Τρίτη 6 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΧΗΜΙΚΩΝ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ»
Βασίζονται σε αδιέξοδες παιδαγωγικές θεωρήσεις

Ανακοίνωση σχετικά με τη μείωση της ύλης των μαθημάτων θετικών επιστημών

Συνεχίζεται ο προβληματισμός εντός της επιστημονικής κοινότητας γύρω από το θέμα της μείωσης της ύλης των θετικών επιστημών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο και τις συνέπειες που αυτή θα έχει για τη μόρφωση των παιδιών. Με τίτλο «Αμάθεια για υποταγμένο μέλλον», η «Δημοκρατική Κίνηση Χημικών - Πανεπιστημονική», με ανακοίνωσή της παρεμβαίνει στο θέμα ακριβώς για αυτές τις συνέπειες:

«Οι εξαγγελίες για τη μείωση της ύλης στα μαθήματα των Θετικών Επιστημών υλοποιούν προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες είναι πλήρως εναρμονισμένες με τις προτεραιότητες της ΕΕ. Ερχονται να συμπληρώσουν το έργο της προηγούμενης "αναμόρφωσης" των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων, που το ΠΑΣΟΚ σχεδίασε και υλοποίησε. Βασίζονται σε αδιέξοδες παιδαγωγικές, φιλοσοφικές και διδακτικές θεωρήσεις.

Στο στόχαστρο είναι τα μαθήματα των θετικών επιστημών, μαθήματα που παίζουν πρωτεύοντα ρόλο επειδή παρέχουν στον άνθρωπο το αναγκαίο επιστημονικό υπόβαθρο για την κατανόηση των νόμων κίνησης της φύσης, ώστε να πατήσει σε στέρεο έδαφος για να κατανοήσει τους νόμους κίνησης της κοινωνίας», επισημαίνει η «Δημοκρατική Κίνηση Χημικών - Πανεπιστημονική» και τονίζει ιδιαίτερα:

«Το μάθημα της Χημείας, μάθημα που αποδυναμώθηκε και αποστεώθηκε από το υλιστικό του περιεχόμενο από τις προηγούμενες μεταρρυθμίσεις, είναι αυτό που μειώνεται περισσότερο από τα άλλα μαθήματα των θετικών επιστημών. Η περαιτέρω μείωση έρχεται να συμπληρώσει ακόμα περισσότερο την αποσπασματικότητα των αναλυτικών προγραμμάτων και των βιβλίων που τα υλοποιούν. Η Χημεία υποβαθμίζεται γιατί οι μαθητές δεν πρέπει να αποκτήσουν επιστημονική αντίληψη για τις μορφές ύπαρξης της κινούμενης ύλης, τα επίπεδα οργάνωσής της, τους ποιοτικούς και ποσοτικούς μετασχηματισμούς της, την υλιστικά διαλεκτική νομοτέλεια της υλικής πραγματικότητας.

Οι αναμορφώσεις έρχονται να υπηρετήσουν το αβέβαιο και ρευστό καπιταλιστικό σύστημα το οποίο απαξιώνει τη γνώση για να την αντικαταστήσει από ψευτοδεξιότητες, που είναι απαραίτητες για να προσαρμόζονται οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί εργαζόμενοι στον "σύγχρονο" εργασιακό μεσαίωνα. Το αστικό κράτος προετοιμάζει συντεταγμένα και σχεδιασμένα την αυριανή φτηνή και παραιτημένη από δικαιώματα εργατική δύναμη. Η υποβάθμιση των βασικών μαθημάτων, ο προσανατολισμός σε ψευτοδεξιότητες, η διάλυση και η φτώχεια στη γνώση, ο έλεγχος της σκέψης των νέων με την ασυναρτησία και την καπιταλιστική προπαγάνδα θα ενταθεί.

Η μείωση της ύλης των θετικών μαθημάτων αποτελεί το πρώτο βήμα της σχεδιασμένης υποβάθμισης του περιεχομένου της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η "αναμόρφωση-διαφοροποίηση" των αναλυτικών προγραμμάτων σε συνδυασμό με την αυτοαξιολόγηση, που είναι το όχημα της κατηγοριοποίησης και της προσαρμογής της εκπαίδευσης στα μέτρα και τα σταθμά των επιχειρήσεων, την "κοσμογονία των νέων τεχνολογιών", που θα ανοίξει νέες αγορές για τα μονοπώλια στη "βιομηχανία της εκπαίδευσης" και τον "Καλλικράτη", που έρχεται να υλοποιήσει και να ελέγξει αυτά τα μέτρα, συμπληρώνει τη συνολική επίθεση που δέχεται ο λαός στο εισόδημα, στην κοινωνική ασφάλιση, στις εργασιακές σχέσεις, στη ζωή του συνολικά», τονίζει η Κίνηση.

Και μεταξύ άλλων καταλήγει: «Η εργατική τάξη, η φτωχή αγροτιά, οι αυτοαπασχολούμενοι και η προοδευτική διανόηση πρέπει να αγωνιστούν ενάντια σε αυτά τα μέτρα, να παλέψουν για το δικό τους σχολείο, το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, στη δική τους κοινωνία, την κοινωνία που θα καταργήσει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Είναι ο μοναδικός δρόμος που θα κατοχυρώσει την επιστημονικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, που θα κάνει δικαίωμα όλων τη μόρφωση».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ