Τετάρτη 4 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Δίκτυα προς όφελος του κεφαλαίου

«Ανάπτυξη» επίγειων, θαλάσσιων και εναέριων μεταφορών σε όφελος της πλουτοκρατίας προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ

Η δημιουργία προϋποθέσεων - αλλά και η αναζήτηση των απαιτούμενων κεφαλαίων - για τη μετατροπή της Ελλάδας σε «διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», ήταν το θέμα της διμερούς συνάντησης μεταξύ του γγ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Τσιόκα και του γενικού διευθυντή Κινητικότητας και Μεταφορών της ΕΕ M. Ruete. Η παραπάνω συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την «ανάπτυξη» του συνόλου των εγχώριων μεταφορών προς όφελος του ντόπιου και ξένου μονοπωλιακού κεφαλαίου, την ίδια στιγμή που εντείνει τον επικίνδυνο για τα λαϊκά στρώματα ανταγωνισμό με τον «εξ ανατολών γείτονα»...

Αναφορικά με την ανάπτυξη του οδικού δικτύου, υιοθετήθηκε η σύνδεση της Ελλάδας με όλες τις χώρες της Βαλκανικής στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οδικών δικτύων της Εγνατίας, της ΕΟ Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης και του λεγόμενου Δυτικού Αξονα, ενώ συζητήθηκε και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης και συμφωνήθηκε να μελετηθεί η κατά προτεραιότητα ένταξή τους στο «Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών» (ΔΔΜ). Αποφασίστηκε, επίσης, ο εμπλουτισμός του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου και η αναβάθμιση της Πάτρας σε κεντρικό λιμενικό κόμβο της χώρας ως πύλη εξόδου προς την Ιταλία.

Σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συζητήθηκε η ένταξη του κεντρικού δικτύου του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας στο «ΔΔΜ», η ανάπτυξη της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» και του Δυτικού Αξονα με προτεραιότητα τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα (Κοζάνη), με σκοπό την εξασφάλιση εξόδου προς Αλβανία, ΠΓΔΜ, Βουλγαρία και Τουρκία. Τέλος, όσον αφορά τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, στον υπάρχοντα σχεδιασμό εντάσσονται τα λιμάνια: Καλαμάτας, Κατάκολου και Σαντορίνης και τα αεροδρόμια Νέας Αγχιάλου και Καλύμνου.

Τέλος, από ελληνικής πλευράς τέθηκε το ζήτημα της αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ως εναλλακτικής διόδου της υπάρχουσας θαλάσσιας, των Δαρδανελίων, για τη σύνδεση με Βουλγαρία - Ρουμανία - Μαύρη Θάλασσα, έργο που προβλήθηκε από ελληνικής πλευράς, ως μέτρο «αποσυμφόρησης» της υφιστάμενης κίνησης των στενών του Βοσπόρου. Η παραπάνω πρόταση έρχεται λίγες μέρες μετά την εξαγγελία από την τουρκική κυβέρνηση για την κατασκευή διώρυγας, πλάτους 150 μέτρων, που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, με στόχο την αποσυμφόρηση του Βοσπόρου...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τρένο (2023-01-26 00:00:00.0)
Επενδυτικός χάρτης με το βλέμμα στραμμένο στη «βαλκανική ενδοχώρα» (2018-10-12 00:00:00.0)
Προχωρά κατά τις επιταγές των μονοπωλίων (2013-12-20 00:00:00.0)
Αμοιβαίο ενδιαφέρον για την ενίσχυση των μονοπωλίων (2012-08-11 00:00:00.0)
«Τρένο» πάνε τα κέρδη της πλουτοκρατίας (2011-02-09 00:00:00.0)
Ευρωδάνεια για αυτοκινητόδρομους (2002-08-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ