• Με νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας παρέχονται νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο
  • Ν. Γκατζής: Ενταγμένο στη γενικότερη αντιλαϊκή νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης
  • - Στην κατοχύρωση και ενίσχυση του αποικιακού θεσμικού πλαισίου στη ναυτιλία διατηρώντας τις σκανδαλώδεις φορολογικές ελαφρύνσεις των εφοπλιστών και στην παροχή νέων προνομίων και υπερκερδών στο... - 1999-09-09 00:00:00.0"/>
  • Με νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας παρέχονται νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο
  • Ν. Γκατζής: Ενταγμένο στη γενικότερη αντιλαϊκή νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης
  • - Στην κατοχύρωση και ενίσχυση του αποικιακού θεσμικού πλαισίου στη ναυτιλία διατηρώντας τις σκανδαλώδεις φορολογικές ελαφρύνσεις των εφοπλιστών και στην παροχή νέων προνομίων και υπερκερδών στο... - 1999-09-09 00:00:00.0" /> Ενίσχυση του αποικιακού πλαισίου | ΠΟΛΙΤΙΚΗ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Πέμπτη 9 Σεπτέμβρη 1999
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 17
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    "ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ"
    Ενίσχυση του αποικιακού πλαισίου
    • Με νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας παρέχονται νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο
    • Ν. Γκατζής: Ενταγμένο στη γενικότερη αντιλαϊκή νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης

    Στην κατοχύρωση και ενίσχυση του αποικιακού θεσμικού πλαισίου στη ναυτιλία διατηρώντας τις σκανδαλώδεις φορολογικές ελαφρύνσεις των εφοπλιστών και στην παροχή νέων προνομίων και υπερκερδών στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, σκοπεύει το νομοσχέδιο με τίτλο "Πλοία αναψυχής και άλλες διατάξεις", η συζήτηση του οποίου άρχισε χθες στη Βουλή.

    Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής, τοποθετούμενος στην επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου, τόνισε ότι αυτό είναι ενταγμένο στη γενικότερη αντιλαϊκή νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης και στην πιστή εφαρμογή των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Υπογράμμισε δε ότι οι εργαζόμενοι στη ναυτιλία πρέπει να γνωρίζουν πως η επίθεση που δέχονταν μέχρι τώρα στα δικαιώματά τους θα γίνει πολλαπλάσια έντονη και πολύ πιο αδυσώπητη και τόνισε:

    "Η κυβέρνηση των εφοπλιστών όταν λέει ανάπτυξη ή ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας εννοεί περισσότερα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου κύρια σε βάρος των ναυτεργατών". Χαρακτηριστικό σε αυτήν την κατεύθυνση είναι και το ότι ο υπουργός Ναυτιλίας αναγνωρίζει δίκαιο το αίτημα του εφοπλιστικού ευρωπαϊκού κοινοτικού κεφαλαίου και δηλώνει ότι υπάρχει πράγματι πρόβλημα ναυτεργατικού κόστους στην Ελλάδα το οποίο σύντομα θα επιλυθεί.

    Ο βουλευτής του ΚΚΕ σχολιάζοντας την αντίθεση της ΝΔ στο νομοσχέδιο, υπενθύμισε ότι και στη ΝΔ ίσχυαν οι χουντικοί νόμοι και η ίδια ως κυβέρνηση δεν τους κατάργησε. Αραγε, αναρωτήθηκε, έχουν ιδέα τα δύο κόμματα που συναγωνίζονται για το ποιο είναι με τους εργαζόμενους, ότι η ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου συνεχίζεται και διαιωνίζεται;

    Στη συνέχεια ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, πρότεινε τη λήψη μίας σειράς μέτρων απέναντι στην ασυδοσία των εφοπλιστών όπωςοι εταιρίες που έχουν ναυτολογικό πρακτορείο να είναι υποχρεωμένες να έχουν ασφαλισμένο το προσωπικό τους στο ΝΑΤ. Ετσι, τόνισε, θα έχουμε τουλάχιστον ένα μικρό μέτρο για την υπεράσπιση του ταμείου των ναυτικών. Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο υπουργοκεντρικό και κατηγόρησε την κυβέρνηση επειδή με τις διατάξεις του επεκτείνεται η άρση του καμποτάζ και στον τομέακρουαζιέρας και δραστηριοποιούνται και τα πλοία αναψυχής. Πρόσθετα με άδεια του υπουργείου εκτός των ελληνικών πλοίων αναψυχής που θα έχουν ελληνική σημαία θα μπορούν να κάνουν κρουαζιέρα μεταξύ ελληνικών νησιών και πλοία με σημαία κράτους της ΕΕ και άλλων χωρών με σημαίες ευκαιρίας και με αλλοδαπά πληρώματα χωρίς μισθολογικά ασφαλιστικά δικαιώματα, χωρίς να παρέχουν ουσιαστικά τίποτα στο ελληνικό δημόσιο. Εξάλλου με άλλη διάταξη θεσμοθετείται πλέον η ιδιωτική ασφάλιση του προσωπικού βάζοντας έτσι ακόμα μία νάρκη στον ασφαλιστικό φορέα των ναυτεργατών ενώ περιλαμβάνονται και διατάξεις που παραγράφουν οφειλές των εφοπλιστών στο ΝΑΤ.

    Κατά του νομοσχεδίου ψήφισαν η ΝΔ και το ΔΗΚΚΙ ενώ αντίθετα η εκπρόσωπος του ΣΥΝ Α. Λουλέ, ψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο μη αμφισβητώντας όπως είπε "τα θετικά σημεία του".

    Ο υπουργός Ναυτιλίας υπερασπίστηκε το νομοσχέδιό του κάνοντας λόγο για "θετική παρέμβαση, σταθμό στο πλαίσιο λειτουργίας τόσο των επαγγελματικών όσο και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής".


    Κορυφή σελίδας
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ