Πέμπτη 7 Μάρτη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρουσιάστηκαν οι θέσεις του Κόμματος για τις εξελίξεις στην κατασκευή του flyover

MotionTeam

Να σταματήσει εδώ και τώρα το έργο του flyover, να μην υλοποιηθεί με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί, δηλαδή χωρίς μέτρα προετοιμασίας - πραγματικής ενίσχυσης των ΜΜΜ και συνεκτίμηση όλων των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, και με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσει ο λαός. Αυτήν τη θέση προβάλλει η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και μπαίνει μπροστά για να ακουστεί δυνατά το καθολικό αίτημα όλου του λαού της περιοχής να αναβαθμιστεί πραγματικά το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ, να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του Μετρό, να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής, η οποία είναι απαραίτητη.

Τα παραπάνω ανέδειξαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν, με θέμα τις εξελίξεις στην κατασκευή του flyover, την κατάσταση που βιώνουν καθημερινά στους δρόμους οι εργαζόμενοι και ο λαός της Θεσσαλονίκης και τις θέσεις του ΚΚΕ, ο Λεωνίδας Στολτίδης, βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης του Κόμματος, και ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, περιφερειακός σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Στη συνέντευξη παρευρέθηκαν εκλεγμένοι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στους δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, καθώς και εκπρόσωποι εργατικών σωματείων.

Ενα flyover όσο 80 σύγχρονα σχολεία...

Ο Λ. Στολτίδης, παρουσιάζοντας τη λογική «πάμε κι όπου βγει» που ακολουθεί η κυβέρνηση και σ' αυτό το έργο, ανέφερε:

«Πλέον είναι φανερές οι πολλαπλές επιπτώσεις στη ζωή των εργαζομένων και των κατοίκων από την υλοποίηση του έργου με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί. Επιπτώσεις τις οποίες ως ΚΚΕ είχαμε αναδείξει έγκαιρα και δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε. (...)

Η κατασκευή του λεγόμενου flyover, η οποία προχωρά κατά παραγγελία των επιχειρηματικών ομίλων:

-- Εχει δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των εργαζομένων, με τον επιπλέον χρόνο που καταναλώνεται από και προς τη δουλειά και αποτελεί επί της ουσίας επέκταση του ωραρίου εργασίας.

-- Εχει μεγάλες επιπτώσεις σε οικονομικό επίπεδο, αφού αποτελεί ένα έργο το οποίο θα χρυσοπληρώσουμε στην κοινοπραξία με ΣΔΙΤ και δόσεις - πληρωμές διαθεσιμότητας για αρκετές δεκαετίες, το οποίο θα προσεγγίσει το 1,5 δισ., σύμφωνα με δημοσιεύματα που δεν διαψεύδονται.

Αυτός ο πακτωλός των χρημάτων είναι η άλλη όψη των πόρων που λείπουν από σχολεία, από την Υγεία, από την Πολιτική Προστασία. Μάλιστα το κόστος μπορεί να αυξηθεί κι άλλο, σύμφωνα με τις τελικές μελέτες, π.χ. γεωτεχνικές, αν προκύψουν νέα δεδομένα, ενώ ήδη εγκρίθηκε η πρώτη αποζημίωση στην κοινοπραξία για καθυστερήσεις που οφείλονται στο Δημόσιο!

Για να το πούμε πιο απλά: Ενα flyover ισούται με πάνω από μία φορά το κόστος των βασικών αντιπλημμυρικών έργων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη. 'Η αλλιώς, ένα flyover ισούται με 80 σύγχρονα σχολεία! Γιατί τόσο είναι το κόστος κατασκευής τους. Αρα όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων».

Στάθηκε ακόμα στις μεγάλες καθυστερήσεις και στους κινδύνους που σημειώνονται στην κίνηση ασθενοφόρων προς τα νοσοκομεία, στα πυροσβεστικά οχήματα, στα απορριμματοφόρα, στα σχολικά κ.λπ. «Ειδικά θέλουμε να σημειώσουμε τον κίνδυνο, σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος στην Περιφερειακή Οδό, η δυσκολία προσέγγισης διασωστικών οχημάτων να είναι καθοριστική. Και η χώρα μας δεν αντέχει άλλα "Τέμπη".

Επίσης, έχει σοβαρές επιπτώσεις σε περιβαλλοντικό επίπεδο, με την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη να είναι ήδη αυξημένη, καθότι εκτός των άλλων δεν έχει προηγηθεί μια ολοκληρωμένη παρέμβαση οικολογικής αναβάθμισης του Σέιχ Σου, μέσα στο οποίο θα υλοποιηθεί το έργο».

Και τόνισε ότι «εδώ πλέον που βρισκόμαστε, το έργο πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα, να μην υλοποιηθεί με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί, δηλαδή χωρίς μέτρα προετοιμασίας - πραγματικής ενίσχυσης των ΜΜΜ και συνεκτίμηση όλων των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε.

Σε περίπτωση ακύρωσης του έργου, καμία αποζημίωση δεν πρέπει να πάρει η κοινοπραξία, γιατί είναι συνυπεύθυνη για το έργο. Οι εργαζόμενοι να απορροφηθούν σε άλλα έργα της κοινοπραξίας, με πλήρη δικαιώματα, αλλά και στην ανάπτυξη έργων κρίσιμης υποδομής για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Το ΚΚΕ μπαίνει μπροστά για να ακουστεί δυνατά το καθολικό αίτημα όλου του λαού της περιοχής να αναβαθμιστεί πραγματικά το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ, να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του Μετρό, να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής, η οποία είναι απαραίτητη. Παράλληλα, στηρίζει στην πράξη τα αιτήματα των σωματείων και των εργαζομένων για μείωση του ωραρίου εργασίας και ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών δουλειάς».

Κλείνοντας, ο Λ. Στολτίδης κάλεσε τον λαό της περιοχής να μη συνηθίσει την ταλαιπωρία και την υποβάθμιση της ζωής του ως κανονικότητα, να βάλει μπροστά τις δικές του ανάγκες σε ποιοτικό ελεύθερο χρόνο, μισθούς και εισόδημα, έργα υποδομής.

«Εμβληματικό» έργο για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του κράτους

«Το παράδειγμα του flyover είναι εμβληματικό τόσο για τον χαρακτήρα αυτού του κράτους, όσο και για τους σχεδιασμούς του σε όλα τα ζητήματα. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η καθυστέρηση στη λήψη οποιωνδήποτε μέτρων είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα του ότι μιλάμε για ένα κράτος συνολικά εχθρικό για τον λαό, με βασικό γνώμονα την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων και σχεδιασμών και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Ο άναρχος σχεδιασμός, η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού σχεδιασμού, η επιλογή να μη στηριχθούν επαρκώς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είναι απλά συμπτώματα της ίδιας αιτίας, που καταλήγουν να έχουν τον ίδιο παρονομαστή. Σχέδια που πληρώνονται με ακριβό τίμημα από τον λαό χωρίς να καλύπτουν επαρκώς ή και καθόλου τις λαϊκές ανάγκες. (...) Βγαίνει το συμπέρασμα ότι απαιτείται ριζική αλλαγή πορείας, για να μπουν σε πρώτο πλάνο οι ζωές των πολλών και όχι τα κέρδη των λίγων», επεσήμανε ο Σ. Αβραμόπουλος και πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο έργο δεν είναι ούτε αποτέλεσμα λάθους ούτε πρόχειρο, όπως ισχυρίζονται κάποιοι: Σχεδιάστηκε και εκτελείται εν γνώσει των προβλημάτων και των αδιεξόδων που προκαλεί στους εργαζόμενους.

«Για το συγκεκριμένο έργο του flyover είναι δεδομένη η ικανοποίηση της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, που θα τη χρυσοπληρώσουμε μέσω ΣΔΙΤ, η ικανοποίηση μεγαλοξενοδόχων και μεγάλων εμπορικών κέντρων που επιδιώκουν τη μετατροπή της περιοχής σε τουριστικό και εμπορικό κόμβο για να αυξήσουν τα κέρδη τους, και άρα απαιτούν κατά προτεραιότητα και τα αντίστοιχα έργα που θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτούς.

Αυτούς εξυπηρετεί η fast-track προώθηση του έργου, η επιμονή για την υλοποίησή του με αυτούς τους όρους από τη μεριά της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να "χρυσώσει το χάπι" διαφημίζοντας ότι δεν προβλέπονται διόδια.

Οι στόχοι του κεφαλαίου και στην περιοχή μας, τους οποίους υπηρετούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος και άλλες αστικές πολιτικές δυνάμεις, μαζί με τον περιφερειάρχη και τους δημάρχους, είναι αυτοί που στερούν από τους εργαζόμενους απαραίτητα έργα, επιδεινώνουν προβλήματα, κάνουν συνολικά τη ζωή του λαού δυσκολότερη», συνέχισε ο Σ. Αβραμόπουλος.

«Η κατάσταση που ζούμε έχει υπεύθυνο!», υπογράμμισε και στάθηκε στις μεγάλες ευθύνες των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ για την υλοποίηση του έργου: «Κανένας δεν δικαιούται να πέφτει από τα σύννεφα και να προσπαθεί να πηδήξει από το καράβι των ευθυνών τώρα που η αγανάκτηση για τις επιπτώσεις φουντώνει.

Μάλιστα, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το 2021, που εξέτασε τη ΜΠΕ του flyover, η διοίκηση Τζιτζικώστα (ΝΔ) και η παράταξη Παπαστεργίου (ΠΑΣΟΚ) τοποθετήθηκαν θετικά, ενώ και όσες από τις άλλες δυνάμεις καταψήφισαν το έκαναν χωρίς ολοκληρωμένη εξέταση των ζητημάτων.

Υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ παλιότερα, αλλά και των διοικήσεων της Περιφέρειας και των δήμων, για το γεγονός ότι το 2023 στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας είναι διαλυμένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, δεν υπάρχει Μετρό, δεν υπάρχει επαρκής και ασφαλής Περιφερειακή Οδός.

Τώρα, οι ίδιοι που δημιούργησαν το πρόβλημα, που σχεδίασαν την περιβόητη "υποθαλάσσια αρτηρία" και αποζημίωσαν με 85 εκατομμύρια ευρώ τον ανάδοχο χωρίς να πέσει "φτυαριά", που άφησαν να χαθούν χρόνια ολόκληρα, παρουσιάζονται ως "σωτήρες"».

Τόνισε ακόμα ότι ορισμένα μέτρα που διαφημίζουν τοπικοί παράγοντες και στελέχη της κυβέρνησης θα έπρεπε να εφαρμόζονται ήδη (π.χ. ενίσχυση τροχαίας, ρυθμίσεις στα φανάρια με βάση κυκλοφοριακά δεδομένα, εφαρμογή ωραρίων σε φορτοεκφορτώσεις και αποκομιδή απορριμμάτων, σήμανση λεωφορειολωρίδων κ.λπ.), γιατί και πριν την έναρξη κατασκευής του flyover η κατάσταση ήταν προβληματική έως τραγική, ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.

Ειδικότερα για τις προτάσεις - παρεμβάσεις που κατέθεσε στην επιστολή του ο περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας, ο Σ. Αβραμόπουλος ανέδειξε ότι «δεν αμφισβητούν ούτε στο ελάχιστο την τροχιά που έχει πάρει η κατάσταση και σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητούν την υλοποίηση του έργου, τον συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο γίνεται (ΣΔΙΤ, υφιστάμενες μελέτες και ΜΠΕ κ.λπ.).

Το ΠΑΣΟΚ όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν λένε κουβέντα για τη ΣΔΙΤ, για το ποιος σχεδιάζει και κατασκευάζει έργα και τι κερδίζει, για το κόστος του εξωτερικού δακτυλίου που προτείνουν, για το γεγονός ότι έργα πνοής - όπως αντιπλημμυρικά και σχολικής στέγης - δεν θεωρούνται επιλέξιμα σε μεγάλη κλίμακα, παρά μόνο ελάχιστα και αποσπασματικά, από την ΕΕ και διαδοχικές κυβερνήσεις, και υποχρηματοδοτούνται».

Ειδικότερα για το ΠΑΣΟΚ, ως βασική δύναμη στο σχήμα της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης (όπου συμμετέχουν επίσης στελέχη της ΝΔ και πρώην περιφερειακοί σύμβουλοι της διοίκησης Τζιτζικώστα), ανέφερε ότι «οι προτάσεις που κατέθεσε είναι μόνο "ασπιρίνες" για τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

Την ίδια ώρα συνεχίζει να επιβάλλει στους Θεσσαλονικείς το πιο ακριβό πάρκινγκ πανελλαδικά, για να εμφανίζεται μετά, όπως και οι προηγούμενες διοικήσεις, ότι "παράγει έργο" από τα χαράτσια που μαζεύει.

Στηρίζει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που η πλήρης υλοποίησή του προϋποθέτει την κατασκευή του flyover αλλά και μέτρα αποκλεισμού των συμβατικών ΙΧ, με επιπλέον οικονομική επιβάρυνση δημοτών και επισκεπτών του δήμου Θεσσαλονίκης από όμορους δήμους».

Υπογράμμισε δε ότι «πρέπει να ληφθούν υπόψη εύλογες ανησυχίες κατοίκων σε περιοχές δίπλα στην Περιφερειακή Οδό, να εξεταστούν και να σχεδιαστούν εξαρχής λύσεις που θα μειώνουν σημαντικά την οποιαδήποτε επιβάρυνση την περίοδο κατασκευής έργων αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής, αλλά και την περίοδο λειτουργίας της. Παράλληλα, πρέπει να παρθούν επιπλέον μέτρα ανακούφισης του λαού της πόλης, όπως κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωμή στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, δέσμευση οικοπέδων και χώρων για δωρεάν στάθμευση, σύνδεση αυτών των χώρων με το κέντρο της πόλης μέσω ΜΜΜ».

Ανέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης της τροχαίας, των σχεδίων έκτακτων παρεμβάσεων (π.χ. για ατυχήματα στον περιφερειακό), της τηλεματικής - ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων, που μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Τέλος, επεσήμανε ότι «πρέπει να ιεραρχηθούν επιτέλους έργα και υποδομές που λείπουν από την περιοχή μας και βρίσκονται στα αζήτητα, όπως αντιπλημμυρική - αντισεισμική - αντιπυρική προστασία και θωράκιση, προστασία από τη βιομηχανική ρύπανση και δυσοσμία, σχολεία, φοιτητικές εστίες, έργα πρασίνου και αξιοποίησης ελεύθερων χώρων, τους οποίους έχουν βάλει στο μάτι επιχειρηματίες, όπως στον χώρο της ΔΕΘ, στο παραλιακό μέτωπο και αλλού».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ