Η απεργία των ναυτεργατών δημιούργησε προβλήματα και έγινε έντονα αισθητή στην κοινωνία της Κρήτης, γιατί οι μεταφορές εμπορευμάτων και της μεγάλης πλειοψηφίας του πληθυσμού είναι θαλάσσιες.
Οσοι θίγονται άμεσα από την απεργία των ναυτεργατών και δεν κατανοούν τις αιτίες που την προκάλεσαν, δεν κατανοούν την αλληλοσύνδεση των συμφερόντων των εργαζομένων και τη ζωτική ανάγκη της μεταξύ τους αλληλεγγύης, δυσανασχετούν, οργίζονται, εναντιώνονται στους ναυτεργάτες θεωρώντας τους υπεύθυνους της ταλαιπωρίας τους. Τα κυβερνητικά όργανα και οι θεωρητικοί της κυβερνητικής πολιτικής, οι εκμεταλλευτές των αγροτών μεγαλέμποροι και εμπορευόμενοι, βρίσκουν την ευκαιρία και επιδίδονται στην πιο ανήθικη κατασυκοφάντηση των εργατικών αγώνων, στη μετάθεση ευθυνών από την κυβέρνηση στους ναυτεργάτες με στόχο να αποδείξουν ότι φταίνε οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους για τα δεινά του ελληνικού λαού και όχι η αντιλαϊκή πολιτική της.
Οποιος εργαζόμενος λοιπόν, αντιμετωπίζει τους ναυτεργάτες σαν αντίπαλο και αγανακτεί εναντίον τους, κάνει λάθος. Εχει χάσει το πραγματικό στόχο, τον πραγματικό αντίπαλο και χωρίς να το θέλει, ίσως, ή να το συνειδητοποιεί, αφήνει στο απυρόβλητο τον ένοχο.
Ο πραγματικός και μοναδικός υπεύθυνος και ένοχος για την ταλαιπωρία και τη ζημιά των παραγωγών και των φορτηγατζήδων, είναι η κυβέρνηση και η πολιτική της. Δεν της "καίγεται καρφί", όταν οι καλλιεργητές της Μεσσαράς θάβουν στη χωματερή τα αγγούρια και τις ντομάτες, που τα πορτοκάλια στα Χανιά είναι ακόμα στα δέντρα και σαπίζουν. Η κυβέρνηση για να κρύψει αυτές τις συνέπειες, να συγκαλύψει και να μεταθέσει τις ευθύνες της από τη συνολικά βάρβαρη αντιαγροτική πολιτική της, προσπαθεί να στρέψει τους αγρότες εναντίον των ναυτεργατών, με τη βοήθεια και των ντόπιων αγροτοπατέρων - οργάνων της και των άλλων μηχανισμών. Στο βαθμό που το καταφέρνει αυτό, ζημιώνονται καίρια τα συμφέροντα των ίδιων των αγροτών παραγωγών.
Δημήτρης ΒΛΗΣΙΔΗΣ