Δρομολογούνται "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. δραχμών και αλλαγή των όρων της σύμβασης, σε βάρος των συμφερόντων του δημοσίου
Ενα μεγάλο μέρος των απαιτήσεων των εργολάβων του μετρό της Αθήνας, που ανέρχεται σε αρκετές δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές, φέρεται πλέον διατεθειμένη να ικανοποιήσει η κυβέρνηση, υποκύπτοντας στους πολύπλευρους εκβιασμούς τους! Οπως είναι γνωστό, οι εργολάβοι, εκμεταλλευόμενοι τις "τρύπες" της αρχικής και της συμπληρωματικής σύμβασης, διεκδικούν "πανωπροίκια" συνολικού ύψους άνω των 175 δισ. δραχμών,χρησιμοποιώντας σαν μοχλό πίεσης απολύσεις και διαθεσιμότητες εκατοντάδων εργαζομένων, αλλά και το κλείσιμο αρκετών εργοταξίων.
Σύμφωνα μάλιστα με άλλες πληροφορίες που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας, η εργοληπτική κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" - μετά την εμπλοκή και των δύο μηχανημάτων ολομέτωπης κοπής ("μετροπόντικες") - έχει προτείνει εναλλακτικές λύσεις για τη διάνοιξη των σηράγγων του μετρό, που θα ανεβάσουν το κόστος του έργου κατά 300 δισ. δραχμές!
Να υπενθυμίσουμε ότι το κόστος του έργου, όταν ξεκίνησε το 1991, ήταν γύρω στα 250 δισ. δρχ. και τώρα βαδίζει ολοταχώς προς το 1 τρισεκατομμύριο δραχμές...
Οι εκβιασμοί όμως των εργολάβων δε σταματούν εδώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του "Ρ":
Εκτός από τα χρηματικά οφέλη, οι εργολάβοι ζητούν αλλαγές στους όρους της σύμβασης και παράταση της παράδοσης του έργου κατά δύο και πλέον χρόνια. Δηλαδή, ζητούν, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτό να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2001, ενώ με βάση τη (σκανδαλώδη) συμπληρωματική σύμβαση, θα πρέπει να το παραδώσουν το Νοέμβρη του 1998! Να σημειώσουμε ότι με βάση την αρχική σύμβαση το έργο θα έπρεπε να παραδοθεί το Δεκέμβρη του 1997, δηλαδή σε ένα περίπου χρόνο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις πληροφορίες του "Ρ", η κυβέρνηση είναι έτοιμη να υποκύψει σε πολλές από τις απαιτήσεις των Γάλλων και Γερμανών εργολάβων του μετρό, ίσως και με μια ακόμη αναθεώρηση της σύμβασης, αν και το πιο πιθανό είναι οι απαιτήσεις αυτές να συμπεριληφθούν στα... "απρόβλεπτα" έξοδα του έργου. Η υποχωρητική αυτή στάση της κυβέρνησης και του ΥΠΕΧΩΔΕ συγκεκριμένα, ήταν εμφανής κατά τις διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους και πριν τις εκλογές, για ευνόητους όμως λόγους δε φανερώθηκε προς τα έξω...
Γεγονός πάντως είναι ότι και αυτήν τη ρεμούλα, μαζί με το "τρενάρισμα" των καθυστερήσεων στην κατασκευή του, θα την πληρώσει ο ελληνικός λαός και οι εργαζόμενοι, όπως πλήρωσαν και τα 65 και πλέον δισ. δραχμές της συμπληρωματικής σύμβασης...