Τρίτη 28 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟ
«Πανωπροίκια» πριν ακόμη ξεκινήσουν τα έργα!

Ο «μετροπόντικας» έτοιμος να ρουφήξει και τα «πανωπροίκια» των επεκτάσεων...
Ο «μετροπόντικας» έτοιμος να ρουφήξει και τα «πανωπροίκια» των επεκτάσεων...
Σαν να μην έφτανε το γεγονός ότι το κουτσουρεμένο μετρό της Αθήνας, που τέθηκε ήδη σε λειτουργία, στοίχισε, κατά το κοινώς λεγόμενο, «ο κούκος αηδόνι», με τις τεράστιες οικονομικές υπερβάσεις που σημειώθηκαν, τα ίδια και χειρότερα προδιαγράφεται ότι θα συμβούν και με την κατασκευή των επεκτάσεων. Προ ημερών το Διοικητικό Συμβούλιο της «Αττικό Μετρό» αποφάσισε να επιλέξει ως νικητή του σχετικού διαγωνισμού για την κατασκευή της σήραγγας από τα Σεπόλια ως την οδό Θηβών στο Περιστέρι την κοινοπραξία που κατετάγη ως δεύτερη κι ας είναι η προσφορά της ακριβότερη κατά 1 δισ. δρχ.!

Να σημειώσουμε ότι η απόφαση αυτή της «Αττικό Μετρό» δεν ανακοινώνεται μέχρι τώρα επισήμως, με πρόσχημα ότι πρέπει να επικυρωθεί πρώτα από την κυβερνητική Επιτροπή Μεγάλων Εργων, κάτι που φυσικά μπορεί να γίνει μόνο μετά τις εκλογές...

Η ιστορία πάντως έχει ως εξής: Ο διαγωνισμός για το έργο (σήραγγα μήκους 3,1 χιλιομέτρων) έγινε στις 27 Σεπτέμβρη 1999. Οταν άνοιξαν οι προσφορές πρώτη είχε καταταγεί η κοινοπραξία των ελληνικών τεχνικών εταιριών «Θεμελιοδομή» - «Αθηνά» - «Νέστος» σε συνεργασία με δύο ιταλικές εταιρίες («Impresa Raiola» και «Ing Angelo») με οικονομική προσφορά 11,5 δισ. δρχ. Ωστόσο, ύστερα από διαβουλεύσεις 5 τουλάχιστον μηνών, αποφασίστηκε να επιλεγεί ως ανάδοχος για το έργο η κοινοπραξία με επικεφαλής τις ξένες εταιρίες «Alpine BauGes» - «Ways and Freytag» σε συνεργασία με την ελληνική ΑΤΤΙΚΑΤ, με προσφορά 12,5 δισ. δρχ.

Σημείο - κλειδί για την απόφαση αυτή θεωρείται ότι είναι η μέθοδος διάνοιξης της σήραγγας, σε συνδυασμό με τα χαλαρά εδάφη που υπάρχουν στην περιοχή. Η πρώτη κοινοπραξία προτείνει για τη διάνοιξη της σήραγγας την παραδοσιακή μέθοδο ή αλλιώς, όπως λέγεται, «νέα αυστριακή μέθοδος» (ΝΑΤΜ). Η δεύτερη πρότεινε τη διάνοιξη της σήραγγας με τον «μετροπόντικα», ο οποίος διαθέτει κεφαλή «ανοιχτής ασπίδας». Λέγεται, λοιπόν, ότι προτιμήθηκε η δεύτερη κοινοπραξία ακριβώς επειδή προτείνει το «μετροπόντικα», για να μη ρεζιλευτεί τελείως η κυβέρνηση και η «Αττικό Μετρό», οι οποίοι δέχτηκαν να αγοράσουν από τους εργολάβους του μετρό το μεταχειρισμένο αυτό μηχάνημα έναντι 4,5 δισ. δρχ., το οποίο κινδύνευε, αν ακολουθούνταν άλλη μέθοδος διάνοιξης της σήραγγας, να μείνει σε αχρηστία στις αποθήκες!

Η προσφορά όμως έτσι της δεύτερης κοινοπραξίας - που τελικά προτιμήθηκε - γίνεται ακόμη πιο ακριβή, αφού θα χρησιμοποιήσει δωρεάν τον πανάκριβο «μετροπόντικα». Εκτός αυτού όμως - επισημαίνεται από τους τεχνικούς - θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο μηχάνημα όπως και στην περίπτωση της σήραγγας του μετρό από τη Δάφνη στον Αγιο Ιωάννη Βουλιαγμένης, μια περιοχή με χαλαρά επίσης εδάφη, με αποτέλεσμα να προκληθούν ζημιές σε 50 τουλάχιστον κτίρια...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ