Παρασκευή 4 Αυγούστου 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ» ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΛΟΙΩΝ
Μέχρι να ... ναυαγήσουν θα πλέουν τα «σαπάκια» των εφοπλιστών

Νέος μεγάλος «μποναμάς» της κυβέρνησης της ΝΔ στους εφοπλιστές με την εν κρυπτώ κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων

Καθεστώς γίνονται ένα ένα τα «αιτήματα» των εφοπλιστών, σε βάρος των επιβατών και των ναυτεργατών, ακόμη και της ασφαλούς ναυσιπλοΐας...

Eurokinissi

Καθεστώς γίνονται ένα ένα τα «αιτήματα» των εφοπλιστών, σε βάρος των επιβατών και των ναυτεργατών, ακόμη και της ασφαλούς ναυσιπλοΐας...
Τα «σαπάκια» των ακτοπλόων εφοπλιστών, ανάλογα ή και χειρότερα ορισμένα από αυτά και από το τραγικό «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», θα μπορούν πλέον να αλωνίζουν ελεύθερα στις ελληνικές θάλασσες απειλώντας ευθέως την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Την απόφαση αυτή, εν κρυπτώ και με συνοπτικές διαδικασίες και παρά τις διαμαρτυρίες των νησιωτών - και έχοντας ακόμα δεμένους τους ναυτεργάτες με την κατάπτυστη απόφαση της πολιτικής επιστράτευσης - η κυβέρνηση της ΝΔ την πέρασε με το Προεδρικό Διάταγμα 124 για την απελευθέρωση της ηλικίας των πλοίων (ΦΕΚ 136/06-7-2006), καταργώντας έτσι το όριο ηλικίας των πλοίων που είναι νομικά κατοχυρωμένο.

Το θέμα της απελευθέρωσης του ορίου ηλικίας των πλοίων παίρνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις αν σημειωθεί ότι πριν το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» υπήρχε όριο ηλικίας των πλοίων, τα 35 χρόνια, και αμέσως μετά το πολύνεκρο ναυάγιο και κάτω από τη γενική κατακραυγή είχε τεθεί όριο τα 30 χρόνια.

Αυτό έρχεται να προστεθεί στη σωρεία των προνομίων που έχουν προσφέρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πριν, και η ΝΔ τώρα, με τελευταίο την απελευθέρωση των εισιτηρίων. Και όλα αυτά με υπόβαθρο τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ. Με άλλα λόγια, οι νησιώτες, αλλά και συνολικά το επιβατικό κοινό, που ήδη χρυσοπληρώνουν τα «σαπάκια», έρχονται αντιμέτωποι και με τον μεγαλύτερο κίνδυνο ενός ανάλογου ή και τραγικότερου ναυτικού εγκλήματος, όπως το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», ενώ ακόμα χειρότερες συνθήκες από τις ήδη άθλιες που επικρατούν σήμερα προμηνύονται για τους ναυτεργάτες.

Αντιδράσεις από ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Το νέο δώρο της κυβέρνησης προς τους εφοπλιστές προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ταξικών σωματείων. Με ανακοίνωσή τους τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καταγγέλλουν «στους ναυτεργάτες, στους εργαζόμενους, στους νησιώτες, την απελευθέρωση του ορίου ηλικίας των πλοίων που προώθησε μυστικά το ΥΕΝ με το ΠΔ 124 δίνοντας την ευκαιρία στα σαπάκια των εφοπλιστών να οργώνουν για πολλά χρόνια τις ελληνικές θάλασσες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών, πληρώματος και ναυσιπλοΐας, προετοιμάζοντας ένα νέο ναυτικό έγκλημα τύπου "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ"».

Τεράστιες όμως είναι οι ευθύνες και της συμβιβασμένης πλειοψηφίας της ΠΝΟ, η οποία ανέστειλε προχτές τις προγραμματισμένες ακινητοποιήσεις σε πλοία, που ακριβώς είχαν εξαγγελθεί για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα.

Τα ταξικά αγωνιστικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν «την υποταγμένη νόθα πλειοψηφία της ΠΝΟ που για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώνοντας το ρόλο του υπηρέτη των εφοπλιστών, αποδείχτηκε ανίκανη να υπερασπίσει ακόμη και τα πιο στοιχειώδη δικαιώματα των ναυτεργατών που παραβιάζονται κατάφωρα με τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, με τα υπερεντατικά δρομολόγια».

Στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής (στις 2 του Αυγούστου), αναφέρει η ανακοίνωση, η πλειοψηφία της ΠΝΟ κατ' εντολή των εφοπλιστών και του ΥΕΝ πραξικοπηματικά αποφάσισε την αναστολή των προγραμματισμένων ακινητοποιήσεων για τα πλοία που παραβιάζουν συστηματικά τα ωράρια εργασίας.

Οι εξελίξεις το τελευταίο διάστημα στις ακτοπλοϊκές και πορθμειακές συγκοινωνίες, η συνειδητή προώθηση των συμφερόντων των εφοπλιστών για μεγαλύτερη κερδοφορία από το ΥΕΝ, σε αγαστή συνεργασία με την πλειοψηφία της ΠΝΟ, αποδεικνύουν ότι απαιτείται και επιβάλλεται η αλλαγή των συσχετισμών δύναμης συνδικαλιστικά και πολιτικά. Να απομονωθούν οι δυνάμεις του συμβιβασμού και να ενισχυθεί το ταξικό μέτωπο, να αναπτυχθούν αγώνες στη βάση των οξυμένων προβλημάτων των ναυτεργατών στο πλαίσιο της μεγαλειώδους απεργίας του Φλεβάρη του 2006. Η ενορχηστρωμένη και βάρβαρη επίθεση σε βάρος κάθε κατάκτησης των ναυτεργατών, η απορύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και η εγκατάλειψη των νησιών είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας που υπηρετούν πιστά η κυβέρνηση της ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και συνολικά τα πολιτικά κόμματα του ευρωμονόδρομου.

Τα ταξικά αγωνιστικά σωματεία διεκδικούν

Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι, οι κάτοικοι των νησιών, τονίζεται στην ανακοίνωση, πρέπει να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα και να καταδικάσουν αυτή την πολιτική και τους εκπροσώπους τους σε όλα τα επίπεδα, να ανατρέψουν τους αρνητικούς συσχετισμούς, να δυναμώσουν την πάλη τους διεκδικώντας: Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με λαϊκό έλεγχο. Ασφαλείς, σύγχρονες, φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση, χειμώνα - καλοκαίρι, όλων των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Σταθερή δουλιά με σύστημα εναλλαγής των πληρωμάτων, μια μέσα στο καράβι μία εκτός πλοίου με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα, ίση αμοιβή για ίση εργασία. 7ωρη εργασία, 35ωρο, 5ήμερο. Κατάργηση όλων των διατάξεων που μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις. Οι οργανικές συνθέσεις να διαμορφωθούν βάσει των πραγματικών, αυξημένων αναγκών των πλοίων. Αμεση απορρόφηση όλων των ανέργων. Επίδομα ανεργίας 1.050 ευρώ για όλους τους ανέργους. Ασφαλιστική κάλυψη την περίοδο ανεργίας και υπολογισμός της ως συντάξιμης. Πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη για τους άνεργους και τις οικογένειές τους. 1.300 ευρώ κατώτερο μισθό και 15% αύξηση στους μισθούς. Κατώτερη σύνταξη 1.050 ευρώ. Οι συντάξεις να υπολογίζονται στο 80% του συνόλου των αποδοχών που γίνονται κρατήσεις στο ΝΑΤ. Κατάργηση της φορολογίας (αφορολόγητο 30.000 ευρώ) και της συμμετοχής στα φάρμακα των ασφαλισμένων. Αναδιοργάνωση του Οίκου Ναύτου. Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, ισοτιμία των διπλωμάτων με αντίστοιχα της στεριάς. Εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και της ναυτικής νομοθεσίας.

Ρεσιτάλ υποκρισίας

Κι ενώ η ευρωενωσιακή πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της ασυδοσίας των κεφαλαιοκρατών - μαζί και αυτή της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας - στηρίζεται από κοινού, τόσο από τη ΝΔ όσο και από το ΠΑΣΟΚ, χτες η υπερνομάρχης Αθήνας-Πειραιά, Φώφη Γεννηματά, οι νομάρχες Αθήνας, Γ. Σγουρός, και Πειραιά, Γ. Μίχας, με περίσσια υποκρισία παρουσίασαν τη Χάρτα των δικαιωμάτων του επιβάτη των πλοίων! Μήπως ξέχασαν άραγε ότι ο νόμος 2132/92, που εναρμόνισε τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ στην ελληνική νομοθεσία, με όλες τις δραματικές συνέπειες που ζουν σήμερα οι νησιώτες, οι επιβάτες και οι ναυτεργάτες, είναι δημιούργημα της δικής τους κυβέρνησης; `Η δεν ...καταλαβαίνουν ότι αυτά ακριβώς εφαρμόζει πιστά σήμερα η ΝΔ;

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Για την ακτοπλοΐα(2007-08-23 00:00:00.0)
Πολιτική για τους εφοπλιστές(2006-08-15 00:00:00.0)
Κίνδυνος τα «σαπάκια» των εφοπλιστών(2006-08-11 00:00:00.0)
Να απαντήσουμε άμεσα με αγώνες(2006-08-05 00:00:00.0)
Προδιαγεγραμμένο έγκλημα κυβερνήσεων - εφοπλιστών(2005-09-25 00:00:00.0)
«Σαμίνα»(2003-07-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ