Σάββατο 2 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΞΑΝΘΗ
Κοινωνικός ο ρόλος του επιστήμονα

Εκδήλωση της ΚΝΕ με ομιλητή τον Γραμματέα της Θ. Γκιώνη

Οι επιστήμονες δεν μπορούν να υπάρχουν και να λειτουργούν μέσα σε ένα γυάλινο κλουβί, πολύ περισσότερο μακριά και ενάντια στις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων
Οι επιστήμονες δεν μπορούν να υπάρχουν και να λειτουργούν μέσα σε ένα γυάλινο κλουβί, πολύ περισσότερο μακριά και ενάντια στις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων
Μαζική ήταν η συμμετοχή των φοιτητών και των ακαδημαϊκών δασκάλων στη χτεσινοβραδινή εκδήλωση της ΚΝΕ που έγινε στην Ξάνθη με θέμα «Ο κοινωνικός ρόλος του επιστήμονα». Μια εκδήλωση που ανέδειξε την αγωνία για το πώς αυτός ο ρόλος μπορεί να αναδειχτεί μέσα στις σημερινές συνθήκες και μέσα στις μυλόπετρες των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στο χώρο της Παιδείας και ευρύτερα.

«Αντιμετωπίζουμε με ιδιαίτερη σοβαρότητα το ζήτημα του χαρακτήρα των σπουδών, του ρόλου της επιστήμης, ακριβώς γιατί θεωρούμε ότι οι αλλαγές που γίνονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση απειλούν την ανθρώπινη πρόοδο, αφού οδηγούν σε στρέβλωση του πραγματικού σκοπού της επιστήμης, που είναι η εξασφάλιση της καθολικής ευημερίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς και αυτό δεν κρύβεται από τις αλλαγές που γίνονται», σημείωσε ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ Θέμης Γκιώνης. Και πρόσθεσε: «Αρα το πρόβλημα που μας παρουσιάζουν σήμερα, ότι δηλαδή η σύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομία και την παραγωγή θα λύσει το πρόβλημα, κάτι που γίνεται έτσι κι αλλιώς αντικειμενικά, κρύβει τα πραγματικά αίτια και συμβάλλει στην όξυνση του προβλήματος. Το ζητούμενο είναι η παραγωγή και η οικονομία να συνδεθούν με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και του λαού ώστε να πάψουν να έχουν κριτήριο το κέρδος μιας μειοψηφίας και στη θέση του να βάλουν τη γενική πρόοδο και ευημερία.

Κατά συνέπεια, ο αγώνας για αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα πρέπει να συνδέεται με αγώνα για αλλαγές σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, ώστε να αλλάζει ο συσχετισμός δύναμης υπέρ της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, της νεολαίας. Για μία σύγχρονη εκπαίδευση που να συμβαδίζει με τις ανάγκες της επιστημονικής και κοινωνικής εξέλιξης της ίδιας της κοινωνίας και του λαού».

Ο επίκουρος καθηγητής του ΔΠΘ Γιώργος Κολλάρος αναφέρθηκε στο ρόλο του επιστήμονα από την άποψη της μαρξιστικής - λενινιστικής διδασκαλίας, σε αντιπαράθεση με τις αντιδιαλεκτικές απόψεις θετικιστών, ανθρωπολογιστών και τις αυθαιρεσίες των θιασωτών της μεταβιομηχανικής κοινωνίας. Και έφερε ως παράδειγμα επιστημόνων που στάθηκαν στο πλευρό της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων τους Νίκο Κιτσίκη και Λεων. Αυδή.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ