Τετάρτη 21 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ
Πιστοποιητικά θανάτου!

Εφοδιασμένο με έγγραφα του "Ελληνικού Νηογνώμονα" ήταν το πλοίο "Αγιος Παντελεήμονας", που βυθίστηκε, παίρνοντας μαζί του στο βυθό της θάλασσας εφτά ναυτικούς, όταν εγγράφως ο Ιταλικός Νηογνώμονας διαβεβαιώνει ότι είχε απαγορεύσει την έκδοση πιστοποιητικών για το μοιραίο πλοίο από τον Απρίλη του 1995

Η σκουριά που "έτρωγε" τις λαμαρίνες του 30χρονου φορτηγού πλοίου ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ με σημαία ...Ονδούρας που βούλιαξε το περασμένο Σάββατο ανοιχτά της Σαρδηνίας - στέλνοντας στον υγρό τάφο 7 ναυτεργάτες, ανάμεσά τους και 3 Ελληνες - δε ...συγκίνησε την ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ",η οποία έσπευσε να χαρακτηρίσει αυτό το "κουρέλι" αξιόπλοο, μόλις το έδιωξε ο Ιταλικός Νηογνώμονας (RINA)!

Με απαντητικό έγγραφο, που έστειλε χτες σε γραπτές ερωτήσεις του "Ρ", ο Ιταλικός Νηογνώμονας διαβεβαιώνει ότι από τις 19 Απρίλη του 1995 μέχρι τις 21 Φλεβάρη 1996 απαγορεύτηκε "αυτομάτως" - όπως ακριβώς αναγράφει - η έκδοση εγγράφων του πλοίου, επειδή δεν έγιναν στο πλοίο οι απαιτούμενες επισκευές που είχε καταγράψει ο Νηογνώμονας!Ο Ιταλικός Νηογνώμονας, σύμφωνα με το έγγραφό του, αφήνει σε εκκρεμότητα τα έγγραφα αξιοπλοϊας του πλοίου μέχρι τις 5 Ιούνη 1997, οπότε και αποσύρει οριστικά την κλάση του πλοίου, δηλαδή το σβήνει από τους καταλόγους του.Επίσης ο Ιταλικός Νηογνώμονας διαβεβαιώνει ότι από τις 19 Απρίλη του 1995 κανείς από τους επιθεωρητές του δεν έκανε επιθεώρηση στο πλοίο.

Ομως, την πλοιοκτήτρια εταιρία "ξέπλυνε" ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", ο οποίος το κατέταξε στην κλάση του και του εξέδιδε πιστοποιητικά ασφαλείας, τουλάχιστον όσον αφορά το 1996!Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται έμμεσα και από τον προϊστάμενο Επιθεωρητών του ΕΝ Φραντσέσκο Τζαμτζή,ο οποίος, απαντώντας σε ερώτησή μας αν ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" εξέδιδε πιστοποιητικά ασφαλείας στο εν λόγω πλοίο, απάντησε: "Πιθανόν ναι"!

Να σημειωθεί ότι αυτήν την επικίνδυνη εταιρία εξουσιοδότησε το ελληνικό κράτος με την ψήφιση πριν μια βδομάδα του πολυνομοσχεδίου - εκτρώματος, που κατέθεσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, να διενεργεί ελέγχους για την καταλληλότητα των πλοίων!

Αυτό που παραμένει, μέχρι στιγμής, ανεξακρίβωτο είναι αν το ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ όταν βούλιαξε διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον ΕΝ ή από άλλον Νηογνώμονα. Πάντως, πρέπει να αναφερθεί ότι από την πλευρά του Ιταλικού Νηογνώμονα έχει επισημανθεί ότι στις επίσημες λίστες των Λόιντς 1997 και 1998 (Αγγλικού Νηογνώμονα) φαίνεται ότι το πλοίο αυτό ανήκει στον "Ελληνικό Νηογνώμονα", όμως, σε ερώτησή μας προς τον προϊστάμενο Επιθεωρητών του ΕΝ αν το πλοίο ανήκει στην κλάση του απάντησε: "Πιθανόν (!) το πλοίο να μην είναι το 1997 στον ΕΝ"...

Στο μεταξύ, από προχτές το βράδυ, ο Σπύρος Κοκόλης που υπηρετούσε ως πρώτος μηχανικός στο πλοίο μέχρι τις 30 του περασμένου Δεκέμβρη και αποκάλυψε την άθλια κατάσταση του πλοίου, άρχισε να δέχεται απειλητικά τηλεφωνήματα για τη ζωή του. Συγκεκριμένα, όπως μας είπε: "Από τις 11.10 χτες το βράδυ (σ.σ. προχτές) μέχρι τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα με πήραν τέσσερις φορές τηλέφωνο, λέγοντάς μου: Κλείσε το στόμα σου γιατί θα σου το κλείσουμε εμείς. Πρέπει, όμως, να ξέρουν ότι το στόμα μου δεν πρόκειται να το κλείσω. Εχω υποχρέωση απέναντι στους συναδέλφους μου που χάθηκαν".

Ο Σπύρος Κοκόλης αποκάλυψε ότι το πλοίο ταξίδευε με ρωγμή (κρακ) στο Νο 2 αριστερό διπύθμενο, το οποίο είχαν τακτοποιήσει τον περασμένο Νοέμβρη με ένα πρόχειρο μπάλωμα (επίθεμα λαμαρίνας). Επιπλέον αποκάλυψε ότι τα Νο 1 και Νο 4 αριστερά διπύθμενα ήταν τόσο σάπια που βάζανε νερά. Ο πλοιοκτήτης, που εμφανίζεται να είναι ο Δημήτρης Γιαστικλής,παρά τις διαμαρτυρίες του πληρώματος για τη σαπίλα και τη ρωγμή, το μόνο που έκανε στο τέλος του Δεκέμβρη ήταν να επισκευάσει ένα ...στρόφαλο! Αυτό είχε και ως αποτέλεσμα ο Σπύρος Κοκόλης να φύγει από το καράβι στις 30 Δεκέμβρη. Δεκαεφτά μέρες μετά την απόλυση του πρώτου μηχανικού, το καράβι κόβεται σαν χαρτί από την αριστερή πλευρά... Υπενθυμίζεται ότι η "Γκόλντεν Ντράκο", που αναφέρεται ως πλοιοκτήτρια, είναι η διαχειρίστρια, ενώ ως πλοιοκτήτρια φέρεται η "Tepeleni Shipping", η οποία αρνείται κάθε συμμετοχή... Πάντως, ο Δ. Γιαστικλής αυτή τη στιγμή έχει εν πλω το φορτηγό πλοίο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 1.200 τόνων που, όπως καταγγέλλεται από ναυτεργάτες, είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση από το ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ!

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ