Τετάρτη 10 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΣΟΣ
Η κερδοφορία των πλοιοκτητών εμποδίζει το δικαίωμα σε ασφαλείς και τακτικές συγκοινωνίες

Σωματεία και φορείς της Θάσου και της Καβάλας με επιστολή τους ζητούν συνάντηση - μεταξύ άλλων αρμόδιων - και από τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, για το μείζον ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα.

Στην επιστολή αναφέρουν ότι «το δικαίωμα των κατοίκων της Θάσου για ασφαλείς τακτικές και γρήγορες συγκοινωνίες και στα δύο λιμάνια δεν διασφαλίζεται σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που έχουν ανακοινώσει οι πλοιοκτήτες».

Παράλληλα καταγγέλλουν «την απαράδεκτη τακτική των πλοιοκτητών στις πορθμειακές γραμμές Θάσου - Καβάλας να βάζουν τακτικά δρομολόγια μόνο στη γραμμή Θάσου - Κεραμωτής, που είναι η χρυσοφόρα γραμμή για τα κέρδη τους, και η γραμμή Πρίνος - Καβάλα να παραμένει με 2-3 δρομολόγια, που επ' ουδενί δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων».

Υπογραμμίζουν δε ότι «η γραμμή Πρίνος - Καβάλα είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου, γιατί από εκεί είναι η πιο γρήγορη και πιο φτηνή πρόσβαση στην Καβάλα, και είναι επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με ικανοποιητικό αριθμό τακτικών δρομολογίων, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι τα κέρδη των πλοιοκτητών».

Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνος - Καβάλα βάζει σε απίστευτη ταλαιπωρία τους κατοίκους της Θάσου, την ώρα που οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού είναι θύματα της πολιτικής των «αναδιαρθρώσεων», καθώς οι περισσότερες έχουν κλείσει και οι υπόλοιπες είναι υποβαθμισμένες.

Τονίζεται επίσης ότι η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Κέντρου Υγείας, που παρά τις προσπάθειες του προσωπικού αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό - νοσηλευτικό προσωπικό και υποδομές, καθιστά επιτακτική την ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με τακτικά δρομολόγια, για τη γρήγορη μεταφορά ασθενών στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.ά. που χρειάζεται τακτικά να ταξιδεύουν στην Καβάλα, κάνουν ένα ταξίδι - «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος.

Τα προβλήματα αυτά, σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την υποβάθμιση των μισθών, την καταστρατήγηση της ΣΣΕ, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την εντατικοποίηση της δουλειάς και τις ελλείψεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα που διαμορφώνει η πολιτική της κυβέρνησης στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, με οδυνηρά αποτελέσματα για τους κατοίκους της Θάσου και τους ναυτεργάτες, ενώ οι εφοπλιστές γεμίζουν τα θησαυροφυλάκιά τους με υπερκέρδη.

Επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

Σε Επερώτησή του προς την περιφερειακή αρχή Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης ο Διονύσης Κλάδης, περιφερειακός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», αναδεικνύει το ζήτημα και τις διεκδικήσεις των σωματείων και φορέων της Θάσου και της Καβάλας: Απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού με την Καβάλα με σύγχρονα, ασφαλή πλοία, καθημερινά δρομολόγια, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών, και ορθολογική κατανομή τους καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας.

Στα δίκαια αιτήματα των σωματείων και φορέων Θάσου - Καβάλας που καλείται να στηρίξει η Περιφέρεια περιλαμβάνονται και τα εξής: Γενναία μείωση στις τιμές των εισιτήριων. Βάρδια πλοίου επιφυλακής να εκτελούν όλα τα πλοία, κυκλικά, εναλλακτικά με όλα τα πλοία και από τις δύο γραμμές. Εφαρμογή των ΣΣΕ και προστασία των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με τακτικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων. Σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις για να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση των πλοίων.

Το ζήτημα ανέδειξε στη Βουλή το ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι βουλευτές του Κόμματος Γιάννης Δελής, Μαρία Κομνηνάκα και Λεωνίδας Στολτίδης.

Χαρακτηριστική της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση ΝΔ είναι η έγγραφη απάντηση του υπουργού, καθώς σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σε κάθε περίπτωση, η ελεύθερη τιμολογιακή πολιτική των δραστηριοποιούμενων εταιρειών σε μία δρομολογιακή γραμμή αποτελεί δείγμα υγιούς ανταγωνισμού, ο οποίος λειτουργεί προς όφελος του πολίτη».

Σχετικά με το αίτημα πλοίων επιφυλακής, το υπουργείο απαντά ότι από το νομοθετικό πλαίσιο δεν απορρέει υποχρέωση εκτέλεσης βαρδιών πλοίων επιφυλακής από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες και ότι «η ύπαρξη πλοίων επιφυλακής εντάσσεται στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της πολιτικής των δραστηριοποιούμενων ναυτιλιακών εταιρειών». Δηλαδή, η κερδοφορία των εφοπλιστών και το ...φιλότιμό τους θα συνεχίσουν να είναι αυτά που θα κρίνουν την ύπαρξη ή όχι πλοίου επιφυλακής για τις ανάγκες του λαού του νησιού!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ζητά μέτρα για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης Καβάλας - Θάσου(2022-10-27 00:00:00.0)
Παρέμβαση για την άθλια κατάσταση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες(2019-10-19 00:00:00.0)
Νέα μείωση των δρομολογίων αποφάσισαν οι εφοπλιστές(2014-11-18 00:00:00.0)
Βιομηχανία διώξεων σε βάρος ναυτεργατών(2013-11-21 00:00:00.0)
Συγκρούστηκαν φέρι - μποτ(2001-03-14 00:00:00.0)
Σε επαγρύπνηση για νέους αγώνες(2001-03-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ