Εκείνο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι - όπως έχει διαπιστωθεί από αρκετούς - αυτές οι «συζητήσεις» προήλθαν κυρίως από αυτούς που υποτίθεται ότι «δυσφημεί» το βιβλίο. Σίγουρα, πρόκειται για την καλύτερη διαφήμιση, αφού, ακόμη και αυτοί που ήταν αδιάφοροι για τέτοιου είδους βιβλία ή ταινίες, θα πήγαν να τη δουν, μόνο και μόνο από περιέργεια. Λες και αυτοί που ξεσήκωσαν τον θόρυβο ήθελαν να την παρακολουθήσουν όσο το δυνατό περισσότεροι...
Την ίδια στιγμή, μέχρι και το Μετρό έχει γεμίσει με διαφημιστικές αφίσες της ταινίας. Πολλά βιβλία έχουν γίνει κινηματογραφικές ταινίες. Μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις έχει γίνει τέτοια «διαφήμιση», που αγγίζει τα όρια της «πλύσης εγκεφάλου». Πριν ακόμη βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία, πριν γράψει οποιοσδήποτε κριτικός οποιαδήποτε κριτική, είχαν ήδη προπωληθεί δεκάδες χιλιάδες εισιτήρια, μόνο στη χώρα μας. Η δημιουργία της «ψυχολογίας της μάζας» σε όλο το μεγαλείο.
Αν κάτι όντως κρύβεται στις στοές της «OPUS DEI», δεν είναι άλλο από την αποχαύνωση της εργατικής τάξης, πέρα από τα δισεκατομμύρια δολάρια που θα μπουν στις τσέπες ορισμένων. Το βιβλίο, η ταινία και όλες οι ανέξοδες και αδιέξοδες συζητήσεις (περί της ύπαρξης ή μη διαδόχου του Χριστού) στοχεύουν στην ύπνωση της συνείδησης, όχι γιατί οι αστοί είναι «κακοί άνθρωποι», αλλά γιατί αυτός είναι ο πολιτισμός που μπορούν να κάνουν. Γιατί ακριβώς είναι «ξοφλημένη υπόθεση», από όλες τις απόψεις...
* Θρησκευτική μυστική οργάνωση, στην οποία αναφέρεται το βιβλίο «Κώδικας Ντα Βίντσι»