Οι παρεμβάσεις των βουλευτών του ΚΚΕ στη χτεσινή συζήτηση
Επιπλέον τόνισε πως αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις προσωπικού με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, που θα συμβάλλουν και στην αντιμετώπιση της εντατικοποίησης, επιλέγει να προσλαμβάνει εποχικό προσωπικό στον σιδηρόδρομο, με 8μηνες συβάσεις. Ειδική αναφορά έκανε στην αξιοποίηση των σιδηροδρόμων στο πλαίσιο της «στρατιωτικής κινητικότητας», η οποία αποτελεί σχέδιο δράσης της ΕΕ σε περίοδο πολεμικής οικονομίας και προετοιμασίας της, και πρόσθεσε ότι με αυτόν τον τρόπο η χώρα συμμετέχει όλο και πιο βαθιά στα ιμπεριαλιστικά μακελειά των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και μετατρέπεται τόσο σε θύτη σε βάρος άλλων λαών όσο και σε θύμα - στόχο αντιποίνων αντίπαλων ιμπεριαλιστών. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση εμπλέκει και τις Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας στην αξιολόγηση του προσωπικού στα τρένα.
Στις πραγματικές προτεραιότητες που έχει για τον σιδηρόδρομο η ΕΕ, τις εγκληματικές κατευθύνσεις της οποίας λιβανίζουν ολημερίς και ολονυχτίς όλες οι αστικές κυβερνήσεις διαχρονικά, αναφέρθηκε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, λέγοντας ότι υψηλής προτεραιότητας αυτήν την περίοδο για την ΕΕ είναι και η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων προς βορρά, μια στρατηγική που στην Ελλάδα εστιάζει στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης, από όπου μεταφέρονται στρατεύματα και πολεμικό υλικό στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που μαίνεται στην Ουκρανία ανάμεσα σε ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και στη Ρωσία και συμμάχους της. Οπως είπε, με αυτόν τον τρόπο η ΕΕ εξυπηρετεί τους στόχους της στο πλαίσιο της πολεμικής οικονομίας και της συμμετοχής της στις ιμπεριαλιστικές πολεμικές επεμβάσεις, ενώ ταυτόχρονα «γράφει στα παλιά της τα παπούτσια» την ικανοποίηση της ανάγκης για μεταφορά με ασφάλεια.
Υπογράμμισε ότι απέναντι στις στρατηγικές επιλογές της αστικής τάξης της χώρας και στον τρόπο ανάπτυξης των σιδηροδρόμων, που στο επίκεντρό του έχει και τα ιμπεριαλιστικά σχέδια, το ΚΚΕ αναδεικνύει τον δρόμο της κοινωνικοποίησης όλων των μορφών μεταφοράς, με την καθεμία να έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα. Θέτει σε προτεραιότητα τα μέσα σταθερής τροχιάς υπεραστικών και αστικών μεταφορών, και προτείνει τη δημιουργία και λειτουργία ενός ενιαίου φορέα που θα προωθεί την ικανοποίηση, με ασφάλεια και ταχύτητα, της ανάγκης των λαϊκών στρωμάτων για δημόσιες, δωρεάν και σύγχρονες μεταφορές, των μεταφορικών αναγκών της παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας, της προστασίας του περιβάλλοντος και των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, σχολιάζοντας τις κυβερνητικές εξαγγελίες για το γεγονός ότι όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, κυρίως αναφορικά με την «ευελιξία στις προσλήψεις και στις προμήθειες», θα εφαρμοστούν βάσει του μοντέλου της ΔΕΗ, υπενθύμισε την πικρή πείρα που έχουν οι εργαζόμενοι και ο λαός συνολικά από αυτό το μοντέλο, με το τσάκισμα μισθών, εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων από τη μία και με το πανάκριβο ρεύμα από την άλλη.
«Η κυβέρνηση παρουσιάζει τα ψηφιακά συστήματα ως πανάκεια και στον ΟΣΕ», επεσήμανε, διευκρινίζοντας ότι μπορούν να αξιοποιηθούν για να ενισχυθούν η ασφάλεια και η λειτουργικότητα, ωστόσο πραγματικός στόχος είναι η προώθηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, ενώ το ενδεχόμενο να ανατίθενται όλα στα ψηφιακά συστήματα ασφαλείας εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους σε περίπτωση βλάβης ή επίθεσης. Για την αξιολόγηση και τις ποινές στο προσωπικό των σιδηροδρόμων υπογράμμισε πως «θα είναι το εκρηκτικό μείγμα που θα υπάρχει την επόμενη περίοδο» και πως με τις κάμερες και την παρακολούθηση εργαζομένων απογειώνεται η ατομική ευθύνη, παρουσιάζοντας τους εργαζόμενους ως υπαίτιους για τη σημερινή τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο και «βγάζοντας λάδι» την εγκληματική πολιτική που ακολούθησαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις.
«Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων υπόσχεται το παρόν νομοσχέδιο, αλλά έρχεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός και μας προσγειώνει στην πραγματικότητα, συστήνοντας υπομονή για άλλα 2 χρόνια, μέχρι το 2027, αφού τότε - όπως δηλώνει - θα υπάρξει ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές», επεσήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και τόνισε πως σήμερα, δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, στον σιδηρόδρομο δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS, που φρενάρει και ακινητοποιεί αυτόματα τους συρμούς. Επιπλέον, δεν έχει μπει σύγχρονο σύστημα GPS για τα τρένα, δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού και κυκλοφορούν τα ίδια σάπια τρένα της «Hellenic Train» που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και πυρασφάλειας. Το μόνο που υπόσχεται η κυβέρνηση, και το υλοποιεί πιστά με κάτι νομοσχέδια σαν κι αυτό, είναι να συνεχίζει απτόητη στον ίδιο δρόμο της πολιτικής της ΕΕ, της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης, που θυσιάζει την ασφάλεια του λαού στον βωμό του κέρδους. Στον «νέο ΟΣΕ» που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα υπάρχουν και θα βασιλεύουν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που υπήρχαν και στον παλιό και οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών, κατέληξε.