Παρασκευή 16 Νοέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ετοιμο το θεσμικό πλαίσιο για το ξεπούλημα των λιμανιών

Για έντονο «επενδυτικό ενδιαφέρον» μίλησε χτες ο υπουργός Ναυτιλίας

Μέχρι το τέλος Φλεβάρη θα έχει ολοκληρωθεί το νομικό πλαίσιο για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, την παραχώρηση δηλαδή των πυλών της χώρας, στα σαγόνια των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές, στην κρουαζιέρα και αλλού. Κάτι τέτοιο θα έχει σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις, στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, στα κυριαρχικά δικαιώματα και τον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας. Η παρουσίαση του νομικού πλαισίου έγινε χτες από τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι σε πρώτη φάση θα γίνει «διοικητική συνένωση των 12 μεγάλων λιμένων» που είναι Ανώνυμες Εταιρείες «σε 4 λιμενικά δίκτυα (κοινή πρόταση με το ΤΑΙΠΕΔ). Κατά τη συγκρότησή τους, θα πρέπει να δημιουργήσουν διακριτές διοικητικές ενότητες κατ' αναλογία του διαχωρισμού δραστηριοτήτων. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα απαιτήσουν βεβαίως ειδικό χειρισμό, καθώς οι δύο ΑΕ είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο». Επιπλέον: «Οι εμπορικές δραστηριότητες και δραστηριότητες παροχής λιμενικών υπηρεσιών πρόκειται να υλοποιούνται κυρίως μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Ελπίζουμε σε επενδυτικό ενδιαφέρον και οι ενδείξεις είναι καλές».

Βασικό «εργαλείο» για να προχωρήσει το ξεπούλημα είναι η δημιουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. «Είναι σαφές - ανέφερε - ότι ο διαχωρισμός των διοικητικών από τις εμπορικές δραστηριότητες και λειτουργίες, καθώς και η διεύρυνση της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα σε αυτές, επιβάλλουν εξειδικευμένη εποπτεία από πλευράς του Δημοσίου».

Οσο για το πώς θα διαπραχθεί το «έγκλημα» ο υπουργός ήταν σαφής: «Μετά από μελέτη των πλεονεκτημάτων και χαρακτηριστικών κάθε Λιμένα και βάσει του επενδυτικού ενδιαφέροντος, το ΤΑΙΠΕΔ, (...) ύστερα από διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, θα παραχωρεί σε ιδιώτες επενδυτές με κατάλληλη εμπειρία και θέση στην παγκόσμια αγορά, το δικαίωμα αξιοποίησης δραστηριότητας ή ομάδων δραστηριοτήτων, έναντι συμφωνημένου ανταλλάγματος και υποχρέωσης υλοποίησης αναγκαίων επενδύσεων. Η συμμετοχή των ιδιωτών θα γίνει κυρίως μέσω συμβάσεων παραχωρήσεων σε συνάφεια με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων. Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ είναι και θα είναι σε στενή συνεργασία, σε όλο αυτό το πλαίσιο».

Για τους εργαζόμενους στα λιμάνια ανέφερε: «Θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να διασφαλιστούν θέσεις εργασίας στα λιμάνια». Βέβαια, οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν θα είναι θέσεις σε εργασιακά γκέτο σαν κι αυτό που έχει στήσει στον Πειραιά η COSCO. Αυτό σε συνδυασμό με την «αναδιάρθρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που προετοιμάζεται, αλλά και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, όπως προβλέπει ο «κοινωνικός διάλογος» που προσπαθεί να στήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, συγκροτούν ένα εφιαλτικό σκηνικό για νησιώτες, ναυτεργάτες, εργαζόμενους στα λιμάνια.

Να οργανωθεί ο αγωνιστικός συντονισμός

Σ' αυτή τη βάση, αποκτά μεγάλη σημασία η απόφαση συντονισμού της δράσης που πήραν, το περασμένο Σάββατο, πλήθος φορείς από τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και πρωτοπόρους εργαζόμενους στα λιμάνια. Μπούσουλας του διεκδικητικού πλαισίου του αγωνιστικού προγράμματος που καθόρισαν είναι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λιμάνια, ναυτιλία προς όφελος του λαού και όχι για τα κέρδη των εφοπλιστών, των μονοπωλίων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ