Τρελά κέρδη βγάζουν οι μεγαλοεργολάβοι, που εκμεταλλεύονται τα έργα των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης». Κέρδη, βέβαια, που αναγκάζεται να πληρώνει ο λαός με πανάκριβα διόδια και τέλη.
Τρανταχτό παράδειγμα η Αττική Οδός, που τα έσοδά της - όπως γράφει η εφημερίδα «Εξπρές» - το 2004 ανήλθαν σε 160 εκατ. ευρώ, ενώ το 2005 σημείωσαν αύξηση κατά 18%, φτάνοντας αισίως στα 190 εκατ. ευρώ. Μετά, μάλιστα, από την πρόσφατη αύξηση της τιμής των διοδίων κατά 8% (από 2,50 ευρώ πήγαν στα 2,70 ευρώ για τα ΙΧ), υπολογίζεται ότι τα έσοδα για το 2006 θα ανέλθουν στα 205 εκατ. ευρώ!
Μέσα σε τρία μόλις χρόνια, συγκέντρωσαν 555 εκατ. ευρώ (189 δισ. δρχ.), δηλαδή περίπου τα μισά από το συμβατικό κατασκευαστικό κόστος (άσχετα, βέβαια, πόσο έφτασε στο τέλος με τις υπερβάσεις και τις συμπληρωματικές συμβάσεις). Εχει κανείς αντίρρηση ότι η λεγόμενη «αυτοχρηματοδότηση» (μια μορφή ΣΔΙΤ είναι κι αυτή) είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κεφαλαίου;