Σάββατο 17 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Υποτιμούν την αξία της ΕΘΕΛ ενόψει ιδιωτικοποίησης

Με αλχημείες η κυβέρνηση επιχειρεί να εμφανίσει "φτωχή" την Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), προκειμένου να προετοιμάσει το ξεπούλημά της, όπως κάνει με την "Ολυμπιακή Αεροπορία", αλλά και τις άλλες ΔΕΚΟ.

Στο πλαίσιο αυτό, την εμφανίζει με μετοχικό κεφάλαιο, μόλις 43 δισεκατομμυρίων δραχμών, όταν η πραγματική αξία της επιχείρησης σε ακίνητα και κινητά ξεπερνά τα 75 δισ. δρχ., σύμφωνα με τα επίσημα απογραφικά στοιχεία του 1997, στα οποία σημειωτέον δεν υπολογίζονται τα παραγγελθέντα 750 καινούρια λεωφορεία, αξίας άνω των 75 δισ. δρχ!

Επισημαίνεται ότι η δικαιολογία που προβάλλει η διοίκηση της ΕΘΕΛ για την υποτιμημένη αξία της επιχείρησης, είναι ότι έχουν ληφθεί υπόψη τα δάνεια και κατ' επέκταση έχουν αφαιρεθεί τα ελλείμματα, που ανέρχονται σε περίπου 60 δισ. δρχ. Βέβαια, είναι γνωστό, ότι τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών είναι πλασματικά, καθώς πρόκειται για επιχειρήσεις παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, το κόστος των οποίων είναι υποχρεωμένο να καλύπτει το ελληνικό κράτος. Η υποχρέωση αυτή ωστόσο δεν τηρήθηκε από καμία κυβέρνηση, ενώ η πάγια πολιτική - εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα - είναι η εξώθηση των συγκοινωνιακών φορέων σε υπέρογκους και ασύμφορους δανεισμούς, που βεβαίως, προκαλούν "ελλείμματα". Στην ουσία, φυσικά, πρόκειται για... έλλειμμα πολιτικής βούλησης. Κάτι, άλλωστε, που ομολογείται στην επίσημη έκθεση της διοίκησης της ΕΘΕΛ για τα αποτελέσματα χρήσης του 1998. Η έκθεση αυτή είναι αποκαλυπτική για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης. Μεταξύ άλλων, επισημαίνει ότι:

  • Η κρατική επιδότηση βαίνει συνεχώς μειούμενη από το 1994, με κορύφωση το 1998 που μειώθηκε έναντι του 1997 κατά 35%!
  • Αν και προβλέπεται από το νόμο η ένταξη των επενδυτικών προγραμμάτων της ΕΘΕΛ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, κάτι τέτοιο δεν έγινε την 5ετία 1994 - 1998, ούτε καν το κόστος της προγραμματικής συμφωνίας για την ανανέωση του στόλου.
  • Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν η προσφυγή στο δανεισμό, που μέχρι το τέλος του 1998 είχε πάρει και πάλι "ανησυχητικές διαστάσεις".

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών για το 1999, οι συγκοινωνιακοί φορείς εξωθούνται σε νέους δανεισμούς 85 δισ. δραχμών, προκειμένου να καλύψουν τις λειτουργικές τους ανάγκες.

Και ενώ αυτή είναι η κατάσταση, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,στη χτεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, παρουσίασε τις "δώδεκα δράσεις για την ευνόηση των μέσων μαζικής μεταφοράς". Πρόκειται για χιλιοειπωμένες εξαγγελίες βιτρίνας, προεκλογικού χαρακτήρα, που αφορούν την επέκταση και την καλύτερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, την ανάπτυξη σταθμών στάθμευσης για μετεπιβίβαση, την απομάκρυνση αφετηριών από την Πλ. Καραϊσκάκη, στον Πειραιά, την έκδοση συγκοινωνιακών χαρτών κλπ!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ