Σάββατο 3 Νοέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
Καλή οργάνωση και πάλη κατά των εφοπλιστών και των κομμάτων τους

Περιοδεία στο λιμάνι του Πειραιά χτες από κλιμάκιο της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών της ΚΟΠ του ΚΚΕ. Κατάφωρη παραβίαση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων

Από τη συζήτηση με τους ναυτεργάτες
Από τη συζήτηση με τους ναυτεργάτες
«Οσο τα καράβια θα παραμένουν στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα διογκώνονται και θα οξύνονται τα τεράστια προβλήματα που βιώνουν οι ναυτεργάτες, οι νησιώτες, οι εργαζόμενοι που μετακινούνται με τα πλοία». Η συζήτηση του ΚΚΕ με τους ναυτεργάτες έχει ανοίξει. Χτες, από τα ξημερώματα, ο Γιώργος Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής του Κόμματος και ναυτεργάτης, μαζί με αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών (ΚΟΝ) και συνοδευόμενος από συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, «όργωναν» το λιμάνι του Πειραιά.

Περιόδευσαν στα καράβια της ακτοπλοΐας κουβεντιάζοντας με τον κάθε ναυτεργάτη. Οργή, αγανάκτηση για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, τις παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων, ακόμα και αυτής της απαράδεκτης ναυτεργατικής νομοθεσίας, κυριαρχούν σε κάθε φράση των πληρωμάτων. Αλλά και ανησυχία αν θα έχουν αύριο μπάρκο...

Πολυμέτωπη επίθεση

Ο Γιώργος Μαρίνος μιλώντας με τους ναυτεργάτες έκανε σαφές ότι: «Η επίθεση σε βάρος του κλάδου εξελίσσεται σε όλα τα μέτωπα. Η κυβέρνηση με την αντιλαϊκή της πολιτική, εξυπηρετώντας, όπως και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, την ανάγκη της πλουτοκρατίας, των εφοπλιστών για περισσότερα κέρδη, χτυπά τα ασφαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις των ναυτεργατών, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, το ίδιο το δικαίωμά τους στην εργασία. Εδώ, το λιμάνι, με την ιδιωτικοποίηση που προωθείται, θα μετατραπεί σε γκέτο.

Οι εφοπλιστές με ευθύνη της κυβέρνησης δεν τηρούν τη 10μηνη υποχρέωση δρομολόγησης των πλοίων, απολύουν τους ναυτεργάτες, δεν τηρούν ούτε τη νομοθεσία που οι ίδιοι ψήφισαν. Εχουμε πείρα. Το 2000 και το 2006 στις μεγάλες απεργίες ένα από τα κύρια αιτήματα ήταν να τηρείται η 10μηνη δρομολόγηση.

Είναι υποχρεωμένοι οι ναυτεργάτες και όλοι οι εργαζόμενοι να απαντήσουν με την οργανωμένη πάλη τους. Στις 7 του μήνα το ΠΑΜΕ καλεί όλους τους ναυτεργάτες στα συλλαλητήρια που γίνονται πανελλαδικά. Στον Πειραιά θα γίνει στις 6.30 μ.μ. Τους καλεί μαζί με όλους τους εργαζόμενους να θέσουν τις προϋποθέσεις για την κλιμάκωση των αγώνων, για να απαντήσουν με κριτήριο τα συμφέροντα και τις ανάγκες τους. Σε αυτή την πορεία προετοιμάζουμε δυνάμεις για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Με δυνατό ΚΚΕ και αδύνατο δικομματισμό, θα δίνουμε αυτή τη μάχη από καλύτερες θέσεις».

«Και ανοίγουμε τη συζήτηση», τόνισε. «Οσο τα καράβια θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα οξύνονται τα προβλήματα που βιώνουν οι ναυτεργάτες. Οι ναυτεργάτες, όλοι οι εργάτες, είναι οι παραγωγοί του πλούτου και πρέπει να τον διεκδικήσουν, ανοίγοντας το δρόμο για βαθιές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας, για να οργανωθεί η οικονομία, η ναυτιλία με κριτήριο τις ανάγκες των ανθρώπων του μόχθου και όχι για μια χούφτα εφοπλιστών».

Παρανομούν ασύστολα οι εφοπλιστές

Τα ίδια τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στη διάρκεια της περιοδείας αποτελούν απτή απόδειξη ότι «δεν πάει άλλο - όπως ειπώθηκε από ναυτεργάτες - με αυτή την πολιτική». Από προχτές οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, παράνομα, σε συμπαιγνία με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκη, τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ και τη συμβιβασμένη πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΑΠ της ΠΝΟ, ακινητοποιούν το ένα μετά το άλλο τα ακτοπλοϊκά πλοία αφήνοντας τα νησιά ακάλυπτα και πετώντας τα πληρώματα στη στεριά!

Μέσα σε ένα 24ωρο έδεσαν τα πλοία «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», «ΡΟΔΑΝΘΗ», «ΤΖΕΤ ΦΕΡΙ 1» του εφοπλιστή Αγούδημου και το «ΒΙΤΖΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ). Από τα πρώτα τρία πλοία τα πληρώματα απολύθηκαν. Δηλαδή, μέσα σε μία μέρα πετάχτηκαν στην ανεργία, παραβιάζοντας ακόμα και αυτόν τον κατάπτυστο νόμο 2932/2001 για την ακτοπλοΐα, πάνω από 150 ναυτεργάτες! Το πλήρωμα του τελευταίου πλοίου, κάτω από τη δυναμική παρέμβαση, χτες το μεσημέρι, των δυνάμεων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ μέσα στη Ναυτολογία - όπου η εταιρεία είχε συγκεντρώσει το πλήρωμα για να το απολύσει - μέχρι και αργά το βράδυ παρέμενε ναυτολογημένο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέα πανελλαδική απεργία των ναυτεργατών σήμερα(2014-04-02 00:00:00.0)
Τι είναι και γιατί το καταργούν(2012-03-21 00:00:00.0)
«Παιχνίδια» στις πλάτες των ναυτεργατών(2011-02-04 00:00:00.0)
Αξιώνουν νέα προνόμια και απειλούν ότι «η Ελλάδα θα κοπεί στα δύο»!(2010-10-16 00:00:00.0)
Αποφάσισε απεργία μόνο για Αττική(2008-12-02 00:00:00.0)
Ενιαία επίθεση σε ναυτεργάτες - νησιώτες(2008-09-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ