Τα εμπορικά μεγαθήρια, που αποτελούν το 1% του συνόλου των καταστημάτων που λειτουργούν στη χώρα, είναι ο μεγάλος κερδισμένος από την απελευθέρωση του ωραρίου
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, αν πάρουμε σαν βάση το έτος 1995, διαπιστώνουμε ότι στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε μέχρι και τα τέλη του προηγούμενου έτους, ενώ ο συνολικός όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά μέσο όρο 63,3%, οι αντίστοιχες αυξήσεις των πωλήσεων ήταν (βλέπε γράφημα):
Είναι ολοφάνερο ότι η εφαρμοζόμενη πολιτική στο σύνολό της, αλλά και οι ρυθμίσεις για την απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων ευνοούν την αύξηση του μεριδίου της αγοράς των μεγάλων και των πολύ μεγάλων εμπορικών συγκροτημάτων. Σε τέτοιο, μάλιστα, βαθμό που να καταντά κοροϊδία το σλόγκαν που διακινείται τις τελευταίες μέρες και σύμφωνα με το οποίο οι περισσότερες ώρες λειτουργίας των καταστημάτων σημαίνει κατ' ανάγκη και περισσότερες πωλήσεις ή - πολύ περισσότερο - μεγαλύτερα κέρδη.
Η συγκέντρωση του όγκου των πωλήσεων σε όλο και λιγότερα σημεία πώλησης, που στην περίπτωσή μας ταυτίζεται με τις μεγάλες μονάδες των πολυκαταστημάτων και τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, φαίνεται και από τη διάρθρωση - κατηγοριοποίηση των εμπορικών καταστημάτων και των καταστημάτων τροφίμων, όπως τα ταξινομεί η Στατιστική Υπηρεσία. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ταξινόμηση, για κάθε 100 καταστήματα από τα εκατοντάδες χιλιάδες καταστήματα που λειτουργούν: