Παρασκευή 19 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
«Θα φανεί αν η εταιρία ήταν εντάξει»

Ο Χάρης Θράσου μίλησε στο «Ρ» για την αεροπορική τραγωδία και τις αποκαλύψεις για την εταιρία «ΗΛΙΟΣ»

Eurokinissi

Με αφορμή το πλήθος αποκαλύψεων πληροφοριών και εγγράφων που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σε καθημερινή βάση και που δημιουργούν σοβαρότατα ερωτηματικά για την πορεία της εταιείας, το ιστορικό του αεροσκάφους, αλλά και για την αξιοπιστία της Κυπριακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μίλησε στο «Ρ», ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων, Χάρης Θράσου.

«Το κατά πόσο η εταιρία ήταν εντάξει θα φανεί στην πορεία. Υπάρχει εντολή δικαστικής έρευνας, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει», σημείωσε στο «Ρ» ο Χ. Θράσου. «Να είστε σίγουροι ότι όλες οι ευθύνες, ποινικές και μη, θα αποδοθούν, δε θα κρύψουμε τίποτα», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση θα κάνει τα πάντα για να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Ο Χ. Θράσου αρνήθηκε την ύπαρξη της επιστολής του Τζιμ Τέιλορ, που κατήγγειλε ελλείψεις στο προσωπικό της εταιρίας και άρνηση των υπευθύνων να παρουσιαστούν στις προκαθορισμένες για ελέγχους συναντήσεις. «Εχω στα χέρια μου επιστολή του κυρίου Τέιλορ, η οποία βεβαιώνει ότι δεν υπήρξε ποτέ αυτή η αναφορά», λέει χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στα δημοσιεύματα και τις πληροφορίες, που θέλουν το αεροσκάφος να μην έχει άδεια υπέρβασης των 28.000 ποδών στις πτήσεις του, ο υπουργός Συγκοινωνιών είπε ότι «το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε το έγγραφο RESM, το οποίο του επέτρεπε να εκτελεί πτήσεις άνω των 28.000 ποδών καθώς και το πιστοποιητικό AOC, με ημερομηνία 16/2/2005, που εκδίδεται από την Κυπριακή Δημοκρατία και βεβαίωνε ότι είναι σε θέση να εκτελεί πτήσεις».

Ο Χ. Θράσου αναφέρθηκε και στη δήλωση ότι η ΥΠΑ δεν ελέγχει μηχανολογικά όλα τα αεροσκάφη πριν τις πτήσεις. «Δε γίνονται, σύμφωνα με τη νομοθεσία, μηχανικοί έλεγχοι σε κάθε αεροσκάφος πριν από την αναχώρηση, από την ίδια την ΥΠΑ. Η κάθε εταιρία είναι υποχρεωμένη να προσκομίζει στην ΥΠΑ τα απαραίτητα πιστοποιητικά, βεβαιώνοντας, ότι τα αεροσκάφη της είναι ελεγμένα και αξιόπλοα».

Με τις παραπάνω δηλώσεις επιβεβαιώνεται απόλυτα ότι κάτω από συνθήκες άκρατης ανταγωνιστικότητας, θεσμικές λειτουργίες ζωτικής σημασίας, όπως είναι ο έλεγχος πτητικής ικανότητας αεροσκαφών, έλεγχος πτητικής λειτουργίας, το έργο της διερεύνησης ατυχημάτων, συντήρηση συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κλπ., ανατίθενται σε φορείς και πρόσωπα που κάθε άλλο παρά εγγυήσεις ασφάλειας πτήσεων παρέχουν.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ