ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-
Ανασφάλεια για το μέλλον των Ναυπηγείων Χαλκίδας και της εργασίας τους, και προβληματισμό για την εξέλιξη του διαγωνισμού πώλησης, έχουν δημιουργήσει στους εργαζόμενους οι χειρισμοί της ΕΤΒΑ (ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου) και της κυβέρνησης. Και αυτό διότι, η ΕΤΒΑ που έχει προκηρύξει σαν προσωρινό πλειοδότη την εταιρία "ΧΑΛΚΟΡ ΑΕ" του ομίλου Στασινόπουλου,ο οποίος κατηγορείται από το σωματείο ότι δεν ενδιαφέρεται για τη συνέχιση της λειτουργίας του Ναυπηγείου με τη σημερινή του μορφή - όπως υποτίθεται ότι δεσμεύει τουλάχιστον για πέντε χρόνια ο διαγωνισμός - θέλει να το μετατρέψει σε λιμάνι για τη διακίνηση των εμπορευμάτων του ομίλου.
Από την πλευρά του το σωματείο τονίζει τη θέση του για την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας του Ναυπηγείου, του εκσυγχρονισμού του με νέες επενδύσεις και τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Μάλιστα, προκειμένου να διασφαλιστούν οι παραπάνω προϋποθέσεις, την προηγούμενη Πέμπτη σε έκτακτη γενική συνέλευση, εξουσιοδοτήθηκε το ΔΣ να προβεί σε κινητοποιήσεις όποτε κριθεί σκόπιμο, διευκρινίζοντας ότι δεν ενδιαφέρει τους εργαζόμενους το όνομα του νέου ιδιοκτήτη, αρκεί να υπάρχει η προοπτική της συνέχισης της λειτουργίας του Ναυπηγείου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τις άλλες δύο προσφορές που κατατέθηκαν, η μια αφορούσε εταιρία του ομίλου Λελάκη, νυν ενοικιαστή, του οποίου η σύμβαση έληξε στις 13 Γενάρη και απορρίφθηκε λόγω χρεών προς τις τράπεζες και το δημόσιο και μια ακόμα δόθηκε από τον εφοπλιστή Σταύρο Ηλία.
Πάντως, το σίγουρο είναι ότι πολλά παιχνίδια παίζονται από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου Ανάπτυξης, που, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του διευθυντηρίου των Βρυξελλών, ξεπουλάνε και την τελευταία μονάδα αυτού του στρατηγικού κλάδου της οικονομίας, την ίδια ώρα, που χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία στηρίζουν τη δική τους ναυπηγική βιομηχανία.