Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Αχόρταγοι ζητούν διαρκώς προνόμια

«Αέρα στα πανιά» τούς δίνουν οι υπηρεσίες της κυβέρνησης

Η ένταση της επιθετικότητας των ακτοπλόων εφοπλιστών οι οποίοι αξιώνουν και νέα προνόμια, πέρα από αυτά που κωδικοποιούνται στο νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και η διαβεβαίωση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη ότι θα ικανοποιήσει τις εφοπλιστικές αξιώσεις αλλά «σταδιακά», είναι τα στοιχεία που κυριάρχησαν στη χτεσινή γενική συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, στην οποία παραβρέθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ. Σακέλης απαίτησε ευθέως παραπέρα κρατική ενίσχυση σε ό,τι αφορά την τιμή των καυσίμων και την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και παραπέρα μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης των ναυτεργατών σημειώνοντας: «Επειδή πρόσφατα έχουν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με τις εργασιακές παραμέτρους, πρέπει να επισημάνουμε ότι η εργασία δεν προστατεύεται με επιβολή υποχρεώσεων. Αν θέλουμε πράγματι να προστατεύσουμε την ναυτική εργασία οφείλουμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της αποχώρησης πλοίων από τις γραμμές μας, η οποία δυστυχώς ήδη παρατηρείται» και συνέχισε λέγοντας: «Η Ακτοπλοΐα δικαιούται την κρατική ενίσχυση γιατί επί της ουσίας επιβάλλεται Δημόσια Υπηρεσία σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εταιρειών. Επίσης, είναι αδύνατη και δεν επιτρέπεται μείωση συντελεστών κόστους εκμετάλλευσης μέσω επιβολής συγκεκριμένων λειτουργικών υποχρεώσεων επάνδρωσης». Μάλιστα, σε αυτό το «κόστος», δηλαδή «των συγκεκριμένων λειτουργικών υποχρεώσεων επάνδρωσης» απέδωσε την «αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων» επειδή δε «βγαίνουν» και τη «διαμόρφωση υψηλών τιμών εισιτηρίων, δυσβάσταχτων για τους επιβάτες με αρνητικές συνέπειες στο μεταφορικό έργο».

Από την πλευρά του, ο υπουργός αφού δήλωσε ότι το νομοσχέδιο του ΥΝΑ «οδεύει προς κατάθεση στη Βουλή και έχει ολοκληρώσει τη συλλογή υπογραφών», ανέφερε ότι στο υπουργείο έχουν συζητηθεί τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα και «λήφθηκαν αποφάσεις. Και αυτές υλοποιούνται σταδιακά. Ολες μαζί δε γίνεται».

Το νομοσχέδιο του ΥΝΑ, που για να «περάσει» επιστράτευσαν τους ναυτεργάτες, προβλέπει διατάξεις που καταργούν τις ΣΣΕ των ναυτεργατών, καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων σμπαραλιάζοντας πλήρως τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και απειλώντας νησιά με απομόνωση. Μειώνει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων διώχνοντας τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (καμαρότους, μαγείρους κλπ.), πλήττοντας έτσι και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια της χώρας με ό,τι σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους στα λιμάνια και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας που ανήκουν στο λιμενικό δίκτυο.

Να σημειωθεί ότι αύριο στις 12 το μεσημέρι έχει καθοριστεί η δεύτερη διαπραγματευτική συνάντηση της διοίκησης της ΠΝΟ με τον ΣΕΕΝ για την υπογραφή ΣΣΕ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ