Κυριακή 28 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Βαρύτατες οι συνέπειες

Ούτε τη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης δεν εγγυάται η κυβέρνηση

Επιγραμματικά, για τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από το ξεπούλημα των λιμανιών που προωθεί η κυβέρνηση - ανεξάρτητα τη μορφή που θα έχει - πρέπει να επισημανθούν τα εξής:

- Σημαντικό τμήμα του ΟΛΠ αποτελεί και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη,η οποία, εκτός των άλλων, αποτελεί τον οικονομικό πνεύμονα της περιοχής του Πειραιά και έναν από τους εναπομείναντες της χώρας. Τη στιγμή που η ανεργία στον Πειραιά σήμερα αγγίζει το 20%,σύμφωνα με στοιχεία του Εργατικού Κέντρου της πόλης, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκης,δηλώνει, την περασμένη βδομάδα... ευθαρσώς ότι δε διασφαλίζεται η λειτουργία της Ζώνης!Που σημαίνει, ότι χιλιάδες ακόμα εργατοτεχνίτες θα ενταχθούν στις μαύρες λίστες της ανεργίας και εκατοντάδες βιοτεχνίες του Πειραιά θα κλείσουν!

- Ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, όπως την έχει σκιαγραφήσει ο ίδιος ο υπουργός, σημαίνει προώθηση ενός αντιπαραγωγικού μοντέλου ανάπτυξης. Το βάρος της κυβέρνησης, όπως αυτό αποδεικνύεται με τα έργα που γίνονται αυτή την περίοδο στο λιμάνι του Πειραιά, πέφτει στην ανάπτυξη της διαμετακόμισης, που αποτελεί μία εντελώς αντιπαραγωγική δραστηριότητα. Οι μόνοι που ωφελούνται είναι οι πολυεθνικές, οι οποίες απλά θα τοποθετούν τα εμπορευματοκιβώτιά τους (κοντέινερ) στο λιμάνι μέχρι να τα μεταφέρουν αλλού. Η ανάπτυξη της διαμετακόμισης γίνεται σε βάρος των υπόλοιπων παραγωγικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών του λιμανιού.

- Επιπλέον, θα προκύψει παραπέρα ένταση της ασυδοσίας των πολυεθνικών, αφού η ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει την απουσία κάθε ελέγχου, τη δημιουργία κλειστού κυκλώματος.

- Η απουσία τελωνειακού ελέγχου θα επεκταθεί και σε εμπορεύματα τρίτων χωρών, πράγμα που σημαίνει εκτίναξη του λαθρεμπορίου και της δασμοφοροδιαφυγής στα ύψη. Να σημειωθεί ότι η κατάργηση των τελωνείων αποτελεί μία από τις αξιώσεις των εφοπλιστών.

- Σε ό,τι αφορά το επιβατικό λιμάνι, προβλέπεται επέκτασή του σε βάρος παραγωγικών δραστηριοτήτων. Η ιδιωτικοποίηση, σε συνδυασμό με την άρση του καμποτάζ, δηλαδή την ελεύθερη κίνηση πλοίων με σημαίες ευκαιρίας στις ελληνικές θάλασσες και ανασφάλιστους, θα έχει ως συνέπεια η "μαύρη εργασία" θα επεκταθεί και στα λιμάνια.

- Ιδιωτικοποίηση σημαίνει ακόμα εκτίναξη στα ύψη των τιμολογίων λιμενικών υπηρεσιών με αρνητικότατες επιπτώσεις στους μικρομεσαίους συναλλασσόμενους, αλλά και στη σύνδεση του λιμανιού με τα νησιά.

ΟΧΙ στα σύγχρονα γκέτο

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Γιώργος Τούσσας,αναφερόμενος στην άρση του καμποτάζ που προωθείται ταυτόχρονα με το ξεπούλημα των λιμανιών σημείωσε: "Αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων, εμπορευμάτων, εργατικού δυναμικού και υπηρεσιών, όπως επιτάσσει η Συνθήκη του Μάαστριχτ, χωρίς εθνικούς περιορισμούς και κοινωνικές δεσμεύσεις, στο όνομα της διαβόητης ελευθερίας κίνησης του κεφαλαίου, βλέπε ασύδοτη δράση των πολυεθνικών. Η ελεύθερη κίνηση των πλοίων με διάφορες σημαίες και κύρια σημαίες ευκαιρίας, το καθεστώς γαλέρας που θα επικρατεί στα πλοία, θα συμπληρώνεται από τη μετατροπή των τμημάτων του λιμανιού σε σύγχρονα γκέτο, αφού οι πολυεθνικές θα εφαρμόσουν τους δικούς τους νόμους. Το γεγονός αυτό σημαίνει χτύπημα σε κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας ακόμα και εξασθένιση της αμυντικής της ικανότητας. Ο λαός, οι εργαζόμενοι πρέπει να συντονίσουν τις δυνάμεις τους και να αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής".

Ο Ιορδάνης Ναζεντιάδης,μέλος της διοίκησης Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, επίσης δήλωσε σχετικά: "Η 6ήμερη απεργία στα λιμάνια, που ήταν η μεγαλύτερη και μαζικότερη των τελευταίων 15 ετών, απέδειξε ότι υπάρχει η διάθεση του κόσμου να συνεχιστεί ο αγώνας και αυτή τη φορά με όσους εμπλέκονται με τον ΟΛΠ, αλλά και με τους εργαζόμενους των άλλων ΔΕΚΟ και του ιδιωτικού τομέα. Οι εργαζόμενοι διαισθάνονται ότι οι συνέπειες θα είναι ανυπολόγιστες και για τα εργασιακά τους δικαιώματα και για το μέλλον τους μέσα στο λιμάνι. Η απάντηση της κυβέρνησης δείχνει ότι περιθώρια διαλόγου δεν υπάρχουν. Ο αγώνας μας πρέπει να συνεχιστεί, να κλιμακωθεί, μέχρι η κυβέρνηση να πάρει πίσω την απόφασή της. Οποιοσδήποτε διάλογος αυτή τη στιγμή με την κυβέρνηση θα αποτελέσει ξεπούλημα του αγώνα και θα αντιμετωπιστεί ανάλογα από τους εργαζόμενους".

Α.Ζ.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org