Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΛΙΕΙΣ
Προς αποκλεισμό λιμανιών

Με κλιμάκωση του αγώνα τους απαντούν οι ψαράδες μέσης αλιείας στην κατ' εξακολούθηση πολιτική κοροϊδίας της κυβέρνησης

Σε αποκλεισμό των λιμανιών όλης της χώρας αποφάσισαν να προχωρήσουν σήμερα οι ψαράδες μέσης αλιείας. Με την κλιμάκωση του αγώνα τους οι Ελληνες ψαράδες απαντούν στον εμπαιγμό της κυβέρνησης, που αντί να δώσει λύσεις - όπως η ίδια υποσχέθηκε διά στόματος υπουργού Γεωργίας πριν δύο μέρες - τόσο στο επίμαχο θέμα του πετρελαίου όσο και σε άλλα ζωτικά αιτήματα του κλάδου, κρατά... «σιγήν ιχθύος», συνεχίζοντας την πολιτική κοροϊδίας που οδηγεί στον αφανισμό τον κλάδο της αλιείας.

Η απόφαση για πανελλαδικό κλείσιμο των λιμανιών πάρθηκε χτες το απόγευμα από την Πανελλήνια Ενωση Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας (ΠΕΠΜΑ), καθώς οι εκπρόσωποι απ' όλα τα σωματεία της χώρας που συναντήθηκαν προχτές με τον υπουργό Γεωργίας είχαν παραμείνει στην Αθήνα, αναμένοντας τις ανακοινώσεις από τη διυπουργική σύσκεψη που τάχα θα γινόταν. Ομως, όπως καταγγέλλει η ΠΕΠΜΑ, όχι μόνο η προαναγγελθείσα από τον υπουργό Γεωργίας σύσκεψη δεν πραγματοποιήθηκε, αλλά και ο ίδιος ο Γ. Ανωμερίτης «κρυβόταν» χτες από τους ψαράδες και δεν έβγαινε ούτε καν στο τηλέφωνο για να εξηγήσει τους λόγους που δεν έγινε η σύσκεψη. Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει η ΠΕΠΜΑ σε επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Γεωργίας και το γενικό γραμματέα του υπουργείου Δ. Τζουβάνο: «Ενημερωθήκαμε από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Γεωργίας ότι η προαναγγελθείσα κοινή υπουργική σύσκεψη δε θα πραγματοποιηθεί. Μάλιστα, όταν επικοινωνήσαμε με το γραφείο του κ. υπουργού και ζητήσαμε επίμονα να μιλήσουμε μαζί του, η γραμματέας του μας απάντησε ότι δεν μπορεί να τον διακόψει και άρα δε θα μιλήσει ούτε στο τηλέφωνο μαζί μας».

«Μετά από την παραπάνω αδιαλλαξία, αλλά και την προφανή για τα προβλήματα του κλάδου μας αδιαφορία, που επιδεικνύεται από την πλευρά των αρμοδίων οργάνων - συνεχίζει η επιστολή - σας ενημερώνουμε ότι από αύριο 4/10/2000 τα μέλη μας αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, δηλαδή σε αποκλεισμό των λιμανιών της χώρας, μέχρι την οριστική επίλυση του προβλήματος του πετρελαίου που μας απασχολεί».

Υπενθυμίζεται ότι εδώ και τρεις μέρες (από την Κυριακή) οι ψαράδες μέσης αλιείας είχαν αποκλείσει τις ιχθυόσκαλες Κερατσινίου, Ν. Μηχανιώνας στη Θεσσαλονίκη, Πάτρας, Χαλκίδας, Χίου και αλλού, ενώ αντίστοιχα δεμένες στα λιμάνια παρέμεναν οι μηχανότρατες, εν αναμονή της δήθεν απάντησης που είχε υποσχεθεί να δώσει σήμερα η κυβέρνηση.

Από την άλλη το υπουργείο Γεωργίας με μια ανακοίνωση που έβγαλε χτες βράδυ και την οποία υπογράφει ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Δ. Τζουβάνος επιχείρησε να «θολώσει τα νερά», αναφέροντας ότι ο υπουργός Γεωργίας Γ. Ανωμερίτης είχε διαδοχικές συσκέψεις με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και τον υφυπουργό Οικονομικών Απ. Φωτιάδη για το θέμα του κόστους πετρελαίου. Δε διευκρίνισε όμως ποια μέρα έγιναν αυτές οι διαδοχικές συσκέψεις... Δε διευκρίνισε επίσης γιατί ο υπουργός Γεωργίας δεν ανακοίνωσε χτες τα μέτρα για τη μείωση του κόστους πετρελαίου για τους ψαράδες, όπως ο ίδιος άλλωστε τους είχε υποσχεθεί και είχε δηλώσει και στα ΜΜΕ προχτές το μεσημέρι.

Στη Θεσσαλονίκη

«Δεμένες» συνέχισαν να παραμένουν και χτες οι μηχανότρατες στα λιμάνια της Μακεδονίας και Θράκης, ενώ αποκλεισμένες από τους αλιείς παρέμειναν οι ιχθυόσκαλες της Ν. Μηχανιώνας και της Καβάλας.

Στο μεγαλύτερο αλιευτικό κέντρο της χώρας, τη Ν. Μηχανιώνα, 60 σκάφη βρίσκονται στο λιμάνι και οι αλιείς έχουν στήσει μπλόκα στους δρόμους που οδηγούν στην ιχθυόσκαλα, με αποτέλεσμα να παραλύσει για τρίτη μέρα κάθε οικονομική δραστηριότητα. Δεκάδες μέλη του Αλιευτικού Συνεταιρισμού Μηχανοτρατών «Αγία Παρασκευή» δεν επιτρέπουν την είσοδο και έξοδο των επαγγελματικών αυτοκινήτων, ενώ γύρω από την ιχθυόσκαλα υπάρχουν πανό που γράφουν: «Η ΑΛΙΕΙΑ ΑΙΜΟΡΡΑΓΕΙ», «ΦΘΗΝΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ», «ΑΜΕΣΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ».

Οπως τονίζει ο αντιπρόεδρος του Συνεταιρισμού Θ. Κοκοκίρης, με τις σημερινές τιμές των καυσίμων οι αλιείς είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διακόσιες χιλιάδες δραχμές καθημερινά για πετρέλαιο.

«Πέρσι, δηλώνει, το πετρέλαιο το αγοράζαμε 33 δρχ. το λίτρο και φέτος το αγοράζουμε 135. Τα σκάφη μας θέλουν κατά μέσο όρο από 1.000 και 1.500 λίτρα πετρέλαιο. Θέλουμε δηλαδή μόνο για πετρέλαιο 200.000 δραχμές».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ