Σήμερα όμως που θα ξαναπάω, η γιαγιά μου δε θα είναι μαζί μου. Θα ακολουθήσω τα βήματα του Βαγγέλη Μηνιώτη και θα βρεθώ στη «δική» του Πάτρα. Τι λέτε, έρχεστε και εσείς;
«Μικρογραφία της Αθήνας και το κέντρο της Πάτρας, δε βρίσκεις μέρος να σταθείς όχι να σταθμεύσεις με ΙΧ. Το κυκλοφοριακό κι εδώ σε όλο του το μεγαλείο. Μήπως βρίσκει κανείς τόπο να σταθεί αντίκρυ, στη Ναύπακτο; Παντού τα ίδια. Η μηχανή έχει τον πρώτο λόγο ακόμη και στα ορεινά χωριά απ' όπου έχει εκτοπίσει τα μεταφορικά ζώα, τα υπερήφανα άλογα και τα υπομονετικά γαϊδουράκια. Η πρωτεύουσα του Μοριά και η αναμφισβήτητα πρώτη και καλύτερη στο καρναβάλι που με μπρίο και έμπνευση παρουσιάζει κάθε χρονιά, κατορθώνει και είναι γελαστή, παρότι ίσως έχει τα πρωτεία και στην ανεργία, δεδομένου ότι οι μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες της, ήταν μεταξύ των πρώτων που έβαλαν λουκέτο, πανελλαδικά! Ωστόσο οι Πατρινοί με την πρώτη ευκαιρία εκτονώνονται γελώντας ανοιχτόκαρδα, γιατί το γέλιο φωλιάζει μέσα τους εκ γενετής θα έλεγε κανείς και δεν είναι προσποιητό κατά την περίσταση».
Ο επισκέπτης της πόλης πρέπει να έχει πολύ χρόνο στη διάθεσή του, για να ρίξει έστω μια ματιά στα αξιοθέατά της. Από πού ν' αρχίσει κανείς; Είναι τόσα πολλά... Το λιμάνι που μπορεί κανείς να πιει τον καφέ του ρομαντικά πλάι στο κύμα με φόντο τα ρουμελιώτικα βουνά, που με ξάστερο καιρό λες ότι πλησιάζουν σιμά της. Πάνω σ' ένα λόφο του πανέμορφου κι ολοπράσινου Παναχαϊκού βρίσκεται το κάστρο της, που οικοδομήθηκε επί Ιουστινιανού για την άμυνα της περιοχής. Στην άνω πόλη είναι το Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας, το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο, το πρώτο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο ο "Γλαύκος" και, νοτιότερα, το κάστρο - οινοποιείο "Αχάια Κλάους" όπου σερβίρεται δωρεάν ένα ποτήρι κρασί στους επισκέπτες και η δυνατότητα από το ύψωμα όπου βρίσκεται ν' απολαύσουν μια υπέροχη θέα, που περιλαμβάνει ό,τι αγαπά η ψυχή σου: αμπελώνες, βουνό και θάλασσα, καθώς και την εναέρια γέφυρα του Ρίου, που δένει τη Ρούμελη με το Μοριά. Μεγαλοπρεπές έργο, τραβάει σα μαγνήτης τη ματιά που κολλάει πάνω του και ο θαυμασμός για το ανθρώπινο κατόρθωμα είναι δεδομένος! Τα τροχοφόρα περνούν στην αντίπερα όχθη ταχύτατα, όμως οι επιβάτες έχουν περιορισμένο οπτικό πεδίο και δεν απολαμβάνουν το γραφικό πέρασμα. Οσοι δε βιάζονται και δεν τους πιάνει η θάλασσα επιβιβάζονται στα άνετα φέριμποτ και ευκαιρίας δοθείσης εμπλουτίζουν τις εντυπώσεις τους και με θαλασσινό ταξιδάκι».
Η Πάτρα είναι η πόλη εξόδου προς τη Δύση και τα καράβια πάνε κι έρχονται με τους ξένους μετανάστες να προσπαθούν να τρυπώσουν σε αυτά για να δοκιμάσουν την τύχη τους και σε άλλους αφιλόξενους τόπους, αλλά δεν υπάρχει πλοίο γι' αυτούς χωρίς χρήματα και διαβατήριο. Και, τρυπώνουν όπου βρουν για να περάσουν τη νύχτα τους σαν τα ζώα, προς δόξαν της νέας τάξης πραγμάτων!».