Πέμπτη 25 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ενας από τους σημαντικότερους Ελληνες συνθέτες, ο 84χρονος Νίκος Μαμαγκάκης, υπέκυψε στον καρκίνο, χτες τα ξημερώματα στο «Ερρίκος Ντυνάν», αφήνοντας σπουδαίο έργο. Ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '50 χειριζόμενος με πρωτότυπο τρόπο τα πρώιμα ηλεκτρονικά μέσα για ν' ακολουθήσει ένα προχωρημένο μουσικό ιδίωμα, βασισμένο μερικά πάνω σε στοιχεία της δημοτικής μας παράδοσης, με πολλά όμως προσωπικά χαρακτηριστικά. Στο ενεργητικό του - μουσική δωματίου, μουσική για θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση, όπερες, ηλεκτρονική μουσική, έργα για ορχήστρα, για σόλο όργανα και βέβαια κύκλοι τραγουδιών. Ο Νίκος Μαμαγκάκης γεννήθηκε το 1929 στο Ρέθυμνο. Καταγόταν από οικογένεια λαϊκών μουσικών....
346 λέξεις, σελ.: 17
Το μοτίβο της «απώλειας ταυτότητας» που ο Μπέργκμαν περιγράφει στην «ΝΤΡΟΠΗ» συνεχίζεται στην «ΠΕΡΣΟΝΑ» (1966), μέσα από μια ονειρική σχεδόν «ρευστοποίηση» των ημίσεων του προσώπου της Ελίσαμπετ Φόγκλερ και της νοσηλεύτριάς της Αλμα. Η εικόνα παραπέμπει σε ό,τι συμβαίνει σε έναν ηθοποιό που μελετά το ρόλο που καλείται να υποδυθεί: Ο ρόλος με τις πρόβες παίρνει το πάνω χέρι κι αρχίζει να κυριαρχεί πάνω στον ηθοποιό, ενώ, η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στον ηθοποιό και το ρόλο ελαστικοποιείται και μετατοπίζεται... Η σιωπούσα Ελίσαμπετ περνά από την παθητικότητα, στην ευχαρίστηση του να μελετά την Αλμα που την φροντίζει. Η νοσηλεύτρια Αλμα, χάνοντας τον έλεγχο, αποκαλύπτει ότι πίσω από τη...
501 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 18
Δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του Χερνάν Γκολφρίντ, το ψυχολογικό θρίλερ, διασκευή του μυθιστορήματος του Diego Paszkowski. Ακόμα ένα δείγμα που έρχεται να ενισχύσει τη θέση ότι στην Αργεντινή χτίζεται μια ενδιαφέρουσα, μια ιδιαίτερη κινηματογραφία. Εξυπνη αφήγηση για την ανατομία μιας ανθρωποκτονίας - χωρίς δράση, βία και αίμα - μέσα από ένα διανοητικό παιχνίδι ανάμεσα σε δύο ανταγωνιστικούς παίκτες. Ανάμεσα σε δύο ευφυείς άνδρες που έλκονται από θαυμασμό και μίσος. Πρόκειται για τον πρώην ποινικολόγο, σήμερα δάσκαλο μεταπτυχιακών στην εγκληματολογία στο Πανεπιστήμιο του Μπουένος Αϊρες και τον ικανότερο μεταπτυχιακό φοιτητή του. Πιόνι στη σκοτεινή σκακιέρα μια νεαρή κοπέλα... Καλοφτιαγμένο...
289 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 18
Τον πολύ επικίνδυνο δρόμο της εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς ανοίγει η κυβέρνηση με τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού για την «ενίσχυση της τουριστικής...
361 λέξεις, σελ.: 17
Δυο πολύ ιδιαίτεροι αστυνομικοί - ο ένας, σικ παριζιάνος με βούλα, ο έτερος, αφρικανικής και προλεταριακής προέλευσης, μεγαλωμένος στα ζοφερά γκέτο της παριζιάνικης περιφέρειας. Το παραπάνω...
379 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 18
Στο δρόμο, πάντα στο δρόμο, χωρίς στάση, χωρίς ακινησία ή ρίζωμα κάπου, μακριά από την κομφορμιστική ζωή των ενηλίκων και τη μισθωτή εργασία που τρώει τα σωθικά... Στο δρόμο... Προς τα πού; Προς τον...
650 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 18
Η τελευταία βδομάδα του Ιούλη, εκτός των τεσσάρων φρέσκων οπτικοακουστικών προϊόντων που κάνουν σήμερα πρεμιέρα, κρύβει και εκπλήξεις: Πολλές και σημαντικές επανεκδόσεις, με καινούργιες κόπιες. Δυο...
422 λέξεις, σελ.: 18
ΣΧΟΛΙΑ
379 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 18
650 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 18
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
195 λέξεις, σελ.: 17
196 λέξεις, σελ.: 17
172 λέξεις, σελ.: 17


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ