Από τη στιγμή που του παραδόθηκε το ναυπηγείο εκβιάζει, επιδοτείται, προικοδοτείται, δανειοδοτείται, απολύει και λογαριασμό δε δίνει. Ταυτόχρονα, δε δίνει ούτε δραχμή για την "αγορά" του δεύτερου μεγάλου ναυπηγείου της χώρας. Το χρονικό ενός μεγάλου σκανδάλου
"Σωτήρας"!Ετσι είχε χαρακτηρίσει το 1992 τον εφοπλιστή Περατικό η κυβέρνηση της ΝΔ, γιατί της έκανε τη... χάρη να "αγοράσει" το Ναυπηγείο Ελευσίνας,να απαλλάξει - δήθεν - το κοινωνικό σύνολο από τα βάρη της χρηματοδότησης της επιχείρησης και να το "σώσει" από το κλείσιμο (που όριζε η 7η Οδηγία της ΕΟΚ)!
Ο "σωτήρας", όμως, εκμεταλλεύεται επί δύο χρόνια και 8 μήνες το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας χωρίς να έχει δώσει δραχμή! Κατάφερε σε χρόνο ρεκόρ να το εμφανίσει βουλιαγμένο σε χρέη ύψους 10 δισεκατομμυρίων, αν και το ναυπηγείο, όταν του παραδόθηκε, δε χρωστούσε ούτε μία δραχμή, αφού είχε γίνει ρύθμιση των χρεών του (τα οποία φορτώθηκε ο ελληνικός λαός)! Παίρνει τον Δεκέμβρη του 1992 θαλασσοδάνειο με άγνωστους μέχρι στιγμής όρους από την Εθνική Τράπεζα και την ΕΤΒΑ ύψους 7,5 δισ. για τον... εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου. Και σήμερα κυβέρνηση και ΚΟΜΙΣΙΟΝ συναποφασίζουν να δοθεί στον "σωτήρα" αετονύχη επιδότηση 5,7 δισ. δραχμών και νέο ευνοϊκό δάνειο 2,3 δισεκατομμυρίων δραχμών, με πρόσχημα επίσης τον... εκσυγχρονισμό!
Τώρα αναμένεται να επισημοποιηθεί και η πληροφορία ότι έχει εγκριθεί από τράπεζα που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, και άλλο δάνειο προς τον εφοπλιστή ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων!Την πληροφορία αυτή μας την έδωσε με δήλωσή του ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων των Ναυπηγείων ΣκαραμαγκάΓιώργος Κοντάκης.Του ναυπηγείου, δηλαδή, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προωθεί ένα σκανδαλώδες ξεπούλημα χωρίς προηγούμενο, επικαλούμενη τις δεσμεύσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και την ελάφρυνση του κοινωνικού συνόλου από το κόστος της λειτουργίας του ναυπηγείου! Και αυτό ακριβώς την ώρα που "χρυσώνει" τον ιδιώτη Περατικό!
- Το Δεκέμβρη του 1992, όπως αναφέρουμε παραπάνω, ο Περατικός παίρνει δάνειο 7,5 δισ. από την Εθνική Τράπεζα και την ΕΤΒΑ για τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου!
- Στις 5 Μάρτη 1993 ο αγοραστής παραβιάζει και την υπογραφή του στο συμφωνητικό πώλησης για τη διατήρηση του συνόλου των εργαζομένων (που υποτίθεται ότι ήταν το αντάλλαγμα για το χάρισμα του ναυπηγείου) και ανακοινώνει ότι θα απολύσει 300 εργαζόμενους γιατί... του περισσεύουν!
- Αυτή η ανακοίνωση του εφοπλιστή αποτελεί και την αρχή του ωμού εκβιασμού που άσκησε, προκειμένου να του δοθούν επιδοτήσεις από τον κρατικό κορβανά, αλλά και για να του δοθεί η κατασκευή μιας από τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είχε αναλάβει το ναυπηγείο Σκαραμαγκά. Συνολικά έγινε μείωση προσωπικού κατά 400 εργαζόμενους, από αυτούς οι απολυμένοι είναι 60. Οι υπόλοιποι απομακρύνθηκαν "οικειοθελώς"...
- Στις 29 Μάρτη 1993 απολύονται 26 μεταλλεργάτες και οι συνάδελφοί τους απαντούν με αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Από τις 19 του Μάη ως τις αρχές Αυγούστου 1993 ο εφοπλιστής, με στηρίγματα την κυβέρνηση της ΝΔ και τα δικαστήρια, προσπαθεί να βγάλει εκτός νόμου ακόμα και το δικαίωμα της απεργίας! Εξι φορές κάθισαν οι εργαζόμενοι στο εδώλιο του κατηγορουμένου, έξι φορές χαρακτηρίστηκαν οι απεργίες τους με συνοπτικές διαδικασίες!
- Στις 20 Απρίλη του 1993 ο εφοπλιστής σε μια έξαρση... πατριωτισμού εκβιάζει το ελληνικό κράτος, για να του καταβληθούν απαιτήσεις ύψους 4,5 δισ. δραχμών, για να συνεχίσει την κατασκευή των 5 αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού! Σήμερα όπως πληροφορηθήκαμε συζητείται η ικανοποίηση του αιτήματος!
- Την ίδια περίοδο ο εφοπλιστής Περατικός... ανακάλυψε ότι του έδωσαν άλλο... ναυπηγείο από αυτό που υπέγραψε και με αίτησή του προς το Διαιτητικό Δικαστήριο ζητάει να μειωθεί το τίμημα της πώλησης ζητώντας ταυτόχρονα να του δοθούν αποζημιώσεις ύψους 25 εκατ. δολαρίων, γιατί όπως ισχυρίστηκε βρήκε λάθη στα λογιστικά βιβλία! Ετσι υπολογίζει να πληρώσει - αν ποτέ πληρώσει - 8 εκατ. δολάρια δηλαδή 1,8 δισ. δραχμές για το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας. Οπως φαίνεται, οι απαιτήσεις του έγιναν δεκτές από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία για να ολοκληρώσει το σκάνδαλο είναι πιθανό να του παραδώσει επίσης "τζάμπα" και το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά!
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ