Την προειδοποίηση αυτή έδινε τουριστικός οδηγός στους Βρετανούς τουρίστες, αποκαλύπτοντας τις τεράστιες ευθύνες εφοπλιστών και κυβερνώντων
«Είναι γέρικο σαπιοκάραβο, ένα πλοίο που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγετε...». Η προειδοποίηση ήταν προς τους Βρετανούς τουρίστες από τον τουριστικό οδηγό «Greek Island Hopping» που έδωσε στη δημοσιότητα την επομένη του πολύνεκρου ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», το ειδησεογραφικό πρακτορείο «BBC News».
Το σχετικό δημοσίευμα που αφορά την προειδοποίηση για την άθλια κατάσταση του πλοίου, κατέθεσε χτες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων που διεξάγει τη δίκη για το «ΣΑΜΙΝΑ», μία μάρτυρας και ναυαγός και έρχεται να προστεθεί στη σωρεία στοιχείων που έχουν δει μέχρι τώρα το φως τη δημοσιότητας και αποδεικνύουν περίτρανα ότι πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα που διέπραξε το «εγκληματικό χέρι» των εφοπλιστών, «οπλισμένο» από την αντιλαϊκή πολιτική που υπηρετούν και διαμορφώνουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση. Παράλληλα αποδεικνύουν ότι αυτό ακριβώς το μαύρο μπλοκ είναι έτοιμο ανά πάσα στιγμή να διαπράξει καινούρια εγκλήματα για να εξασφαλιστεί η εφοπλιστική κερδοφορία.
Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα για τον τουριστικό οδηγό το κατέθεσε στο δικαστήριο, μαζί με τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε η Γεωργία Περιβόλα, ενώ ο σύζυγός της Σταμάτης Περιβόλας, μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού, επίσης ναυαγός, που ακολούθησε, ανέφερε στηριζόμενος στις γνώσεις του ότι οι υπερκατασκευές που είχαν γίνει στο πλοίο, προκειμένου να αυξηθούν οι χώροι υποδοχής επιβατών και κατά συνέπεια τα κέρδη της εταιρίας, επηρέασαν την ευστάθειά του και ήταν και μόνο από αυτό το γεγονός αναξιόπλοο.
Σημαντική ήταν η κατάθεση και της Στυλιανής Βλαχάκη, επίσης ναυαγού. Ανέφερε ότι πολύ πριν το ναυάγιο «όλος ο κόσμος έλεγε ότι το πλοίο δεν ήταν αξιόπλοο» και ότι η ίδια αναγκαστικά, όπως είπε, επιβιβάστηκε τη μοιραία μέρα σ' αυτό. Κατέθεσε ακόμη ότι το καράβι πρέπει να απέπλευσε από τον Πειραιά με υπεράριθμους επιβάτες, δηλώνοντας πως «δεν υπήρχε θέση να καθίσουμε» και συμπλήρωσε: «Το ίδιο συμβαίνει ακόμα και τώρα. Σήμερα (σ.σ. χτες) το πρωί που ήρθα με το "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ" από Νάξο για να καταθέσω, ήταν η ίδια και χειρότερη κατάσταση με τότε. Οι άνθρωποι κάθονταν στις σκάλες ακόμα και στα παράθυρα»!
Το πλοίο που αναφέρει η μάρτυρας ανήκει στην ίδια πλοιοκτήτρια εταιρία με του «ΣΑΜΙΝΑ» την «Hellenic Seaway» (τότε MFD). Να σημειωθεί εδώ ότι καταγγελίες για υπεράριθμους έγιναν χτες και για το «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», χωρίς ωστόσο - παρά τη σχετική αναφορά του «Ρ» στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας - να δοθεί απάντηση...
Σαφή εικόνα για τα σωστικά μέσα του πλοίου και ειδικά για τα σωσίβια έδωσε ο μάρτυρας και ναυαγός Αριστείδης Καλύβας, καθώς έφερε το δικό του σωσίβιο στο δικαστήριο. Από την εξέταση έγινε χειροπιαστό ότι ήταν ένα παλιό σωσίβιο από φελλό και ξύλο. Μάλιστα οι δικηγόροι της πολιτικής αγωγής έδωσαν στη δημοσιότητα μέρος της πραγματογνωμοσύνης που έχει διενεργηθεί και αφορά τα σωσίβια. Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη, σε σύνολο 100 σωσιβίων που βρέθηκαν από τους δύτες, τα 29 ήταν παλαιού τύπου γαλλικά, και 71 ήταν «σωσίβια νέου τύπου LALIZAS 3M...». Από τα 29 που έτσι κι αλλιώς ήταν ακατάλληλα, μόνο τα 7 ήταν πλήρη, δηλαδή διέθεταν σφυρίχτρα και φωτάκι. Ομως και από τα πιο καινούρια το 22,5% είχαν ελλείψεις, είτε σε φωτάκια, είτε σε σφυρίχτρες. Και τονίζεται στην πραγματογνωμοσύνη: «Από τα ανωτέρω αποτελέσματα συνάγεται το συμπέρασμα ότι τα σωσίβια του πλοίου παρουσίαζαν ελλείψεις»...