Τετάρτη 5 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΕΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ιδιωτικοποίηση κατ' εντολήν της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Την ιδιωτικοποίηση τμημάτων ή υπηρεσιών ΔΕΚΟ αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών προωθεί νομοσχέδιο που άρχισε χτες να συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής. Συγκεκριμένα, με πρόφαση ορισμένες επιμέρους και αποσπασματικές ρυθμίσεις για θέματα που αφορούν τις μεταφορές, η κυβέρνηση εφαρμόζοντας την πολιτική που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση, για πλήρη απελευθέρωση στο χώρο των υπηρεσιών, προχωρά στη συρρίκνωση και παράδοση στο ιδιωτικό πολυεθνικό κεφάλαιο τμημάτων του ΟΣΕ, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και του ΟΤΕ.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Στ. Παναγιώτου αναφερόμενος στο άρθρο για τον ΟΣΕ επισήμανε ότι τα νέα έργα του Οργανισμού παραδίδονται στη θυγατρική του εταιρία "ΕΡΓΑ ΟΣΕ", η οποία μέσω του πρότζεκτ μάνατζερ, που είναι ανεξέλεγκτος απέναντι στη διοίκηση του ΟΣΕ, παραδίδει τα έργα αυτά τελικά σε ιδιώτες, ενώ ο ΟΣΕ περιορίζει το ρόλο του μόνο στην κατοχή της σιδηροδρομικής υποδομής. Ακολούθως πρόσθεσε: "Εάν αληθεύουν τα σενάρια για τη μελέτη της εταιρίας ΠΛΑΝΟΣ διαπιστώνεται ότι πάμε για συρρίκνωση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα".

Οσον αφορά την ΥΠΑ ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι η προβλεπόμενη στο νομοσχέδιο συγκρότηση επιτροπής που θα εξετάσει τη νομική μορφή της Υπηρεσίας, εντάσσεται στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική ιδιωτικοποίησης κερδοφόρων τομέων του Δημοσίου και φυσικά η ΥΠΑ και τα αεροδρόμιά της είναι ένας από αυτούς τους τομείς. "Είναι προφανές ότι ο ρόλος της επιτροπής είναι να προτείνει νομικό πλαίσιο που θα διευκολύνει τα σχέδια της κυβέρνησης", σημείωσε ο Στ. Παναγιώτου, προσθέτοντας ότι το ΚΚΕ είναι αντίθετο σε μία τέτοια εξέλιξη.

Σχετικά με την "Ολυμπιακή Αεροπορία" ο βουλευτής του ΚΚΕ, αφού υπενθύμισε ότι το 1994 η Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλε το λεγόμενο πρόγραμμα εξυγίανσης της εταιρίας, που οδηγούσε στο να πάψει να ανήκει εξ ολοκλήρου στο Δημόσιο, άφηνε ανοιχτό το δρόμο ιδιωτικοποίησής της και προχωρούσε στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού της, σημείωσε: "Φαίνεται ότι για να εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση τη συνέχιση του παραπάνω προγράμματος και συγκεκριμένα για να δοθεί η έγκριση δεύτερης αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της "Ολυμπιακής", προωθείτε ρυθμίσεις όπως ότι θα φορολογείται πλέον όπως οι ιδιωτικές Ανώνυμες Εταιρείες και επιβάλλεται αυστηρότερους και με πιο περιοριστικούς όρους φοροαπαλλαγές της "Ολυμπιακής", για την υλοποίηση του λεγόμενου προγράμματος εξυγίανσης".

Για τον ΟΤΕ ο Στ. Παναγιώτου τόνισε ότι με τις προωθούμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου επιταχύνονται οι διαδικασίες πλήρους απελευθέρωσης της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στη χώρα μας και μάλιστα πριν από τις χρονικές προθεσμίες που θέτει η Ευρωπαϊκή Ενωση το 2003. Επίσης, στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής παράδοσης των πιο κερδοφόρων τομέων των τηλεπικοινωνιακών παροχών στο ιδιωτικό κεφάλαιο, προχωρεί η μεταβίβαση της άδειας ανάπτυξης συστήματος κινητής τηλεφωνίας που παραχωρήθηκε στον ΟΤΕ σε εταιρία με την επωνυμία "Κυψελοειδές Λειτουργικό Σύστημα Κινητών Τηλεπικοινωνιών ΑΕ", στην οποία ο ΟΤΕ είναι απλώς μέτοχος, χωρίς να αποκλείεται η συμμετοχή ιδιωτών.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ