Τρίτη 15 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ
Σύγκρουση τρένων στον Μπράλο

Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης, που ακολουθείται από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, έχει μετατρέψει τις σιδηροδρομικές γραμμές σε επικίνδυνες παγίδες για εργαζόμενους και επιβάτες

Eurokinissi

Την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης και στον τομέα του σιδηροδρόμου, που ακολουθείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, έφερε ξανά στην επικαιρότητα το χτεσινό σιδηροδρομικό ατύχημα στην περιοχή του Μπράλου, με το σοβαρό τραυματισμό μηχανοδηγού του ΟΣΕ και τον ελαφρύτερο τραυματισμό άλλων 14 επιβατών.

Οπως ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ, χτες λίγο πριν τις 4 τα ξημερώματα, η επιβατική αμαξοστοιχία 605 που εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια - Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, συγκρούστηκε μεταξύ των σταθμών Ασωπού και Ελευθεροχωρίου με βαγόνια εμπορικής αμαξοστοιχίας τα οποία είχαν αποκοπεί από τον υπόλοιπο συρμό για άγνωστη αιτία. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε πιο σοβαρά ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος διακομίστηκε με κατάγματα στην κνήμη και τον αγκώνα, στο Νοσοκομείο Λαμίας. Πιο ελαφρά τραυματίστηκαν 14 επιβάτες, οι οποίοι διακομίστηκαν στο ίδιο νοσοκομείο, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας στις καταθέσεις τους δήλωσαν ότι δεν αντιλήφθηκαν την αποκοπή των 27 βαγονιών (ο συρμός είχε 34).

Η διοίκηση του ΟΣΕ, κατά την πάγια τακτική της, έσπευσε να αποδώσει τη χτεσινή σύγκρουση σε «σειρά ανθρώπινων λαθών».

Εγκληματική πολιτική


Eurokinissi

Το «καμπανάκι κινδύνου», βέβαια, για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δρομολογίων έχει χτυπήσει προ πολλού. Η πολιτική ιδιωτικοποίησης, που ακολούθησαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, συνοδεύτηκε από ραγδαία αύξηση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων.

Τα στατιστικά στοιχεία του ίδιου του ΟΣΕ που έχουν τεθεί υπόψη των τελευταίων κυβερνήσεων είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, αλλά οι αρμόδιοι κωφεύουν. Σύμφωνα με αυτά, από το 2000 έως σήμερα, έχουν σημειωθεί περισσότεροι από 100 εκτροχιασμοί και συγκρούσεις αμαξοστοιχιών, με περισσότερα από 60 ανθρώπινα θύματα και εκατοντάδες τραυματίες.

Οι ισχυρισμοί των αρμοδίων ότι όλα τα σιδηροδρομικά ατυχήματα οφείλονται «σε ανθρώπινα λάθη» βέβαια, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να «αθωώσουν» την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης που ακολουθείται και στο σιδηρόδρομο. Μια πολιτική, που έχει οδηγήσει τον ΟΣΕ σε δραστικές περικοπές του προσωπικού, αλλά και κατάργηση ορισμένων ειδικοτήτων (ελεγκτές γραμμών).

Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ τα δρομολόγια και οι ταχύτητες των τρένων έχουν αυξηθεί σημαντικά, αντίθετα το προσωπικό έχει μειωθεί δραστικά. Σημαντικότατες είναι σήμερα οι ελλείψεις στο προσωπικό «πρώτης γραμμής» (μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κλειδούχοι). Επακόλουθο αυτών των ελλείψεων είναι η εντατικοποίηση της εργασίας. Ο ΟΣΕ οφείλει χιλιάδες ρεπό στους εργαζόμενους «πρώτης γραμμής».

Ετσι, σήμερα, ένας μηχανοδηγός υποχρεώνεται να εργάζεται έως και 12 ώρες καθημερινά και πολλές συνεχόμενες μέρες χωρίς ρεπό. Και βέβαια, υπ' αυτές τις συνθήκες, ακόμα και οι πιθανότητες του «ανθρώπινου λάθους», που προβάλλουν οι αρμόδιοι, πολλαπλασιάζονται.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ