Πέμπτη 27 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΛΕΤΗ ΕΜΠ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μερικής εμπορευματοποίησης

Την εγκατάλειψη των σχεδίων για την πλήρη εμπορευματοποίηση της έκτασης του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού, την άμεση απόδοση για δημόσια χρήση του 56% του χώρου και σταδιακή απόδοση του υπόλοιπου ως μητροπολιτικού πάρκου, προτείνει, μεταξύ άλλων, η μελέτη του ΕΜΠ, η οποία παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου από τους μελετητές σε συνεργασία με την Τοπική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΤΕΔΚΝΑ) και τους Δήμους Αλίμου, Γλυφάδας και Ελληνικού - Αργυρούπολης.

Ωστόσο, η μελέτη δεν αποκλείει τη μερική εμπορευματοποίηση του χώρου, θεωρώντας ως συμβατές με το πάρκο και αποδεκτές χρήσεις (εκθεσιακές, συνεδριακές, τη δημιουργία κέντρου πολιτισμού, εκπαίδευσης και έρευνας, δημιουργία μεγάλου αθλητικού κέντρου, διάφορες χρήσεις μητροπολιτικού χαρακτήρα στον ανατολικό αεροσταθμό κ.λπ.), με πρόσχημα ότι τα έσοδα από αυτές τις λειτουργίες θα χρησιμοποιηθούν για τη συντήρηση του πάρκου. Επίσης προτείνουν εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου σκοπιμότητας με στόχο την αυτοχρηματοδότηση του έργου της κατασκευής και λειτουργίας του μητροπολιτικού πάρκου που σημαίνει χαράτσια στους επισκέπτες.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος κατασκευής των έργων, του πρασίνου και των διαμορφώσεων που θα πραγματοποιηθούν κατά την πρώτη φάση θα αγγίξουν τα 47 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το σύνολο, δηλαδή την τελική φάση (ολοκλήρωση του έργου), το κόστος θα αγγίξει τα 101 εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα, για τη συντήρηση των έργων, του πρασίνου και των διαμορφώσεων που θα προκύψουν στην πρώτη φάση θα πρέπει να δαπανώνται (κάθε χρόνο) 5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ κατά την ολοκλήρωση του έργου θα δαπανώνται κάθε χρόνο από 10 έως 12 εκατομμύρια ευρώ.

Το ΚΚΕ επανειλημμένα έχει τονίσει τη θέση του για ένα πάρκο - πνεύμονα πρασίνου - που θα αποτελεί δημόσια λαϊκή περιουσία. Οι όποιες δαπάνες για την κατασκευή του πάρκου και την ανάπλαση του χώρου θα πρέπει να βαραίνουν το Δημόσιο. Επίσης, το κόστος διαχείρισης, συντήρησης και λειτουργίας του πάρκου θα πρέπει να καταβάλλεται από το κράτος.

Στο πάρκο θα ενταχθούν όλες οι υπάρχουσες αθλητικές ολυμπιακές εγκαταστάσεις (Ολυμπιακό κέντρο ναυσιπλοΐας, κανόε - καγιάκ, γήπεδα κ.ά.), τα κτίρια των πρώην αεροσταθμών και της αμερικάνικης βάσης, καθώς και τα υπόστεγα, προκειμένου να αξιοποιηθούν προς όφελος του λαού και της νεολαίας με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΡΗΣΗ, με εύκολη πρόσβαση με φθηνές και γρήγορες συγκοινωνίες, για ανάπτυξη ενός γνήσιου λαϊκού αθλητισμού και την εξυπηρέτηση των πολιτιστικών αναγκών τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ