Πέμπτη 25 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Πανσπερμία ταινιών… στο πιάτο!

Η τελευταία βδομάδα του Ιούλη, εκτός των τεσσάρων φρέσκων οπτικοακουστικών προϊόντων που κάνουν σήμερα πρεμιέρα, κρύβει και εκπλήξεις: Πολλές και σημαντικές επανεκδόσεις, με καινούργιες κόπιες. Δυο ταινίες από την δημιουργικά παραγωγική δεκαετία του '60, που εδώ και πολλά χρόνια δεν προβλήθηκαν σε μεγάλη οθόνη... «ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ» (1963) του Αλφρεντ Χίτσκοκ και το «ΠΕΡΣΟΝΑ» (1966) του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, καθώς επίσης και δύο αριστουργήματα του Κέντζι Μιτσογκούτσι που προβάλλονται στο Τριανόν. «ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ» (1954) και «ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ» (1953), μια από τις καλύτερες δημιουργίες του Ιάπωνα σκηνοθέτη και μια από τις τελειότερες ταινίες στην ιστορία του ιαπωνικού κινηματογράφου. Τέλος, συνεχίζεται η προβολή του κλασικού δείγματος του ιταλικού νεορεαλισμού «Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ» (1948) σε σκηνοθεσία του Βιτόριο Ντε Σίκα...

Το 1963, τρία χρόνια μετά την νευρωτική «ΨΥΧΩ», ο Χίτσκοκ γυρίζει «ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ», εμπνευσμένος από την ομώνυμη νουβέλα της Δάφνης ντι Μοριέ. Ταινία προάγγελος των ταινιών καταστροφής που εμφανίζονται στο προσκήνιο τη δεκαετία του '70, καθώς επίσης και μοναδική ταινία «φανταστικού» στη φιλμογραφία του δημιουργού. Η κριτική της εποχής την υποδέχθηκε ψυχρά και η εμπορική της επιτυχία υπήρξε μέτρια... Η ταινία χαρακτηρίζεται για την πληθώρα διαφορετικών και αντικρουόμενων ερμηνειών που τη συνοδεύουν, σχετικά με τη συμβολική και μεταφορική σημασία των πουλιών και της ανεξήγητης συμπεριφοράς τους. Καμιά ωστόσο από τις ερμηνείες, οι οποίες δεν είναι εντελώς αυθαίρετες, δεν παρουσιάζεται πλήρως θεμελιωμένη, ώστε να εξηγεί, όχι τη μια ή την άλλη μεμονωμένη επίθεση των πουλιών, αλλά αυτό που συμβαίνει και διαπερνά το σύνολο των σκηνών της ταινίας. Η ιστορία που «ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ» πραγματεύονται είναι κατασκευασμένη με τρόπο που να σέβεται τις τρεις κλασικές ενότητες, του χώρου, του χρόνου και της πλοκής και εκτυλίσσεται μέσα σε ένα διήμερο, στην απομονωμένη περιοχή της Μποτέγκα Μπέι. Εκεί φθάνει η κοσμική Μέλανι από το Σαν Φρανσίσκο για να επισκεφθεί τον δικηγόρο Μιτς - που γνώρισε πρόσφατα σε ένα κατάστημα που πουλάει πουλιά. Η Μέλανι φέρνει μαζί της ως δώρο, ένα ζευγάρι «ερωτοπουλιών», που συνιστούν το «έμβρυο» της καταστροφής. Τα πουλιά πάνω από την περιοχή όλο και πληθαίνουν και γίνονται όλο και πιο επιθετικά... Ο Χίτσκοκ ουδόλως αιτιολογεί, φιλοσοφικά ή παρα-επιστημονικά, την επιθετικότητα των πουλιών, γιατί το στοιχείο που ενδιαφέρεται να αναδείξει είναι η καθαυτή πράξη της «αντιστροφής» των πουλιών που, από αθώα και άκακα, μεταλλάσσονται σε επιθετικές δυνάμεις του κακού... Στους κύριους ρόλους ο Ροντ Τέιλορ και η ψυχρή και γοητευτική Τίπι Χέντρεν, μια από τις κλασικές χιτσκοκικές γυναικείες μορφές... Αποκλειστικά στο θερινό «Θησείον».

Πρεμιέρα, επίσης, και για την αμερικάνικη παραγωγή δράσης κι επιστημονικής φαντασίας, βασισμένη στο διάσημο κόμικ «ΓΟΥΛΒΕΡΙΝ» (2013) σε σκηνοθεσία Τζέιμς Μάνγκολντ, με τον Χιου Τζάκμαν στον ομώνυμο ρόλο...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ