Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «LEROS STRENCTH»
Εστειλαν συνειδητά 20 ναυτεργάτες στο θάνατο

Αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως και δείχνουν ξεκάθαρα τις εφοπλιστικές ευθύνες

Το βρώμικο αλισβερίσι μεταξύ εφοπλιστών, νηογνωμόνων, αλλά και το σκάνδαλο διαρκείας που διαπράττεται από τις διωκτικές και τις δικαστικές αρχές που επιμένουν, προφανώς με άνωθεν εντολή, να αναθέτουν τις πραγματογνωμοσύνες ναυαγίων σε ναυπηγούς, που είναι ξεκάθαρα άνθρωποι των εφοπλιστών, έρχεται ξανά στην επιφάνεια, από τα αποκαλυπτικά στοιχεία που ήρθαν στο φως και αφορούν τις αιτίες κάτω από τις οποίες βούλιαξε αύτανδρο το φορτηγό πλοίο «LEROS STRENCTH» με σημαία Κύπρου. Το πλοίο αυτό μαζί με το 20μελές πλήρωμά του βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας από τις 8 Φλεβάρη 1997 και τώρα αναμένεται η υπόθεση, μετά τα καινούρια στοιχεία, να πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης. Το πλοίο βούλιαξε 30 μίλια ανοιχτά από το λιμάνι Stavanger της Νορβηγίας και ακριβώς την ώρα που ο καπετάνιος εξέπεμπε SOS από το ραδιοτηλέφωνο, λέγοντας ότι το πρωραίο μέρος του πλοίου βρίσκεται κάτω από το νερό. Τα ελικόπτερα που έφτασαν λίγη ώρα αργότερα από τη ραδιοεπικοινωνία είδαν μόνο φυσαλίδες και κηλίδα πετρελαίου, ενώ το βαθυσκάφος, που έστειλαν οι νορβηγικές αρχές να ελέγξει το ναυάγιο, έκανε τη φρικιαστική ανακάλυψη ότι έλειπαν από την πλώρη λαμαρίνες!

Πλοιοκτήτες του πλοίου είναι οι αδελφοί Γιώργος και Σταμάτης Λεριώτης, οι οποίοι βέβαια, καλυπτόμενοι πίσω από το εκτρωματικό πλέγμα που έχουν στήσει όλες οι κυβερνήσεις, το οποίο διεύρυνε με τη σειρά της η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, δήλωσαν διαχειριστές. Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου έληξαν στις 31 Μάη 1996. Για να ανανεωθούν, έπρεπε να γίνουν μεγάλης έκτασης επισκευές, τις οποίες είχε ορίσει ο Αμερικάνικος Νηογνώμονας, στην κλάση του οποίου ανήκε το πλοίο. Οι πλοιοκτήτες ζητούν από τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα τρίμηνη παράταση για τις επισκευές και το αίτημα απορρίπτεται. Τον Ιούνη οι πλοιοκτήτες αλλάζουν το νηογνώμονα του πλοίου και το κατατάσσουν στον Ιταλικό. Το πλοίο φτάνει στο λιμάνι Κουρασάο της Λατινικής Αμερικής με εντολή από το νέο Νηογνώμονα για επιθεώρηση και δεξαμενισμό.

Σύμφωνα με την έκθεση των νορβηγικών αρχών, ο Νηογνώμονας έστειλε επιθεωρητή του στο Κουρασάο, ο οποίος όμως ξεκίνησε από τον Πειραιά... Επίσης οι παχυμετρήσεις στις λαμαρίνες παχυμετρήθηκαν από το ναυπηγικό γραφείο του κ. Πετρόγκωνα. Ο εν λόγω ναυπηγός είναι από τους μόνιμους πραγματογνώμονες στις λίστες της Εισαγγελίας Πειραιά! Οι παχυμετρήσεις που έγιναν, αλλά και συνολικά η επιθεώρηση έδειξαν ότι το πλοίο ήταν «άψογο», όμως τον Αύγουστο, όταν αυτό κατέπλευσε στο Ρότερνταμ και επιθεωρήθηκε από την ακτοφυλακή, κρατήθηκε. Οι Ολλανδοί επιθεωρητές με το που πάτησαν το πόδι τους στο κατάστρωμα, τρόμαξαν από τη σαπίλα και του αφαίρεσαν τα πιστοποιητικά του. Τελικά, μετά από διαβουλεύσεις και πρόχειρες επισκευές το πλοίο αποπλέει.

Στις 2 Φλεβάρη αποπλέει από το λιμάνι Murmask Ουκρανίας φορτωμένο με 18.180 τόνους λίπασμα. Με τον απόπλου, από το πλήρωμα αναφέρεται αποκόλληση νομέων στα πρωραία αμπάρια. Οι πλοιοκτήτες αδιαφορούν. Εξι μέρες μετά, το πλοίο βουλιάζει από εισροή υδάτων στην πλώρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ