Σάββατο 19 Οχτώβρη 2019 - Κυριακή 20 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΘΑΣΟΥ
Παρέμβαση για την άθλια κατάσταση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες

Υπογράφουν κοινό υπόμνημα και απαιτούν φθηνές, ασφαλείς, τακτικές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού

Κάλυψη των δρομολογίων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες 365 μέρες το χρόνο, και στις δυο γραμμές του νησιού, σύμφωνα με τις ανάγκες των κατοίκων της Θάσου, απαιτούν φορείς και σωματεία της περιοχής.

Σε κοινό τους υπόμνημα, αναδεικνύουν ότι ο λαός της Θάσου πλήρωσε και πληρώνει ακριβά τα σπασμένα της «απελευθέρωσης» των θαλάσσιων συγκοινωνιών, της επίθεσης των εφοπλιστών και όλων των κυβερνήσεων, της αντιλαϊκής πολιτικής τους. Οτι πλήρωσε ακριβά την πολιτική που έχει για κριτήριο τα κέρδη των εφοπλιστών και όχι τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών.

Το υπόμνημα υπογράφουν τα Σωματεία Συνταξιούχων ΙΚΑ και ΝΑΤ Νομού Καβάλας, Οικοδόμων Καβάλας, Ναυτεργατών Ν. Καβάλας, Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού Καβάλας - Θάσου, Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Καβάλας και ο Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Θάσου.

Μεταξύ άλλων καταγγέλλουν ότι «χρόνια τώρα οι εταιρείες επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην πιο κερδοφόρα γραμμή, αυτή του Λιμένα - Κεραμωτής, και η γραμμή του Πρίνου μένει με 5-6 δρομολόγια το καλοκαίρι και 2 έως καθόλου το χειμώνα, που δεν επαρκούν για τις ανάγκες της εξυπηρέτησης των κατοίκων της Θάσου και των επισκεπτών της. Οταν αποσύρει η εταιρεία το πλοίο από τη γραμμή Πρίνου - Καβάλας (συντήρηση, βλάβη), η γραμμή μένει κλειστή».

Τονίζουν επίσης ότι η γραμμή Πρίνου - Καβάλας είναι κρίσιμη και για τη γρήγορη μεταφορά ασθενών από το Κέντρο Υγείας Πρίνου στο Νοσοκομείο Καβάλας, αλλά και για να μην αναγκάζονται οι σπουδαστές να νοικιάζουν σπίτια στην Καβάλα, να μην επιβαρύνονται συνολικά οι κάτοικοι με πρόσθετο κόστος λόγω της εξυπηρέτησής τους μέσω Κεραμωτής.

Σωματεία και φορείς απαιτούν θαλάσσιες συγκοινωνίες κοινωνικό αγαθό και όχι εργαλείο για να γεμίζουν το θησαυροφυλάκιό τους οι εφοπλιστές. Διεκδικούν ανάμεσα σε άλλα:

  • Υποχρεωτική κάλυψη δρομολογίων 365 μέρες το χρόνο και στις δυο γραμμές του νησιού, σύμφωνα με τις ανάγκες. Υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των πλοίων, με δύο μήνες ακινησίας για συντήρηση.
  • Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείται και στις δυο γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής για μεταφορά ασθενούς κυκλικά εναλλακτικά, με τήρηση των ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.
  • Οι ναυτεργάτες να έχουν ουσιαστικό λόγο στο πρόγραμμα καταρτισμού των δρομολογίων με κυκλικό εναλλακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα, στο οποίο να τηρούνται αυστηρά η ΣΣΕ, τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, το ρεπό, γενικότερα τα δικαιώματα των ναυτεργατών.
  • Οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων για την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων, για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.
  • Πλήρη και σταθερή δουλειά για τους ναυτεργάτες, ΣΣΕ που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους, με συγκροτημένα μισθολογικά, ασφαλιστικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.
  • Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεσή τους, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο να διανυκτερεύουν τα πληρώματα μέσα στα πλοία σε άλλα λιμάνια μακριά από τον τόπο κατοικίας.
  • Μειώσεις των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%. Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, ΑμεΑ, πολύτεκνους, φοιτητές και στρατευμένους.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ