Ο «Ρ» αποκαλύπτει σήμερα ότι πολλά εμπορικά πλοία, αντί να ελεγχθούν και να συμμορφωθούν σε συγκεκριμένους όρους ασφαλείας, με απόφαση σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, συνέχισαν να πραγματοποιούν δρομολόγια, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές
Εγγραφο της Διεύθυνσης Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, στις 9 Ιούνη του 1999 προς την ιεραρχία του ΥΕΝ, τις πλοιοκτήτριες εταιρίες και τις εφοπλιστικές Ενώσεις, ενημερώνει σχετικά με τις «απαιτήσεις σε σωστικά μέσα για τα Ε/Γ- Ο/Γ πλοία», που θέτει η Διεθνής Σύμβαση SOLAS 74/95 και ο Κοινοτικός Κανονισμός ΙΙΙ/5 - 1 της Οδηγίας 98/18ΕΚ.
Τονίζει ότι τα πλοία θα έπρεπε να έχουν συμμορφωθεί «όχι αργότερα από την πρώτη περιοδική επιθεώρηση μετά την 1-7-2000». Που σημαίνει ότι όσα ακτοπλοϊκά πλοία έβγαιναν σε περιοδική επιθεώρηση (στα πλαίσια της υποχρεωτικής διαδικασίας της ετήσιας συντήρησης και επισκευής τους) από την 1η Ιούλη 2000, θα έπρεπε, όταν θα επαναδρομολογούνταν, να είχαν συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις αυτές. Δηλαδή μέχρι την 1η Ιούλη του 2001 όσα ακτοπλοϊκά πλοία δεν είχαν σωστικά μέσα σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, θα έπρεπε να ακινητοποιούνταν. Στο συγκεκριμένο έγγραφο, υπήρχε μάλιστα η ρητή επισήμανση ότι: «Δεν προβλέπεται χορήγηση παράτασης».
Ολοι μαζί οι τότε: Υπουργός Γ. Ανωμερίτης, αρχηγός ΛΣ Α. Συρίγος, κλαδάρχης του ΚΕΕΠ Ν. Γιομελάκης, γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Λ. Λαμπρόπουλος, α` υπαρχηγός ΛΣ. Χρ. Δελημιχάλης και νομικός σύμβουλος του ΥΕΝ, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση και τον Κανονισμό, υπογράφουν ενημερωτικό σημείωμα «για χορήγηση εύλογης προθεσμίας συμμόρφωσης» κοινώς επ' αόριστον, με τη Διεθνή Σύμβαση και τον Κανονισμό!
Μέχρι και σήμερα, αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ουδείς γνωρίζει αν τα ακτοπλοϊκά πλοία έχουν πραγματικά συμμορφωθεί πλήρως, καθώς στα πιστοποιητικά τους αναγράφονται συνεχώς ημερομηνίες παρατάσεων από τους επιθεωρητές! Και αυτό όταν έχει αποδειχτεί, από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου του «ΣΑΜΙΝΑ», ότι ένας από τους παράγοντες που συντέλεσαν στο χαμό των 80 ανθρώπων ήταν, εκτός από την επικινδυνότητα του ίδιου του πλοίου, και η ακαταλληλότητα των σωστικών του μέσων!
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Γ. Ανωμερίτης παραμένει βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ο Ν. Γιομελάκης είναι διευθυντής της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας», καταδικασμένης για τα ναυάγια του «ΔΥΣΤΟΣ», του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» με 44 θύματα, της ίδιας που εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και για το «ΣΑΜΙΝΑ». Ακόμα ο Α. Συρίγος, ο οποίος είναι κατηγορούμενος για παράβαση καθήκοντος στη νέα δίκη που ετοιμάζεται για το «ΣΑΜΙΝΑ» και θα αρχίσει στις 27 Σεπτέμβρη στον Πειραιά, είναι σήμερα στέλεχος ναυτιλιακής εταιρίας και πάει λέγοντας...