Κυριακή 31 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
ASTRA COUPE TURBO
Αστραφτερές... επιδόσεις!

Ενα Astra επιδόσεων είναι το Opel Astra Coupe Turbo, το οποίο διαθέτει όπως και το μοντέλο που γνωρίσαμε την εξαιρετική σχεδίαση και την ποιότητα Bertone 

Το Coupe turbo διαθέτει την ισχύ και τις επιδόσεις ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου, χάρη στο δίλιτρο ECOTEC με τον υπερσυμπιεστή. Η ισχύς φθάνει τους 190 ίππους και οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες αυτής της ισχύος. Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ/ ώρα έρχεται σε 7,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική αγγίζει τα 245 χλμ/ώρα. Η σχεδίαση του turbo είναι πρωτοποριακή με την πολλαπλή εξαγωγής και το περίβλημα της τουρμπίνας να αποτελούν μια μονάδα. Αυτό εξασφαλίζει μικρό όγκο και βάρος, μικρότερες διαδρομές μεταξύ τουρμπίνας και αυλών εξαγωγής ενώ αποδίδει καλύτερα χάρη στη μικρότερη απώλεια θερμότητας. Για τον οδηγό το όφελος εκτός των επιδόσεων είναι και στην αίσθηση, αφού η απόκριση είναι άμεση, κάτι που φαίνεται και στο διάγραμμα της ροπής των 250 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1950 έως 5300 σαλ. Την αθόρυβη λειτουργία έχουν αναλάβει δυο άξονες εξισορρόπησης. Η αύξηση των επιδόσεων οδήγησε τους μηχανικούς στο να επιλέξουν σκληρότερες ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ. Το μετατρόχιο είναι φαρδύτερο, οι ζάντες 17 ιντσών, τα φρένα ισχυρότερα, ενώ το ESP (Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας) περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό.

Το Coupe Turbo εντυπωσιάζει και σε έναν τομέα που δε μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα επιδόσεων. Στο μεικτό κύκλο κατανάλωσης σύμφωνα με τα στάνταρ της MVEG καταναλώνει 8,9 λίτρα ανά 100 χλμ/ώρα. Η χαμηλή - για τα δεδομένα της κλάσης - κατανάλωση είναι αποτέλεσμα της αεροδυναμικής του αμαξώματος (συντελεστής οπισθέλκουσας: 0,28), αλλά και του συστήματος ελέγχου εκπομπών καυσαερίων που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που θα ισχύσουν το 2005. Η προηγμένη τεχνολογία και η ποιοτική κατασκευή έχουν μειώσει τις ανάγκες συντήρησης, με αποτέλεσμα τα λάδια να χρειάζονται αλλαγή κάθε 30.000 χλμ. και service κάθε 60.000 χλμ.!


Στην εμφάνιση εκτός των «αποκλειστικών» ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών με τα φαρδιά λάστιχα 215/40 R, οι αλλαγές είναι διακριτικές. Ο σωλήνας της εξαγωγής είναι επιχρωμιωμένος, τα πίσω φώτα σκουρόχρωμα, ενώ το λογότυπο turbo «δικαιολογεί» τη διαφορά στις επιδόσεις. Ενα ξεχωριστό μπλε, το Europa Blue μπορεί να διαφοροποιήσει το turbo από την υπόλοιπη οικογένεια των coupe. Στο εσωτερικό τη διαφορά κάνουν μερικά αποκλειστικά αξεσουάρ για το turbo που είναι: λεβιέ και μαρσπιέ με αλουμινένια όψη, μοχλός χειρόφρενων από υλικό απαλής σύνθεσης και δερμάτινο τιμόνι δύο αποχρώσεων.

Στα στάνταρ αξεσουάρ το Coupe Turbo περιλαμβάνει: σπορ καθίσματα, σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα με CD player, υπολογιστή αυτοκινήτου, cruise control, αντικλεπτικό συναγερμό, ενώ διατίθενται προαιρετικά συστήματα ενημέρωσης, πλοήγησης κλπ. Για την καλύτερη παθητική ασφάλεια διατίθενται: ενεργητικά προσκέφαλα, σύστημα αποσπώμενων πεντάλ, εμπρός και πλευρικοί αερόσακοι, προεντατήρες ζωνών κλπ.

Η τιμή του φθάνει τα 9.890.000 δρχ. θεωρείται ανταγωνιστική για ένα αυτοκίνητο αυτών των επιδόσεων με την υπογραφή Bertone.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ