Στο 3,2% ο μέσος τιμάριθμος για το Μάρτη του 2003. Πολλαπλάσιες οι αυξήσεις στο «καλάθι της νοικοκυράς»
Τεράστιες ανατιμήσεις σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης καταγράφουν τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) που αφορούν το μήνα Μάρτη του 2004. Σε μέσα επίπεδα έτους ο τιμάριθμος δείχνει αύξηση 3,6% και σε σύγκριση με το Μάρτη του 2003 κατά 2,7%. Ομως η λογική των μέσων όρων αποδείχνεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα που ζουν τα λαϊκά στρώματα της χώρας, που είναι αναγκασμένα να καταναλώνουν το σύνολο των εισοδημάτων για την ικανοποίηση των βασικών αναγκών της καθημερινότητας. Συγκεκριμένα οι ανατιμήσεις (σύγκριση Μάρτης 2004 με Μάρτη 2003) που καταγράφει η ΕΣΥΕ είναι μεταξύ άλλων: Ψωμί 9,7%, λάδι 10,7%, πατάτες 21,5%, πουλερικά 6%, φρούτα 5,7%, καπνός 8,1%, είδη υπόδησης 5%. Αντίστοιχες ανατιμήσεις διαμορφώνονται στις διάφορες παρεχόμενες υπηρεσίες: Υδρευση - αποχέτευση 9,7%, ιατρικές υπηρεσίες 6,4%, δίδακτρα φροντιστηρίων 4,4%, πακέτο διακοπών 8,6% κλπ. Είναι φανερό ότι το «καλάθι της νοικοκυράς» επιβαρύνεται πολύ περισσότερο από τις μέσες αυξήσεις που εμφανίζει ο «γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή».
Το μέσο επίπεδο τιμών που καταρτίζει η ΕΣΥΕ (Μάρτης 2004) παρουσίασε τις εξής μεταβολές: