Τετάρτη 20 Απρίλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ICAP
Κρίση και στα καταστήματα καλλυντικών

Λίγες μεγάλες αλυσίδες διάθεσης καλλυντικών μονοπωλούν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από την κλαδική έρευνα της ICAP που αφορά τα καταστήματα λιανικής πώλησης καλλυντικών από την οποία διαπιστώνεται ότι η κατακόρυφη πτώση του τζίρου που έπληξε την αγορά δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και το συγκεκριμένο κλάδο.

Αναλυτικότερα, στο λιανικό εμπόριο καλλυντικών διακρίνονται τρεις βασικές κατηγορίες καταστημάτων: Τα μη εξειδικευμένα που διαθέτουν προϊόντα με πολλά εμπορικά σήματα, τα ειδικευμένα που διαθέτουν αποκλειστικά τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου εμπορικού σήματος και τα πολυκαταστήματα που διαθέτουν ξεχωριστό τμήμα καλλυντικών. Το 2010 ο αριθμός των μεγάλων καταστημάτων καλλυντικών εμφανίζει πτωτικές τάσεις σε σχέση με το 2009. Στην περιοχή της Αθήνας συγκεντρώνεται το 43,3% των σημείων λιανικής διάθεσης καλλυντικών.

Τα καλλυντικά ως προϊόντα που δεν αποτελούν είδος πρώτης ανάγκης είναι αναπόφευκτο, διαπιστώνουν και οι συντάκτες της μελέτης, να επηρεαστούν περισσότερο σε συνθήκες συρρίκνωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων και αναδιάταξης της ιεράρχησης των εξόδων τους. Το 2009 η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατέθηκαν αποκλειστικά μέσω των συγκεκριμένων καταστημάτων (εξαιρουμένων των σούπερ μάρκετ και φαρμακείων) εμφάνισε μείωση κατά 4,5% σε σχέση με το 2008. Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι πτωτικά κινήθηκε η αγορά και το 2010, κάνοντας λόγο για ποσοστά της τάξης του 5%-10%, ενώ ανάλογες είναι και οι προβλέψεις για το 2011.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενισχύονται οι πωλήσεις «ιδιωτικής ετικέτας»(2012-06-30 00:00:00.0)
Μείον 50% στα κέρδη(2010-07-21 00:00:00.0)
Mονοπωλείται ο κλάδος των καλλυντικών(2010-04-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ