Τετάρτη 6 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ «FIRST CALL»
Με το χρονόμετρο πάνω από τα κεφάλια των εργαζομένων!

Αποκαλυπτικές οι καταγγελίες για το πώς η εταιρεία προωθεί το σπάσιμο του χρόνου εργασίας σε «παραγωγικό» και μη, προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία της

Το νεοσύστατο σωματείο Εργαζομένων στο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα και στα συναφή επαγγέλματα μπορεί και πρέπει να γίνει το αποκούμπι των υπαλλήλων της First call (φωτ. από παρέμβαση του σωματείου ενάντια στις απολύσεις στην Hellas Finance)
Το νεοσύστατο σωματείο Εργαζομένων στο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα και στα συναφή επαγγέλματα μπορεί και πρέπει να γίνει το αποκούμπι των υπαλλήλων της First call (φωτ. από παρέμβαση του σωματείου ενάντια στις απολύσεις στην Hellas Finance)
Οι έννοιες «εργασιακός Μεσαίωνας» και «εργασιακή βαρβαρότητα» δεν αρκούν για να περιγράψουν τι συμβαίνει στους χώρους δουλειάς, όπου η εργοδοσία έχει εξαπολύσει ένα ανελέητο κυνηγητό, επιδιώκοντας να κερδίσει τα μέγιστα από την εκμετάλλευση των εργαζομένων. Το παράδειγμα της εταιρείας «First call SA», που αποκάλυψε στο χτεσινό του φύλλο ο «Ρ», είναι χαρακτηριστικό.

Η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες «διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών» σε τράπεζες και άλλες επιχειρήσεις. Προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστική εφαρμόζει - όπως η ίδια λέει στην ηλεκτρονική της ιστοσελίδα - «μοντέλο λειτουργίας χαμηλού κόστους, το οποίο στηρίζεται στην υψηλή παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα ανά μονάδα παραγωγής, εκμεταλλευόμενη τη δυνατότητα των νέων τεχνολογιών». Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και σε άλλες εταιρείες του κλάδου.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες του Σωματείου Εργαζομένων Χρηματοπιστωτικών και Συναφών Επιχειρήσεων Αττικής, η αύξηση της «παραγωγικότητας» επιτυγχάνεται μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Βασική μέθοδος αποτελεί το «σπάσιμο» του χρόνου εργασίας σε «παραγωγικό» και «μη παραγωγικό», σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο «μη παραγωγικός» δεν προσμετράται σαν χρόνος εργασίας και δεν πληρώνεται. Στη βάση αυτής της πρακτικής, στο τέλος κάθε μήνα, η εργοδοσία είτε δεν καταβάλλει μέρος του μισθού, είτε απαιτεί από τους εργαζόμενους να αναπληρώσουν τον «μη παραγωγικό» χρόνο, με επιπλέον απλήρωτη εργασία.

Σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, το «σύστημα ωρομέτρησης» που χρησιμοποιεί η εργοδοσία, για να τυλίξει τους υπαλλήλους της λειτουργεί ως εξής: Οι εργαζόμενοι έχουν ως αντικείμενο εργασίας να ειδοποιούν τηλεφωνικά όσους χρωστάνε σε κάποιες επιχειρήσεις. Εάν ο εργαζόμενος μιλήσει απευθείας στον οφειλέτη, ο χρόνος τηλεφωνικής επικοινωνίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πέντε λεπτά (οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί), ενώ αν συνομιλεί με κάποιο πρόσωπο σχετικό προς τον οφειλέτη ο χρόνος μειώνεται στα τρία λεπτά. Κάθε επιπλέον χρόνος θεωρείται μη παραγωγικός!

Ως «μη παραγωγικός» όμως θεωρείται και χρόνος κατά τον οποίο ο εργαζόμενος δεν παίρνει τηλέφωνο (όπως για παράδειγμα ο χρόνος που απαιτείται για να ανοίξει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή γιατί πήγε στην τουαλέτα). Το παραπάνω σύστημα εφαρμόζεται σε διάφορες μορφές. Για παράδειγμα, υπάρχει σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στην εργοδοσία να παρακολουθεί την τηλεφωνική συνομιλία του εργαζόμενου, ώστε να «αξιολογεί» τις ικανότητές του. Πρόκειται για ένα ανελέητο κυνήγι του χρόνου με θύμα τον εργαζόμενο, που εξαναγκάζεται να μην παίρνει ούτε ανάσα, αφού καλείται να αποδείξει ότι είναι «παραγωγικός» κάθε δευτερόλεπτο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ