Τρίτη 6 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Επισκευές» χωρίς κανένα έλεγχο

Επτά χρόνια μετά το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που «βούτηξε» την Ελλάδα στο πένθος, αυτό που αποδεικνύεται καθημερινά στη δίκη που διεξάγεται από το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά είναι ότι από τότε τίποτα δεν έχει αλλάξει στους ελέγχους των πλοίων της ακτοπλοΐας. Αντίθετα, το «βρώμικο» κύκλωμα που δρούσε και συνεχίζει να δρα για να προστατεύει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, γέννημα - θρέμμα της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο - θάνατο για την ανθρώπινη ζωή στα πλοία.

Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Ράζος, της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, συνταξιούχος σήμερα, και παρά την εμφανή απόπειρά του - σύμφωνα με όσα κατέθεσε - να «καλύψει» την πλοιοκτήτρια εταιρεία, τελικά αναγκάστηκε, μετά από πιεστικές ερωτήσεις των δικηγόρων της Πολιτικής Αγωγής, να παραδεχτεί ότι τα πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας του πλοίου αν δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα «θα έπρεπε να ανακληθεί η κλάση του πλοίου». Και αυτό γιατί η εταιρεία έκανε ευρείας έκτασης επισκευές σε ολόκληρο το σύστημα των ελίκων του πλοίου, χωρίς αυτές να ελεγχθούν και πιστοποιηθούν, σύμφωνα με τη νομοθεσία, από τον κατασκευαστή, τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων.

Να σημειωθεί ότι αυτές οι επισκευές, που έγιναν στη διάρκεια της μετασκευής του πλοίου, διήρκεσαν από την άνοιξη μέχρι τον Ιούλη του 2000, ωστόσο όμως δεν τις «είδαν» ούτε οι επιθεωρητές του «Νηογνώμονα», ούτε αυτοί της Επιθεώρησης, που υποτίθεται ότι παρακολουθούσαν τις εργασίες της μετασκευής.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι οι επιθεωρητές που είχαν κάνει τους ελέγχους του «ΣΑΜΙΝΑ» και το είχαν βρει «αξιόπλοο» και οι οποίοι στην πρώτη φάση των ερευνών ήταν κατηγορούμενοι, σήμερα κατέχουν μεγάλα αξιώματα στο χώρο, ενώ την «αξιοπιστία» τους δε διστάζουν να επικαλούνται σε καθημερινή βάση, οι δικηγόροι των εφοπλιστών.

Οσον αφορά τα σωσίβια από αφρόξυλο, που χρονολογούνταν στο πλοίο από τότε που ταξίδευε στη Γαλλία το 1966, ο Γ. Ράζος υποστήριξε ότι «ήταν πολύ καλά και εγκεκριμένα από το γαλλικό κράτος!» Τη στιγμή που πολλοί ναυαγοί έχουν καταθέσει ότι στη θάλασσα τους δυσκόλευαν και δεν τους βοηθούσαν να κολυμπήσουν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μετασκευές χωρίς κανέναν έλεγχο!(2005-11-03 00:00:00.0)
Προδιαγεγραμμένο έγκλημα κυβερνήσεων - εφοπλιστών(2005-09-25 00:00:00.0)
Ανατριχιαστικά στοιχεία για την ασφάλεια των επιβατών(2005-09-16 00:00:00.0)
Εστειλαν συνειδητά 20 ναυτεργάτες στο θάνατο(2003-09-25 00:00:00.0)
Αδυσώπητα στοιχεία ενοχής(2000-12-14 00:00:00.0)
Πιστοποιητικά θανάτου!(1998-01-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ