ΕΝΙΑΙΑ «Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤΡΟΥΚΤΟΥΡΑΣ»... «Η επιστημονική πρόοδος αποκαλύπτει συνεχώς μυστικά της λειτουργίας του εγκεφάλου τα οποία σφραγίζουν τη διαδικασία της μάθησης μέσα από την ανάπτυξη της βιωματικής, της κριτικής και της δημιουργικής σκέψης που σφυρηλατεί τις σχετικές νευρωνικές συνάψεις του εγκεφάλου και αντανακλά την αναγκαιότητα της γενικής παιδείας, του ανοιχτού και δημιουργικού σχολείου. Μία τέτοια πυρηνική και θεμελιώδη προσέγγιση αντανακλά ο πρόσφατος παιδαγωγικός σχεδιασμός που αφορά την εισαγωγή της διαθεματικής - συνδυαστικής προσέγγισης της γνώσης και την εκπόνηση του νέας μορφής εκπαιδευτικού υλικού (βιβλία, CD-ROM κ.ά.) μια σοβαρή προσπάθεια που παραδόθηκε κοντά στην ολοκλήρωσή της και δεν ανακόπηκε από τη νέα κυβέρνηση» (ο Σταμάτης Αλαχιώτης, τέως πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στο «ΒΗΜΑ»).
ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΙΤΑΤΕ ΣΤΑ ΔΟΝΤΙΑ: «Σήμερα κατά γενική ομολογία, το εκπαιδευτικό σύστημα δε διαθέτει στέρεη εσωτερική λογική, δεν εκμεταλλεύεται επαρκώς τη σύγχρονη τεχνολογία και δεν καλλιεργεί την κρίση και την αυτενέργεια του μαθητή/φοιτητή. Για την αναβάθμισή του είναι αναμφίβολα αναγκαία η διοχέτευση περισσοτέρων κονδυλίων, αλλά θα μπορούσαν να γίνουν πολλά με την καλύτερη αξιοποίηση των υφισταμένων πόρων. Οι κρίσιμες προϋποθέσεις για ένα άλμα προς τα εμπρός είναι η εμπέδωση μιας άλλης νοοτροπίας, η πραγματοποίηση μιας τομής στα προγράμματα σπουδών και η θεσμοθέτηση ενός αξιόπιστου μηχανισμού συστηματικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων σ' όλα τα επίπεδα της πυραμίδας» (ο Σταύρος Λυγερός στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»).
ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΑ ΟΛΑ: «Ο "διάλογος" μπορεί να άρχισε στις 21 Ιανουαρίου, όμως, ως διά μαγείας, η κυβέρνηση προέβλεψε τα αποτελέσματά του, πριν αυτός αρχίσει. Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτει η "Εθνική Αναφορά" που κατέθεσε η κυβέρνηση στις 14 Ιανουαρίου για την πρόοδο της χώρας μας στο πλαίσιο της Διαδικασίας της Μπολόνια, ενόψει της Συνόδου των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Μπέργκεν της Νορβηγίας» (το ρεπορτάζ στα «ΝΕΑ»).