Παρασκευή 14 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις στις μεταφορές

Συνεργασία Καραμανλή - Χατζηδάκη για την επιτάχυνση των αντιδραστικών επιλογών

Για τις προωθούμενες αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις (σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις) στον τομέα της εποπτείας του ενημέρωσε, χτες, τον πρωθυπουργό, Κ. Καραμανλή, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Κ. Χατζηδάκης. Μετά τη συνάντηση, ο υπουργός δήλωσε πως κατ' αρχάς συζήτησε με τον πρωθυπουργό για την «Ολυμπιακή» και τις «θετικές εξελίξεις» στο θέμα της ιδιωτικοποίησης, με την εκδήλωση «38 επενδυτικών προσφορών». Ο Κ. Χατζηδάκης δεν παρέλειψε να επικαλεστεί τα εύσημα που εξασφάλισε η κυβέρνηση από την Κομισιόν για το θέμα της ΟΑ, υπενθυμίζοντας δηλώσεις του Ευρωπαίου επιτρόπου Α. Ταγιάνι, ότι «η λύση για την ΟΑ θα αποτελέσει μοντέλο για άλλες προβληματικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της "Alitalia"».

Εκτός από την «Ολυμπιακή» ο υπουργός ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και για τα προγράμματα ΣΔΙΤ (Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), που αφορούν τα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και 50 ακόμα πόλεις, με κόστος 2,1 δισ. ευρώ. Για τα αεροδρόμια ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι σύντομα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα προσλάβει «συμβούλους», με προοπτική από τον επόμενο χρόνο να προχωρήσει το πρόγραμμα ΣΔΙΤ. Σημειώνεται ότι πριν τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός παραβρέθηκε σε ημερίδα της γαλλικής πρεσβείας για τα προγράμματα ΣΔΙΤ, όπου εκφώνησε ομιλία - ύμνο υπέρ των ΣΔΙΤ, χαρακτηρίζοντας, μάλιστα, «ημιμαθείς και κακόβουλους» όσους καταγγέλλουν ότι οι συμπράξεις αυτές είναι μορφή ιδιωτικοποίησης.

Τέλος, ο Κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως συζητήθηκε με τον πρωθυπουργό και «η σημαντική μεταρρύθμιση που προωθεί το υπουργείο στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, στα φορτηγά όλων των κατηγοριών και τα βυτιοφόρα». Στην ερώτηση αν αυτή η μεταρρύθμιση σημαίνει απελευθέρωση των δύο αυτών κλάδων, ο υπουργός απάντησε αρνητικά. Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι αναφορές του υπουργού στον «εκσυγχρονισμό των κλάδων» και στην «προσαρμογή τους στα ευρωπαϊκά δεδομένα» παραπέμπουν στην πολιτική απελευθέρωσης. Γι' αυτό, άλλωστε, ο υπουργός απέκλεισε - προς το παρόν τουλάχιστον - από την προωθούμενη «μεταρρύθμιση» τον κλάδο των ταξί.

Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο - λόγω της οικονομικής κρίσης - να επιτρέψει τη δωρεάν μετακίνηση σε κάποια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για κάποιο διάστημα, ο Κ. Χατζηδάκης εμφανίστηκε κατηγορηματικά αντίθετος, δηλώνοντας ότι «αυτά τα λένε εύκολα κάποιοι λαϊκιστές, τους οποίους έχουμε ακριβοπληρώσει στην Ελλάδα».


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ