκή οικογένεια και την πλήρη κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των απομακρυσμένων νησιών και περιοχών, πάλη που να αναδεικνύει «τη μοναδική ρεαλιστική διέξοδο για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης και οικονομίας, με το λαό στην εξουσία».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ